Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: [1] 2 3 ... 94
1
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 18 oktober 2024, 22:23:05 pm »
Cycles is ook nogal zwaar voor de cpu.
Ik render over de GPU.
Een RTX3070 en RTX3060Ti

Voor realisme , mooiere shaders , raytraced belichting etc.
Caustics en volumetrics

2
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 30 september 2024, 19:52:02 pm »
In Cycles moet je natuurlijk voldoende samples draaien en liefst je noise reduction aanvinken.

In Cycles bij het tabblad Renderen bij "Advanced" achter de seed het klokje aanvinken.

Dan krijg je per frame een andere seed.

Dat voorkomt blijvende statische ruispatronen.

Verder gewoon zorgen voor voldoende licht , en nooit de grijze blender achtergrond invloed laten hebben.

Liever een HDRI of gesloten ruimte met eigen belichting.

3
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 30 september 2024, 19:47:39 pm »
Waar render je mee ?

Cycles ? Evee ?

Ik werk zelf met Cycles van Evee weet ik niet zo veel.


4
Belichting en Rendering / Re: render image en png niet hetzelfde
« Gepost op: 06 september 2024, 13:36:51 pm »
Een veelvoorkomend probleem.
Ik heb het ook regelmatig bij renderen.

Het word veroorzaakt door de omgeving , als die standaard Blender-grijs is...
Heeft dat invloed op alles.

Zelfs in een huis met aan 3 zijden muren , dus aan een kant open om te kunnen filmen...
Heeft het veel invloed.

Een goede HDRI kan de oplossing zijn. Of een simpele Blender sky...
Of een gesloten ruimte met eigen licht.

5
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Gepost op: 05 september 2024, 10:34:36 am »
Voor de "time" van de ocean kon ik altijd gewoon een keyframe maken dat scheelt veel gedoe.
Dus gewoon je tijd kiezen , een keyframe maken , bepalen hoeveel frames je wilt of gewoon op het eind de "time" verhogen en daar weer een keyframe maken.

Animeren was altijd al mijn doel.


Wat renderen betreft , natuurlijk op echt hoge kwaliteit cycles renderen met caustics kost veel tijd.

Maar vrijwel net zo'n mooie renders met wat minder aantal samples en gebruik makend van Noise reduction kan het ook in bv. 3 minuten.

Bij video of film valt dat nauwelijks op als er veel beweging is...

Hangt natuurlijk ook mede af van hoe snel je processor , render je met CUDA... want dat scheelt een berg...

Succes !

6
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 05 september 2024, 10:20:32 am »
Leuk hoe je Blender leert.

Je bent creatief en leert al doende. Zo ben ik ook begonnen.

Echter om goed te kunnen modelleren is een paar leuke tutorials volgen geen overbodige luxe.

Je moet toch je essentiele basis tools en vaardigheden ergens van oppikken anders verspil je te veel tijd...

Echter ikzelf ben ook meteen begonnen met poppetjes , dieren , gebouwtjes etc.

Geen donuts.

Je moet het zelf leuk maken toch.

7
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Gepost op: 31 augustus 2024, 00:07:12 am »
Ik verheug me op je filmpje.
Mooie boei.

Dit is een boeiend onderwerp !  ::)

8
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 23 augustus 2024, 18:47:13 pm »
Beter begin ik daar nu aan...

Want riggen vind ik een tijdrovend proces.

Terwijl een kat ontwerpen , 3D , leuk is en ontspannend.

Ze krijgt Hai en Fur dus weinig texture. Behalve voor de lapjes dan...

 ::)

9
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 23 augustus 2024, 18:45:38 pm »
Grappig.

Ik sta ook op het punt een kat te maken.

Voor in mijn Kerst filmpje met Karel de Kutkabouter.

Beter begin ik daar vast aan want ik ken mezelf en heb niet altijd tijd.

September tot en met november dan.


Ik heb ook mijn Lapje als voorbeeld hier.

Word zeker mijn inspiratie.

Mijn Muze...  ;D

10
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 21 augustus 2024, 22:52:26 pm »
Creatief met Katten...  ::)

11
Modelleren / Re: Importeren van Collada bestand (vanuit Sketchup naar Blender)
« Gepost op: 12 augustus 2024, 21:54:08 pm »
Hoi Xan.

Dat is niet moeilijk , gewoon teruggaan naar tabblad "forum" en dan . lijkt mij bij het onderwerp Hulp bovenin op "nieuw topic" kiezen...

Succes !

12
Blender Interface / Re: Vol of hol
« Gepost op: 12 augustus 2024, 11:08:07 am »
Hoi Zaitsjev AKA Bert.

Zo helpen we elkaar toch weer. Je kunt niet alles weten en zeker niet als je net begonnen bent.

Ik heb in het verleden herhaaldelijk met volumetrics gewerkt... dan weet je dat.  ::)

Blender doet in 3D wat veel tekenprogramma's in 2D ook doen... zodra een vorm gesloten is heeft hij volume.

Als je binnen die vorm een nieuwe vorm sluit , word dat weer leeg...


13
Eindresultaten / Re: eerder werk
« Gepost op: 10 augustus 2024, 12:30:11 pm »
Mooi man. Leuk.

Zit zelf met licht te spelen in een gisterenavond gebouwde gevangeniscel...

Maar heb nog nooit "toon" shaders gebruikt.

Dit is toch een toon-shader ?

14
Modelleren / Re: Trekhaak M48
« Gepost op: 09 augustus 2024, 11:33:14 am »
Hoi Bert.

Ik ga ervan uit dat alles dat je compleet maakt automatisch gevuld is , d.w.z. voor de 3D printer.

Maar ik zal het eens aan een vriend vragen die wel vaak 3D print.

Het is pas bij het gereed maken van je model voor de printsoftware dat je kunt kiezen voor soorten opvulling.

Solidify is om oppervlaktes dikte te geven en werkt niet met alle vormen goed.

Voorbeeldje , een sfeer is automatisch solide want afgesloten , als je een holle sfeer wilt kun je solidify gebruiken.

Dan word de wand solide en de binnenkant dus leeg. Omdat je de dikte van de wand gedefinieerd hebt...


15
Modelleren / Re: Trekhaak M48
« Gepost op: 08 augustus 2024, 19:48:57 pm »
Hoi Bert.

Het ziet er niet moeilijk uit. Als ik er een keer naar kijk zie ik doorgaans ook meteen hoe je dit moet modelleren.

Gewoon uit een kubus en dan wat extruden. Ik heb nu even geen tijd maar zal komende dagen een voorbeeld sturen.

Als je er tenminste nog behoefte aan hebt want ik zie dat deze post van eind Mei is...

Groetjes  8)

Pagina's: [1] 2 3 ... 94