Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Timmy

Pagina's: [1] 2 3 4
1
Modelleren / Re: Simple deform modifier
« Gepost op: 08 oktober 2018, 23:36:40 pm »
Bedankt om de moeite te nemen om te antwoorden, ik dacht even dat ik wat verder kon, tzal iets heel onnozel zijn
maar ik ben er ondertussen al uren mee bezig en heb er echt genoeg van vandaag, morgen een nieuwe dag :-)

2
Modelleren / Simple deform modifier
« Gepost op: 08 oktober 2018, 20:33:48 pm »
Ik ben al jaren met Blender bezig en toch kan ik niet vinden waar deze keer het probleem ligt.
Ik wil gewoon een staalkabel tekenen met een twist in, simple deform modifier dus maar hoe ik het
ook draai of keer, er word telkens een waaier weergegeven ipv een twist. Kan er me iemand vertellen
hoe dit komt want ik heb de hele namiddag liggen zoeken in tutorials maar ikzelf krijg het niet goed.




Met vriendelijke groeten Timmay

3
Over Blender / Re: rig a spring with a driver
« Gepost op: 09 september 2014, 23:09:01 pm »
Kheb alvast te vroeg gepanikeerd , inloggen bij vimeo , search  for : Blender tutorial rig spring , die man legt prachtig uit hoe je een veer animeert zonder de " thickness " te beïnvloeden . En we zijn weer vertrokken  8)

Vriendelijke groeten Timmy

4
Over Blender / Re: rig a spring with a driver
« Gepost op: 09 september 2014, 22:38:18 pm »
Op 2.47 minuut loopt het bij mij mis , is dit omdat ik blender 2.69 heb ipv 2.7 ?

5
Over Blender / rig a spring with a driver
« Gepost op: 09 september 2014, 22:34:38 pm »
En hier zijn we weer ,

een veer riggen met een driver is voor mij geen probleem , wat wel een probleem is voor mij is , dat denk ik althans , is dat ik de veer een apply scale en een apply rotation moet geven. Als ik dit niet doe en ik draai men hoofdbesturing waar alles op volgt , dan loopt het mis met de veer . Het is nu juist dat er een driver op de veer zit ( screw-modifier ) en als je aplly doet verdwijnt je driver  :-\

Het volgende filmpje vond k op youtube maar het beeld is zo onduidlijk als wat en ik krijg het ni klaar , kan iemand me mischien een gelijke tutorial toewijzen ?

https://www.youtube.com/watch?v=7dJdP8yX6Ks

Vriendelijke groeten Timmy  8)

6
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 09 september 2014, 22:23:45 pm »
Beste ,

de mails zijn wel degelijk aangekomen hoor :)

khad je al een verzoek gestuurd ....  :)

vriendelijke groeten Timmy  8)

7
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 04 september 2014, 18:05:30 pm »
Dat was gewoon een foto van ne gator om te verduidelijken ma ik kan al wel beloven dat het wreed hard in de geburen zal komen , de tijd dat jullie van me niets hoorden heb ik ma bijgeleerd en bijgeleerd en ben nu alles aan het samengooien en uiteraard met dit project leren we dan weer dingen bij  8)

8
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 04 september 2014, 13:44:43 pm »
Indeed , een uitdaging moest het wezen worden ... hé, hé  8)

https://www.dropbox.com/s/eztqn9slhr5h4b4/Vereenvoudigde%20Blend-File.blend?dl=0

Vriendelijke groeten Timmy  8)

9
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 04 september 2014, 13:21:07 pm »
Nog ni duidelijk ? Kzal nog een tipje van de sluier oplichten   8)



10
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 04 september 2014, 13:14:58 pm »
Dit is ongeveer al wat ik bedoel of waar ik naar toe wil op een " gemakkelijkere " manier ...Hé,Hé  8)



11
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 04 september 2014, 12:30:20 pm »
Beste PKHG ,

mijn vereenvoudigde Blend-File is reeds klaar voor gebruik , als iemand me kan uitleggen hoe ik mijn blend-file nu ook al weer op het forum krijg , staat ie er zo op.

