Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten - blenderbrammetje
Pagina's: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 94
856
« Gepost op: 26 december 2015, 22:14:32 pm »
Tsja , helemaal af is het nog niet , maar ik heb ook teveel op de fles gelet.
Die is vet. Verder viel me meteen op dat je misschien soft shadow hoger moet zetten , een tiokje defocus via de compositor en misschien een glansplekje , beetje glare ? Ik heb weleens mooiere renders van je gezien..... Voor je flesseschaduw wel rautraced met bij schaduw "transparent shadows on" aanvinken etc....
Succes ! Mooi man....
857
« Gepost op: 26 december 2015, 22:11:21 pm »
Hmmm , de steel van een van je vorken zweeft in de lucht , verder.... Petje Af !
Kunstig gedaan Ijp !
858
« Gepost op: 24 december 2015, 23:18:18 pm »
Neem anders zon vette MSI gamerslaptop , of iets vergelijkbaars , kan al vanaf 1200 euri.... Zorg dat er een Nvidia 970 of Radeon R9 380 of hoger inzit , want Mobile versions scoren altijd wat minder , en zijn wat lager geklokt....
859
« Gepost op: 24 december 2015, 23:11:43 pm »
Reekje ,
Op een Intel HD 4000 of 5000 onboard GPU tje kun je prima blenderen.
Maar als ik zo lees wat je wilt doen , zou ik je toch een Radeon of Nvidia aanbevelen , niet voor de CUDA of OpenCL maar omdat je anders in de problemen komt als je teveel resolutie wilt in je planes , voor displacement.... Ook met particlesystemen enzo , je viewport zal haperen of heel traag worden.
Tenzij je jezelf wat matigt , dan gaat het best. Zolang je geen zware scenes bouwt , of proxies gebruikt voor de viewports..... Een vriend van me Blendert lekker op zijn dual core I7 met HD4000....
860
« Gepost op: 24 december 2015, 23:07:37 pm »
Ik render mijn huidige project nu nog in Blender renderer , maar binnenkort ook in Cycles , op de toekomst voorbereid heb ik een R9 380x aangeschaft , inmiddels rendert hij al even snel OpenCL Cycles als mijn GTX750Ti , en bijna even snel als mijn GTX660 , als het goed is verslaat hij met de goede drivers een GTX 960 Het werkt. Rob Wesseling , dat lijkt logisch , maar is niet zo. Je Processor kan nauwelijks kapot , of je moet een misbaksel hebben , letterlijk. Hij kan zelfs nauwelijks slijten , over 30 jaar doet hij het waarschijnlijk nog. Hoewel dat voor je GPU ook geld , worden die vaak heter en kun je ze makkelijker kapot maken door overclocken en langere tijd iets overclocken.... Het is dus andersom , maar afhankelijk van je renderer is vaak je Grafkaart beter en zuiniger om over te renderen.... In Blender is dat dus Cycles..... De CPU kan daar 20 tot 40 keer langer doen over dezelfde render..... Ik zou me geen zorgen maken over of je processor lang moet renderen , mits hij goed gekoeld is. Ik heb net mijn koelblokken binnen... de andere maakten teveel herrie. Stock koeling is wel geschikt om te overclocken maar niet zo voor je oren , ha ha
861
« Gepost op: 24 december 2015, 22:58:32 pm »
Ha Mensen. Helemaal blij met mijn nieuwe computers , in de één zit nog mijn oude Phenom II 955 , die nu 10 x beter presteerd dankzij een echt AM3+ moederbord en 16 GB DDR3 1333mhz , de Andere is vrijwel hetzelfde maar dan met een FX 8320 ....met 16GB DDR3 op 1600 , 1866 was niet zo stabiel.... In mijn nieuwe computertje zit een R9 380X 4gb , die inmiddels het project Keuken heeft gerendert in net iets minder tijd dan mijn GTX 660 met CUDA doet. Ik heb gewoon de laatste nieuwe Crimson drivers gebruikt , ik denk dat ik geoptimaliseerde drivers moet gebruiken , of de laatste 13.XX Catalyst drivers ofzo... Anderen hebben met een R9 390X al de TitanX verslagen met Cycles , dus ik denk dat ik even moet uitzoeken wat de beste OpenCL drivers zijn.... Maar goed , het is dus een feit , persoonlijk uitgetest. Werkt als een trein
862
« Gepost op: 23 december 2015, 21:54:25 pm »
Onder andere , Koos2 , Onder andere.....
