Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: [1] 2 3 ... 95
1
Leuterhoek / Re: Yay, er is eindelijk shot in de zaak
« Gepost op: 07 oktober 2025, 01:26:36 am »
Tsjonge.

Je gaat meteen goed los.
Ik ben aan het bouwen... ryzen 7700.
32GB ddr5 6000mhz CL28

RTX 5070ti OC 16GB.
Snel SSD-tje.

Wat was je van plan te gaan renderen met je 5090 en 285K... ? ;) ::)

2
Eindresultaten / Re: De laatse renders in Blender
« Gepost op: 09 september 2025, 22:54:35 pm »
Mijn systeem beneden is nooit mijn render of werk systeem.

Meer om te internetten film te kijken en gamen.

Hoewel ik zelf meestal ook boven game.

De AMD FX8350 is nu echt aan vervanging toe. Dus dat word deze.

Er komt een nieuw systeem voor boven met Ryzen 7700 , 32GB geheugen en nog heel even mn RTX 3070.

Ik heb bij een vriend gezien wat dat scheelt aan renderkracht...

Nu zit ik achter een Intel 10400f. Best een krachtige 6-core maar ook al een paar generaties oud.

Upgraden is zinloos en energieslurpend.

Met straks die 5070ti super erin is die 7700 een aardige workstation voor mij.

Een snelle SSD en een grote HDD.

Men moet ook een spelletje kunnen spelen op zijn tijd  ::) ;D

 8)

3
Eindresultaten / Re: De laatse renders in Blender
« Gepost op: 09 september 2025, 22:44:22 pm »
Zat net te kijken Ijp.

Dat is een systeem met deftige specs.

Zelf wacht ik nog even tot de 5070ti super vanwege de 24GB geheugen...

Maar dat is een krachtig beestje.  :P

4
Eindresultaten / Re: De laatse renders in Blender
« Gepost op: 07 september 2025, 13:49:08 pm »
Mooi gedaan schaduwen ook goed gedaan.

Staat dat "NT" voor "Niet trappen"...

5
Onderhanden werk / Re: Prison Cell
« Gepost op: 05 september 2025, 19:46:19 pm »
"Tiny House"  ;D ;D ::)

6
Onderhanden werk / Re: Prison Cell
« Gepost op: 05 september 2025, 19:43:41 pm »
Hmmpf. Ik dacht dat dat tafeltje wit was.

Ziet er nu wel erg grijs uit...

Ik heb de omgevings invloed nog niet aangepast.

Dat is een veelvoorkomend probleem in Blender zolang je de omgeving grijs laat.

Ik zal er een lucht aan toevoegen ook al is de lucht in de foto gewoon een 2d foto achter de tralies met wat "emit"...  ;D

7
Onderhanden werk / Prison Cell
« Gepost op: 05 september 2025, 19:41:35 pm »
Voor een affiche dat een tekst mee krijgt heb ik een gevangeniscel gebouwt.

Hij is nog niet af.

Vandaar in "onderhanden werk".

De monitor krijgt nog een stekker. Nog wat kleding op de vloer en rotzooi...

En ik wil een scratch texture en een "grafitty" layer om wat merkstift tekst op de muur te schrijven...

Maar het begin is er.



8
Mededelingen / Re: DBC - Dutch Blender Community is weer online
« Gepost op: 04 september 2025, 23:49:44 pm »
We zijn inmiddels veilig. SSL beveiliging is in orde. IPv6...


Mensen kunnen weer veilig inloggen , dingen posten , liken etc.

Hoewel ik zeer tevreden ben over de slide show in de header , zal ik op termijn een wedstrijd uitschrijven.

Om nieuwe renders uit te kiezen.

Verder wens ik iedereen veel Blenderplezier en veel plezier bij het gebruik van de site !

Grts  Blenderbrammetje  8)

9
Mededelingen / Re: DBC - Dutch Blender Community is weer online
« Gepost op: 01 september 2025, 21:59:18 pm »
Inmiddels heb ik een SSL aan het domein gekoppeld.
Nu nog even op de server installeren.

Daarna zal ik de achterhaalde berichten vervangen en de renders in de kop terugtoveren of vervangen door nieuwe.

Er kan nu al weer gepost worden geupload maar veel mensen laten zich nog afschrikken door de beveiligingswaarschuwing.

Die heeft daarom prioriteit.

