Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 92
811
Experimenten / Re: Ben weer aan het spelen
« Gepost op: 31 januari 2016, 19:00:58 pm »
Vet.

Heeft er toevallig nog iemand het probleem dat Blender ineens geen glare meer toevoegt , terwijl er wel ge-composite word ?
Ik kom er niet achter waar het aan ligt. Nog ff op een andere computer renderen..... :)

812
Onderhanden werk / Re: Compositing
« Gepost op: 30 januari 2016, 15:20:03 pm »
Ook weer veel geleerd over compositing.

In Cycles gezorgd voor een wittere reflectie van een zon , die nogal bruin uitpakte.
Via material compositing een Light Path node "glossy" ray's verbinden met de mix-shader , als onderste een diffuus-shadertje via een emit , et voilá ....:)
Ineens witte reflecties ... :o

813
Over Blender / Re: Klein geel puntje
« Gepost op: 23 januari 2016, 22:18:45 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=spKJ2jbnVI8

Kijk , Ton Roosendaal. Ik wilde daar les van. Kan dus nu ook , gratis !
Verder in dezelfde serie een briljante les over point density in Blender , die ik nodig heb voor mijn weerscene.Heet niet voor niets "Point desity Magic".
En een les over objecten in Cycles , maar dan zonder schaduw.....

etc...

814
Over Blender / Re: Klein geel puntje
« Gepost op: 23 januari 2016, 22:16:03 pm »
Zaph heeft eigenlijk gelijk over de manier van leren.
Stap voor stap werkt het efficientst , maar ik ben zo niet begonnen. Dan kan het niet leuk blijven voor mij.

Daarom produceer ik altijd een kunstwerkje , althans dat is de opzet , al doende leer ik ,
dus waren mijn eerste werkjes ook niet zo mooi of goed , maar je bent toch steeds trots omdat je het zelf bedacht hebt.....
Nu volg ik veel tutorials , omdat wat ik wil uitzoeken veel te ingewikkeld is.

815
Over Blender / Re: GPU of CPU, of MEMORY
« Gepost op: 23 januari 2016, 22:12:23 pm »
Geld dat dan alleen voor haren ? Ik dacht van wel.
Maar goed , een miljoen haren... Tijd voor een TitanX :)

816
Over Blender / Re: GPU of CPU, of MEMORY
« Gepost op: 23 januari 2016, 01:28:43 am »
Ik had juist ergens gelezen dat dat in cycles per tile gaat.
Dus als je in 256 x 256 rendert zoals ik omdat dat iets sneller gaat , zou je 64 x 64 kunnen proberen.

Volgens mij zijn 1.000.000 hairs , heel wat meer particles.... geen idee wat dat aan geheugen vraagt om te renderen  8) Succes !

817
Leuterhoek / Re: Wii
« Gepost op: 22 januari 2016, 20:31:47 pm »
Ik dacht dat jij ook een AMD octacoortje had ....

818
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 22 januari 2016, 20:29:42 pm »
Nice !

819
Hardware / Re: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
« Gepost op: 15 januari 2016, 15:05:12 pm »
Update : AMD Open CL werkt nu iets sneller dan CUDA , maar ondersteunt nog niet alles.

Ik heb vanochtend de eerste Final render van een project geprobeerd te renderen , één van de nodes word echter niet ondersteunt ,
De scene blijft donkerder dan met CPU of CUDA.....
Hmm , hopelijk doen AMD en Blender Foundation hier nog iets aan.  8)


820
Hardware / Re: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
« Gepost op: 15 januari 2016, 00:42:48 am »
Klopt Swets ....

Alleen het schema dat in het andere draadje over CPU gebruik staat , klopt voor Cycles.
Ik geloof dat dat niet voor de Blender renderer geld , of alleen op lagere resoluties.

Bij mij scheelt het ontzettend , op 16 x 16 tiles doet ie er juist langer over. 64x64 lijkt het best te werken.
Voor Cycles was dit inderdaad wel een ontdekking , hij rendert nu een stuk sneller op 256 x 256.... :)

821
Blender Interface / Re: nieuw met blender.. achtergrondvervangen
« Gepost op: 14 januari 2016, 01:11:55 am »
Hoi Soral.

Welkom op het forum. Kun je een screenshot van je project plaatsen. Dan zien we meteen wat je hebt gedaan ,
en dan is een tip geven geen probleem. Er zijn hier altijd mensen blij je te kunnen helpen....
Groetjes Blenderbrammetje :)

822
Hardware / Re: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
« Gepost op: 11 januari 2016, 18:53:57 pm »
Update : Typen gaat langzaam....

maar de grafische kaarten presteren een stuk beter in Cycles met 256 x 256 tiles...
Nu ik de Open CL driver van AMD heb geinstalleerd , is mijn Radeon R9 380X ineens bijna 2x zo snel als de
GTX 660. en precies 2x zo snel als de GTX 750Ti !

 ::)

823
Eindresultaten / Re: Richwoord gitaar
« Gepost op: 11 januari 2016, 16:38:19 pm »
Knap gedaan. Erg mooi zelfs maar lelijk gerendert. Ik vraag me af waarom die snaren zo dubbel zijn ,
noch in de Blender renderer noch in de Cycles renderer geven defocus effecten zon raar dubbel resultaat....

Wat voor soort blur heb je gebruikt ?

Nou ja , vette gitaar. :)

824
Eindresultaten / Re: the ultimate cleaner.
« Gepost op: 11 januari 2016, 16:35:04 pm »
Bruut.

825
Experimenten / Neon Shader Node-system
« Gepost op: 09 januari 2016, 18:44:54 pm »
Ja ik zit nog wat te kloten om de light path node beter te begrijpen.....
Het besef begint te wortelen....

Hier een poging tot neon material... :)






Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 92