863
« Gepost op: 23 december 2015, 21:49:38 pm »
Beste Reekje. Een tip van een computer liefhebber en bouwer. Ik heb inmiddels mijn oude bakkie opgewaardeerd en een nieuwe gebouwd.... Oude : PhenomII 955 , 16GB DDR3 en een SSD , GTX 660 2GB Nieuw: FX 8320 8-core,16GB DDR3 en een SSD , Radeon R9 380X 4GB Waarom AMD Radeon R9 ? , omdat dat iets goedkoper is , anders had ik geen 4GB geheugen kunnen hebben.. Een GTX960 heeft 128 bits geheugen , en net te weinig shaders vind ik... Ik heb erop gegokt dat OpenCL inmiddels even goed zou werken als CUDA (even naar beneden lopen voor mijn Keuken-Cycles test , momentje......) Klopt ! Mijn keukentje word in Cycles over OpenCL gerendert ! Bijna even snel als op mijn 660 GTX ! Inmiddels is ook bekend dat de R9 390X de TitanX verslaat in Cycles.... Het is dus niet meer zo dat Nvidia nog voordelen bied ten opzichte van AMD , je moet wel een kaart van HD7600 of hoger hebben. Beter ga je voor R7 of R9 kaarten. Of Nvidia natuurlijk , niets over te klagen
864
« Gepost op: 23 december 2015, 02:19:22 am »
Geen idee. Wel leuk dat ; "zoet met een oog en geef de armen ook een kans"
865
« Gepost op: 23 december 2015, 02:14:40 am »
Hé Sterkte en veel geluk samen , Prettige Feestdagen alvast....
866
« Gepost op: 23 december 2015, 02:05:25 am »
Nu heb ik ook weer eens tijd om gewoon te spelen
867
« Gepost op: 23 december 2015, 02:03:52 am »
Melig. Het valt me op dat Rozz 666 berichten heeft. Feestje ? Ha ha Toevallig ben ik net vergevordert met mijn project , ik plaats een toepasselijk plaatje.... Nu moet alleen het Logo er nog in , zit net te wachten tot de proefrender klaar is.. Ik maak dat in een aparte scene , want deze weer scene is nogal zwaar naar mijn maatstaven.... 34 minuten per frame...
868
« Gepost op: 23 december 2015, 00:39:53 am »
Ze hebben inderdaad nog wat liefde nodig...
869
« Gepost op: 23 december 2015, 00:36:37 am »
Ha , een keuken. Had ik ook gemaakt om Cycles te testen. Stond alleen een glaasje of twee en wat vorken..... Oh , ik zie dat je inmiddels het licht ook gefikst hebt. Mooi man Zo komt je Blender afwasmiddel wel tot zijn recht.
870
« Gepost op: 20 september 2015, 17:56:06 pm »
Hmmm , zulke kratjes wil ik ook maken voor mijn game met mijn kabouter , Karel. Ik moet me daar toch eens in verdiepen , textures Baken. Ik heb nog niets gebaked , is dat om ervoor te zorgen dat je genoeg detail overhoud als je de poy's vermindert ? Ik heb al enkele modellen in Unity geimporteerd , had nergens last van.... Nog even wat beter leren C# programmeren , dan stap ik over op scripten in Unity !
Pagina's: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 94
|