Groetjes Blenderbrammetje. ::)  8)

10
Mededelingen / DBC - Dutch Blender Community is weer online
« Gepost op: 27 augustus 2025, 18:19:27 pm »
Allereerst wil ik Mark AKA Dark bedanken voor zijn mooie en leuke Blender forum DBC en zijn jarenlange inzet.

Het is de bedoeling dat het forum blijft bestaan , voorlopig verandert er niets.
Daarna wil ik graag mede DBC lid en goede vriend Nathan bedanken voor zijn hulp en technische kennis van linux , servers , scripting , HTML , PHP , routing , networking etc.

Ik ben nog een beginner maar ik leer snel.

Gelukkig is een website beheren een stuk makkelijker.

Nieuwe leden : Ik heb al de helft van de aanmeldingen bekeken het meeste was spam. Mocht je nog hebben zitten wachten , mijn excuses , het mail adres moet nog ingesteld worden wegens verplaatsing van het domein...

Of je wordt snel goedgekeurd of je moet binnenkort een mailtje sturen naar info@dbc-3d.nl
Dat kan al vanaf morgen.

Ik ben blij dat DBC er weer is en blijft bestaan.
Voor alle beginners en enthousiastelingen , hobbyisten , amateurs en professionals.

Gezellig en laagdrempelig. Vrijblijvend en nuttig. Vaak behulpzame leden die bereid zijn te helpen.






11
Leuterhoek / Re: Terug van weggeweest... we zijn er weer !
« Gepost op: 27 augustus 2025, 18:06:01 pm »
De server draait nu op een VPS , een virtuele linux server.
De beveiliging met SSL is morgen pas in orde maar ik denk niet dat er risico's zijn bij het bezoeken van de site.
De server is wel gewoon beveiligd met firewall enzo.

We zijn weer online en de site blijft voorlopig zoals ie is.
Ik mis nog wat plaatjes mogelijk komt dat goed met de SSL beveiliging , anders schrijven we een wedstrijd uit en vul ik snel , met toestemming uiteraard , de lege plekken met mooie renders van leden en mezelf...




12
Leuterhoek / Terug van weggeweest... we zijn er weer !
« Gepost op: 26 augustus 2025, 23:05:12 pm »
Geachte community leden.
Welkom terug op het forum.

Nieuwe leden , ik zal morgen even een paar honderd spammers verwijderen en de serieuze verzoeken goedkeuren.

Veel blenderplezier en ik hoop jullie snel weer te zien.

Groetjes ,

Blenderbrammetje

13
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 11 mei 2025, 23:18:18 pm »
De 5090 is te duur voor wat ie levert.

Ikzelf wacht op de 5080 24gb versie , die komt binnenkort uit.

5080 super.

Het beste van twee werelden. betaalbaar en voldoende VRAM...

14
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 14 april 2025, 17:49:23 pm »
Een 5090.  ;D

Als dat is om te blenderen moet je wel een lange tekenfilm in de planning hebben wil je er voordeel uit halen.

Voor mij is het overkill.
Ik zou ook best een 5070ti willen hoor om sneller CUDA te renderen...
Maar mn 3070 en 3060ti samen zijn ook aardig snel.

Maar wat ik wilde zeggen , aangezien CUDA over GPU doorgaans 4 - 8 keer sneller is dan over de CPU...
Zou ik eens kijken of je je power gebruik in Blender aan kunt passen.

Zelfs op halve kracht zou je nog 4 x sneller moeten zijn dan over CPU , en Cycles is gewoon de top qua renderen.
Of je vervangt de koelpasta op je GPU processor... Dat kan zomaar 10 graden schelen.

Nou ja.. Succes !  ;)


15
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 14 april 2025, 17:43:40 pm »
Hoi Xan.

Ik render al tijden , het begon met animatie filmpjes omdat ik dat het leukst vind aan 3D werk.
Ontwerpen , soms scuplten en kneden maar meestal gewoon slimme topo ,

Render ik al tijden met cycles vanwege mooiere shading en echte raytracing.
Voordat ik deze 3070 en 3060ti had rendere ik over CUDA op een GTX 970.

Dus nee. Renderen over de CPU slaat nergens op tenzij je bepaalde caustics wilt , die gaan niet over GPU.
De 2070 is krachtig genoeg om snel CUDA te renderen.
Raar dat ie zo heet word want bij CUDA renderen over Cycles gebruikt ie slechts 60% van de power....
Inderdaad je kast eens aanpassen.

Pagina's: [1] 2 3 ... 95