Vriendelijke groeten Timmy 8)

12
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 04 september 2014, 12:25:55 pm »
Dit is het systeem dat ik bedoel maar bij mijn situatie gaat het over twee drivers op de Y-Rotation ipv 1 driver op de X-Rotation en 1 driver op de Y-Rotation zoals in het voorbeeld van de tutorial. Het zal 9 kansen op de 10 in Phyton moeten uitgewerkt worden , het handige hieraan zou zijn dat de driver invert vanaf dat de hoofdbesturingsempty op de Y-as in negatief gaat of vica versa en op deze manier moet ik ook niet telkens de graat kromt , 6 empty's bijstellen , dit zal dan automatisch verlopen , de onderdelen heb k vannacht perfect in orde gekregen qua rotatie en dus is mijn model reeds animeerbaar ... is het dat die Phyton-taal menne neus doet krullen , programmeer ik het moddel zo wel maar de tutorial over Phyton die ik reeds gezien heb leek me allemaal wel logisch doch ik onderschat het zeker niet

Vriendelijke groeten Timmy  8)

13
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 04 september 2014, 10:21:57 am »
Dit was k nog vergeten te vragen , hoe upload je nu ook alweer je blendfile hier op het forum , ik heb het geweten maar het is al zolang geleden dat ik hier op het forum achter hulp kwam zoeken dat ik het vergeten ben  ::)

Timmy  8)

14
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 04 september 2014, 10:16:55 am »
beste pkhg ,

ik zal voor u dan een vereenvoudigd blendfile opstellen en laten weten als ie klaar is. :)

Werkt u ook met skype ? Indien wel en u heeft windows 8 of 8.1 zou het mogelijk zijn dat u geen scherm kan delen met mij , ikzelf heb nog windows 7 en blijkbaar kan ik wel mijn scherm delen met iemand van windows 8 of 8.1 , op deze manier zouden we beeld en klank vanop afstand hebben zonder de hele tijd blends te uploaden en kan je met je muis heel goed verduidelijken waar je het over hebt of waar ik het nu juist over heb .

Heb jij mischien nog een beter of een ander idee ? Laat het me gerust weten , ik pas me dan wel aan.

Ter verduidelijking , is het niet standaard mogelijk dan om hetzelfde object twee drivers te plaatsen en die te combineren ? Waarschijnlijk niet want bij de opties " Type " staan geen mintekens vermeld.

Ik heb al een tutorial gezien over phyton want dit was ook al in me opgekomen dat dit mischien wel eens de enige manier zou kunnen zijn om dit probleem van de baan te vegen maar dit ging voor mij voorlopig iets te ver doch ik het wel zou willen leren om geen beperkingen van blender meer te hoeven ondervinden.

 Heeft u al ervaring met Phyton ? Zoals eerder vermeld zal ik al eerst beginnen met de vereenvoudigde versie op te stellen en dan zien we wel verder ?

Ikzelf ben momenteel werkzoekende en heb voorlopig een zee aan tijd dus reageren is voor mij niet iets wat een dag duurt ( bij wijze van spreken ) zoals dikwijls hier op het forum.

Tot gauw

Vriendelijke groeten Timmy  8)

15
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 03 september 2014, 14:08:46 pm »
Bedankt voor de mooie tutorial maar dit is helaas naast de kwestie. :-\

Als de hoofdempty geroteerd word , volgen de beugels met een gekromde ruggegraat als resultaat , de tweede empty is geparented aan de zesde beugel en word op zijn plaats gehouden door een vertexgroepje.
Copy Loc en copy rot was hier geen optie want dan kan ik de tweede empty niet meer bedienen , nu wel maar als ik de eerste empty in de + richting draai gaat mijn verlengde construktie door de hoofdconstruktie. Als ik nu een tweede driver op de tweede empty kan plaatsen en daar bij scripted expression de waarde kan omdraaien ( van - naar + of van + naar - ) en die kan combineren zal mijn verlengde construktie nooit kruisen met de hoofdconstruktie. De volgende foto's maken het misschien duidelijker :)






Vriendelijke Groeten Timmy  8)

Pagina's: [1] 2 3 4