Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rein

Pagina's: [1]
1
Modelleren / Re: Solidify in Blender 2.71
« Gepost op: 20 september 2014, 15:37:09 pm »
Dank voor het meedenken en ook zo'n snelle reactie. Prima forum. Ik ga het gelijk uitproberen; JvL bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg.
Verzin dat zelf maar eens als beginneling.

Rein

2
Modelleren / Solidify in Blender 2.71
« Gepost op: 18 september 2014, 20:46:17 pm »
Hoi,

Nu ben ik al een tijdje aan het prutsen geweest met de solidify modifier, maar het wil maar niet lukken. Gewoon een simpel plane object. Die roteren (R 90 X). Die met SHIFT-D kopieren in objectmode. De originele en kopie Joinen met CTRL-J. Dan in edit-mode op beide planes 2 vertices selecteren en dan met F een face maken. Vervolgens solidify om het wat volume te geven. Maar dan krijg ik een heel raar resultaat als ik thickness verander naar 1.0. Offset en die andere mogelijkheden maken ook niks uit. Wie wil even meedenken want ik snap het dus echt niet

Rein

3
Modelleren / Re: Subdivision probleempje
« Gepost op: 27 april 2014, 15:56:36 pm »
Wat een actief forum. Net mijn vraag geplaatst en al zoveel reacties. Dank daarvoor!
Goeie tips. Ik weet dat er allerlei manieren zijn om tot een bepaald resultaat te komen, maar ik was benieuwd of ik misschien een bepaalde techniek gemist had. Uiteindelijk heb ik het met loopcuts gedaan. Nogmaals bedankt voor jullie snelle reactie

Rein

4
Modelleren / Subdivision probleempje
« Gepost op: 27 april 2014, 13:18:43 pm »
Hoi allemaal,

Mijn naam is Rein en ik ben nieuw op dit forum. Sinds januari van dit jaar ben ik me zelf blender aan het aanleren. Ik doe dat met de video tutorials van Neal Hirsig (URL: www.gryllus.net). Uitstekende tutorials waardoor ik de basis al aardig in de vingers heb. In les 12 wordt een locomotief gemodelleerd (the rocket). Hier loop ik tegen een probleempje aan waar ik maar niet uit kom. Het gaat om subdivisions op een cylinder.

http://gryllus.net/Blender/Lessons/Lesson12.html

Dit is de link naar betreffende les. Het gaat om de rocket locomotive modelling tutorial page 211. Wanneer hij subdivisons doet op de cylinder dan zie je alleen subdivisions in de z-richting. Bij maakt ook in de x-richting, wat ik ook wel begrijp. Maar na 5 of 6 subdivisons eindig ik dan met enorm veel faces (ruim 16000).

Hoe krijgt hij het resultaat van pagina 212; dus alleen subdivisions in de z-richting.

Kan iemand helpen?


Groet,

Rein





Pagina's: [1]