Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Redhead_72

Pagina's: [1]
1
Leden stellen zich voor / Re: Hoi ik ben Karin
« Gepost op: 24 november 2014, 19:04:55 pm »
Hallo Allemaal,

Bedankt voor het warme ontvangst. Inmiddels ben ik al wat verder gekomen met mijn zoektocht en heb het een ander geprobeerd. Tevens heb ik een fout van mezelf ontdekt en weet nu waarom mijn veranderingen in edit niet zichtbaar waren in object. Heel simpel, de avi stond in een andere shapekey dan basis toen ik die kopieerde en deed de edit in het gekopieerde ook in die shapekey. Logisch dus dat ik geen veranderingen zag.
Ik ben opnieuw begonnen en heb een midlow poly genomen (bij high poly heb ik meer dan 50 shapekeys, bij midhigh minder en bij midlow nog minder en bij low nog minder) maar uiteindelijk blijven het erg veel om na te maken.
Ik zal vast nog als ik nog verder mijn kwaliteiten verbeter gaan spelen met die shapekeys en ze me eigen maken maar voor nu doe ik ze nog even mee kopiƫren.
Nu ik opnieuw ben begonnen heb ik meteen de x mirror en de topology mirror aan gevinkt en dit werkt wonderwel. Al zal ik alles nog gaan moeten controleren als ik klaar ben met de aanpassingen.
Ik probeer wel bij het kiezen van wat ik wil kopiƫren van de avi een zo goed mogelijke lay-out te maken van de kleren die ik wil maken zodat ik niet teveel hoef toe te voegen, weghalen is immers geen probleem.

Er was nog een vraag in welke wereld ik dan bezig ben en dat is utherverse waar ik al enkele jaren actief ben.

Iedereen bedankt voor de reacties
Groetjes Karin

2
Leden stellen zich voor / Hoi ik ben Karin
« Gepost op: 24 november 2014, 10:05:41 am »
Hallo Allemaal,

Ik ben Karin. Sinds een aantal weken, een week of 5, heb ik een cursus welke ik via internet heb gevonden, van blender gedaan. Tevens een aantal oefeningen gedaan en diverse youtube tutorials bekeken en nagemaakt.

Ik ben met blender begonnen omdat de online wereld waar ik al een aantal jaren actief in ben, een nieuwe wereld aan het maken is. Voor een aantal jaren doe ik voor die wereld kleding "inkleuren" ofwel zoals het daar wordt genoemd "design".
Er is een verzoek geweest nu dat de nieuwe wereld binnenkort online gaat dat de betere designers, welke er zin in hebben, creeators gaan worden en via een 3d programma kleren gaan ontwerpen en maken. Ik heb hier gehoor aan gegeven en ben inmiddels zover dat ik mijn eerste kledingstukken kan gaan uploaden zodra dit mogelijk is.

Ik heb mij aangemeld voor dit forum omdat ik toch wel een paar vragen heb betreffende blender. Hoe het werkt en wat het doet begrijp ik allemaal wel al is het soms nog wat moeilijk om op te zoeken omdat ik de shortkeys natuurlijk nog lange niet in mijn hoofd heb.

Mijn ontwerpen zijn nu nog wel simpel want ik moet nog veel leren.
Van de makers van de wereld heb ik 2 avatars (man en vrouw) gekregen welke elke 4 verschillende poly's zijn. Van elk 4 stuks van een high naar een low poly. Tevens bevatten ze allemaal shapekeys, welke gebruikt worden om de avi aan te passen in vormen (dikker dunner, dikke billen, dikke dijen, borsten ect ect).

Ik maak kleding door een gedeelte van de avi te kopieeren en uitteraad worden de shapekeys meteen mee gekopieerd. Voor zover geen probleem en werkt allemaal goed.

Tot dat ik iets wat meer ingewikkeld wil gaan maken en het voor de werk tijd wat makkelijker zou zijn om in mirror te kunnen werken. Wat dus niet kan als er al shapekeys aan de mesh vast zitten.
Ik heb gezocht op internet voor antwoorden op mijn vraag maar kan er eigenlijk niet veel over vinden behalve dan dat je dus niet in mirror kan werken omdat je de keys dan verstoord omdat je de faces verandert. Tevens heb ik ontdekt dat als je wel met mirror werkt het niet wordt doorgevoerd wat je hebt gedaan in edit naar ojectmode.

Mijn kennis is nog niet zo goed dat ik nu al zelf shapekeys kan maken zoals ik ze heb gekregen en durf ze dan ook niet echt te wissen. Wat resulteert dat ik beide zijden van de mesh zo goed als gelijk moet gaan bewerken.

Mijn vraag is dan ook het volgende.
Kan ik de shapekeys wissen van de kleding mesh met mirrow werken en als ik klaar ben de betreffende shapekeys kopieeren van de avi naar de kleding mesh?

Of kan ik de shapekeys van de kleding die mee zijn gekopieerd tijdelijk weghalen en ze later op een of ander manier weer terug zetten?

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Groetjes en alvast bedankt voor jullie aandacht
Karin



Pagina's: [1]