1
Over Blender / Re: Cursussen Blender in Leuven
« Gepost op: 24 juni 2022, 09:13:06 am »
kosten 90 Euro??
dus niet acceptabel.
Peter
dus niet acceptabel.
Peter
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 1
Over Blender / Re: Cursussen Blender in Leuven« Gepost op: 24 juni 2022, 09:13:06 am »
kosten 90 Euro??
dus niet acceptabel. Peter 2
Over Blender / Re: Update Blender 3.0.1« Gepost op: 12 juni 2022, 07:50:39 am »
Sorry, tikfout (waar ik groot in ben)
Bedankt IJP Ik heb EEN ding (na installatie) niet gedaan, de oude voorkeuren laten activeren ... B.v. moest heel hard nadenken hoe ik ook alweer voor GN (geometry nodes) de wrangler moest activeren (nodes zoeken hielp) ;-) Fijne zondag nog. 3
Over Blender / Re: gratis tandwiel generator« Gepost op: 12 juni 2022, 07:47:16 am »
ziet er leuk uit, maar begrijpen hoe men wat moet doen en hoe je de blend met GN (geometry nodes) gemaakt hebt en de GN gaat gebruiken, heb ik (nog niet) kunnen ontdekken. EN de auteur lijkt zijn nodes in HTML geknutseld te hebben.
Overgang naar Blender? Een SVG bestand importeren en dan animeren? M.a.w.: voor gewone Blender gebruiker ...!!! 4
Over Blender / Re: Update Blender 3.0.1« Gepost op: 11 juni 2022, 17:57:38 pm »
Inmiddels Blender 3.1 (ginstalleerd)
5
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?« Gepost op: 20 april 2022, 15:44:20 pm »6
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?« Gepost op: 19 april 2022, 09:26:06 am »7
Eindresultaten / Re: radiator« Gepost op: 19 april 2022, 07:35:30 am »wow, als je dit met Blender hebt gemaakt en het geen foto met een ... is ;-) 8
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?« Gepost op: 17 april 2022, 15:13:34 pm »Zo het eerste deel is al gelukt, net begonnen het materiaal aan te maken, Je ziet al dat de bergen rechts en links ZWART zijn gemaakt (moet reflective + ... worden) Het nummeren, wat ik eerst dacht, heb ik vermoedelijk opgegeven ;-( na ja ging anders ook redelijk snel. Resteerd een prettige TWEEDE Paasdag ;-) ben in de Tut bij 42:39 aangekomen (met tussen in een raar Blender - Probleem, zal het aldaar melden) Nu resteerd de objecten op de straat en de loop animatie maken ... ;-) 9
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?« Gepost op: 03 april 2022, 14:50:20 pm »
weet niet wanneer ik weer via PC kan komen dit is een smartphone (😊 gelukkig werkt dat nog redelijk normaal)
Toch maar PC. Heb net het tutoriasl van de Shader-editor part tot en met het einde bekeken: SUPER (ook alleen kijken is al de moeite waard) Oh oh, dat moet men vroeger of later wel kunnen, het is een enorme hoeveelheid KnofHoff (Know How) Dat netjes samenvatten, ik denk dat ik maar moet kijken of ik het YouTube bestand local kan krijgen. Fijne zondag nog Opa Peter 10
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?« Gepost op: 02 april 2022, 10:05:42 am »12
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?« Gepost op: 31 maart 2022, 16:23:12 pm »
Zie de Shoutbox ;-)
Voor commentaar, hier mijn gedachte start: * Start en daarna alleen Nodes noteren en verbindingen later (+ ...) 1. open Blender 3.1 2. split scherm verticaal (linker boven hoek op het + teken naar links slepen of LMB tot <--> zichtbaar wordt en dan RMB Vertical split en naar links slepen} 3. wijzig rechter deel in Node-Editor zie plaatje (in emacs hieronder voor dbc) file://C:\Users\Eigenaar\Pictures\Ashampoo%20Snap%2014\StartNodeEditor.jpg 4. LMB New (rechter deel boven) geeft twee Nodes met groene lijn verbonden 5. LMB op rechter Node (Group Output) N (opent Menu , desnoods daar nog "Node" aktiveren en de Label in "N0: group output" wijzigen (lokaal) file://C:\Users\Eigenaar\Pictures\Ashampoo%20Snap%2014\N0_groupoutput.jpg 6. LMB op de linker Node dan X delete 7. Save het bestand voor te kunnen starten b.v. 31mrt_startvoorNodes.blend =============================== omdat ik dit tutorial als voorbeeld wil nemen: Moet de auteur nog om toestemming vragen .. Procedural Skin Material (Blender Tutorial) https://www.youtube.com/watch?v=iDXGPsrO0_M 13
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?« Gepost op: 30 maart 2022, 14:10:11 pm »
Ik ben van plan (en al begonnen) om Tutorials (helaas meestal in het Engels) in TEXT ( wel in het Nederlands) met misschien tussendoor Screenshots_ te converteren.
Ik werk dit uit met Emacs in org-mode (ik gebruik Emacs al sinds ca 1980ers als text-editor) helaas kan ik het (nog niet direct hier naar toe copieeren, moet misschien via mijn website... ik zal wel zien,) Wat wel kan via een FOTO , probeer ik binnen kort ... Daarna graag commentaar. Even kijken hoe het eruitziet Na ja , na een klik kan men dit nog vergroten, dan is het leesbaar (maar nog niet optimaal) Nu een plaatje hoe ik werk (met plaatje IN Emacs) 14
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?« Gepost op: 28 maart 2022, 09:50:14 am »
Ha, hier is voor Engels verstaande leden een heel goed tutorial
Overzichtlich en reden vertellend (van Ryan King, hij leert het blijkbaar0) (tot 25:32 van 1,46.03 zeker de moeite waard) https://www.youtube.com/watch?v=5UtgJF--UUo Heb je zin, hiervan een *.blend te kunnen downloaden? (Blender 3.1) of een tekst-bestand tot tutorial 13:32 ? Om het zelf na te bouwen? (eerste frame) 15
Leuterhoek / Re: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?« Gepost op: 21 maart 2022, 16:05:03 pm »
Uiteindelijk bestaat er een eenvoudige oplossing
Men make het venster links onder breed genoeg om het material zichtbaar te maken En bij blender.chat heeft men (een iemand) vervelende niet begrijpend gereageerd , moet dat toch even kwijt |