Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten - blenderbrammetje
Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 92
811
« Gepost op: 31 januari 2016, 19:00:58 pm »
Vet. Heeft er toevallig nog iemand het probleem dat Blender ineens geen glare meer toevoegt , terwijl er wel ge-composite word ? Ik kom er niet achter waar het aan ligt. Nog ff op een andere computer renderen.....
812
« Gepost op: 30 januari 2016, 15:20:03 pm »
Ook weer veel geleerd over compositing. In Cycles gezorgd voor een wittere reflectie van een zon , die nogal bruin uitpakte. Via material compositing een Light Path node "glossy" ray's verbinden met de mix-shader , als onderste een diffuus-shadertje via een emit , et voilá .... Ineens witte reflecties ...
813
« Gepost op: 23 januari 2016, 22:18:45 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=spKJ2jbnVI8Kijk , Ton Roosendaal. Ik wilde daar les van. Kan dus nu ook , gratis ! Verder in dezelfde serie een briljante les over point density in Blender , die ik nodig heb voor mijn weerscene.Heet niet voor niets "Point desity Magic". En een les over objecten in Cycles , maar dan zonder schaduw..... etc...
814
« Gepost op: 23 januari 2016, 22:16:03 pm »
Zaph heeft eigenlijk gelijk over de manier van leren. Stap voor stap werkt het efficientst , maar ik ben zo niet begonnen. Dan kan het niet leuk blijven voor mij.
Daarom produceer ik altijd een kunstwerkje , althans dat is de opzet , al doende leer ik , dus waren mijn eerste werkjes ook niet zo mooi of goed , maar je bent toch steeds trots omdat je het zelf bedacht hebt..... Nu volg ik veel tutorials , omdat wat ik wil uitzoeken veel te ingewikkeld is.
815
« Gepost op: 23 januari 2016, 22:12:23 pm »
Geld dat dan alleen voor haren ? Ik dacht van wel. Maar goed , een miljoen haren... Tijd voor een TitanX
816
« Gepost op: 23 januari 2016, 01:28:43 am »
Ik had juist ergens gelezen dat dat in cycles per tile gaat. Dus als je in 256 x 256 rendert zoals ik omdat dat iets sneller gaat , zou je 64 x 64 kunnen proberen. Volgens mij zijn 1.000.000 hairs , heel wat meer particles.... geen idee wat dat aan geheugen vraagt om te renderen Succes !
817
« Gepost op: 22 januari 2016, 20:31:47 pm »
Ik dacht dat jij ook een AMD octacoortje had ....
818
« Gepost op: 22 januari 2016, 20:29:42 pm »
Nice !
819
« Gepost op: 15 januari 2016, 15:05:12 pm »
Update : AMD Open CL werkt nu iets sneller dan CUDA , maar ondersteunt nog niet alles. Ik heb vanochtend de eerste Final render van een project geprobeerd te renderen , één van de nodes word echter niet ondersteunt , De scene blijft donkerder dan met CPU of CUDA..... Hmm , hopelijk doen AMD en Blender Foundation hier nog iets aan.
820
« Gepost op: 15 januari 2016, 00:42:48 am »
Klopt Swets .... Alleen het schema dat in het andere draadje over CPU gebruik staat , klopt voor Cycles. Ik geloof dat dat niet voor de Blender renderer geld , of alleen op lagere resoluties. Bij mij scheelt het ontzettend , op 16 x 16 tiles doet ie er juist langer over. 64x64 lijkt het best te werken. Voor Cycles was dit inderdaad wel een ontdekking , hij rendert nu een stuk sneller op 256 x 256....
821
« Gepost op: 14 januari 2016, 01:11:55 am »
Hoi Soral. Welkom op het forum. Kun je een screenshot van je project plaatsen. Dan zien we meteen wat je hebt gedaan , en dan is een tip geven geen probleem. Er zijn hier altijd mensen blij je te kunnen helpen.... Groetjes Blenderbrammetje
822
« Gepost op: 11 januari 2016, 18:53:57 pm »
Update : Typen gaat langzaam.... maar de grafische kaarten presteren een stuk beter in Cycles met 256 x 256 tiles... Nu ik de Open CL driver van AMD heb geinstalleerd , is mijn Radeon R9 380X ineens bijna 2x zo snel als de GTX 660. en precies 2x zo snel als de GTX 750Ti !
823
« Gepost op: 11 januari 2016, 16:38:19 pm »
Knap gedaan. Erg mooi zelfs maar lelijk gerendert. Ik vraag me af waarom die snaren zo dubbel zijn , noch in de Blender renderer noch in de Cycles renderer geven defocus effecten zon raar dubbel resultaat.... Wat voor soort blur heb je gebruikt ? Nou ja , vette gitaar.
824
« Gepost op: 11 januari 2016, 16:35:04 pm »
Bruut.
825
« Gepost op: 09 januari 2016, 18:44:54 pm »
Ja ik zit nog wat te kloten om de light path node beter te begrijpen..... Het besef begint te wortelen.... Hier een poging tot neon material...
Pagina's: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 92
|