Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: [1] 2 3 ... 94
1
Onderhanden werk / Re: märklin
« Gepost op: 21 januari 2025, 15:20:38 pm »
Ik ben altijd geinteresseert in hardware.

Hoe bejaard is die computer precies , wat voor processor en geheugen en grafische kaart ?  ::)

2
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 19 januari 2025, 21:39:42 pm »
Maar Xan... render je niet via CUDA dan ?
Je 2070GTX is ruim voldoende om snel CUDA te renderen.

Cycles rendert zo vele malen sneller...

Alleen bepaalde effecten kunnen niet over GPU gerendert worden.
Bij mij tot nog toe alles wel.
Ik render zelden geavanceerde high level caustics, dat scheelt.
Heb nooit problemen.

3
Leuterhoek / Re: Blenderbrammetje de mail werkt niet.
« Gepost op: 17 januari 2025, 12:38:16 pm »
Hoi Ijp.

Ik krijg ook een seconde een vreemd scherm te zien.

Nou ja , de site gaat na het weekend verhuizen inclusief domein.

Dan zal ik eens kijken misschien is er iets volgelopen... teveel spam aanmeldingen die zich ophopen...

Komt goed

4
Leuterhoek / Re: beste wensen
« Gepost op: 07 januari 2025, 16:55:12 pm »
Iedereen de Beste Wensen voor 2025  8)

5
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 18 oktober 2024, 22:23:05 pm »
Cycles is ook nogal zwaar voor de cpu.
Ik render over de GPU.
Een RTX3070 en RTX3060Ti

Voor realisme , mooiere shaders , raytraced belichting etc.
Caustics en volumetrics

6
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 30 september 2024, 19:52:02 pm »
In Cycles moet je natuurlijk voldoende samples draaien en liefst je noise reduction aanvinken.

In Cycles bij het tabblad Renderen bij "Advanced" achter de seed het klokje aanvinken.

Dan krijg je per frame een andere seed.

Dat voorkomt blijvende statische ruispatronen.

Verder gewoon zorgen voor voldoende licht , en nooit de grijze blender achtergrond invloed laten hebben.

Liever een HDRI of gesloten ruimte met eigen belichting.

7
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 30 september 2024, 19:47:39 pm »
Waar render je mee ?

Cycles ? Evee ?

Ik werk zelf met Cycles van Evee weet ik niet zo veel.


8
Belichting en Rendering / Re: render image en png niet hetzelfde
« Gepost op: 06 september 2024, 13:36:51 pm »
Een veelvoorkomend probleem.
Ik heb het ook regelmatig bij renderen.

Het word veroorzaakt door de omgeving , als die standaard Blender-grijs is...
Heeft dat invloed op alles.

Zelfs in een huis met aan 3 zijden muren , dus aan een kant open om te kunnen filmen...
Heeft het veel invloed.

Een goede HDRI kan de oplossing zijn. Of een simpele Blender sky...
Of een gesloten ruimte met eigen licht.

9
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Gepost op: 05 september 2024, 10:34:36 am »
Voor de "time" van de ocean kon ik altijd gewoon een keyframe maken dat scheelt veel gedoe.
Dus gewoon je tijd kiezen , een keyframe maken , bepalen hoeveel frames je wilt of gewoon op het eind de "time" verhogen en daar weer een keyframe maken.

Animeren was altijd al mijn doel.


Wat renderen betreft , natuurlijk op echt hoge kwaliteit cycles renderen met caustics kost veel tijd.

Maar vrijwel net zo'n mooie renders met wat minder aantal samples en gebruik makend van Noise reduction kan het ook in bv. 3 minuten.

Bij video of film valt dat nauwelijks op als er veel beweging is...

Hangt natuurlijk ook mede af van hoe snel je processor , render je met CUDA... want dat scheelt een berg...

Succes !

10
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 05 september 2024, 10:20:32 am »
Leuk hoe je Blender leert.

Je bent creatief en leert al doende. Zo ben ik ook begonnen.

Echter om goed te kunnen modelleren is een paar leuke tutorials volgen geen overbodige luxe.

Je moet toch je essentiele basis tools en vaardigheden ergens van oppikken anders verspil je te veel tijd...

Echter ikzelf ben ook meteen begonnen met poppetjes , dieren , gebouwtjes etc.

Geen donuts.

Je moet het zelf leuk maken toch.

11
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Gepost op: 31 augustus 2024, 00:07:12 am »
Ik verheug me op je filmpje.
Mooie boei.

Dit is een boeiend onderwerp !  ::)

12
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 23 augustus 2024, 18:47:13 pm »
Beter begin ik daar nu aan...

Want riggen vind ik een tijdrovend proces.

Terwijl een kat ontwerpen , 3D , leuk is en ontspannend.

Ze krijgt Hai en Fur dus weinig texture. Behalve voor de lapjes dan...

 ::)

13
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 23 augustus 2024, 18:45:38 pm »
Grappig.

Ik sta ook op het punt een kat te maken.

Voor in mijn Kerst filmpje met Karel de Kutkabouter.

Beter begin ik daar vast aan want ik ken mezelf en heb niet altijd tijd.

September tot en met november dan.


Ik heb ook mijn Lapje als voorbeeld hier.

Word zeker mijn inspiratie.

Mijn Muze...  ;D

14
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 21 augustus 2024, 22:52:26 pm »
Creatief met Katten...  ::)

15
Modelleren / Re: Importeren van Collada bestand (vanuit Sketchup naar Blender)
« Gepost op: 12 augustus 2024, 21:54:08 pm »
Hoi Xan.

Dat is niet moeilijk , gewoon teruggaan naar tabblad "forum" en dan . lijkt mij bij het onderwerp Hulp bovenin op "nieuw topic" kiezen...

Succes !

Pagina's: [1] 2 3 ... 94