Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 92
781
Over Blender / Re: Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 21 februari 2016, 13:38:15 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=TaZFN0MIGts

Ik heb inmiddels een mooiere , met meer particles en compositing , wat blur en glare toegevoegd.....
In de eindrender nog een tikje meer particles en het is volmaakt..... :)

782
Over Blender / Re: Richting gradient...
« Gepost op: 17 februari 2016, 11:32:16 am »
in cycles een invert node ertussen.
In Blender internal weet ik zo ff niet , maar wellicht kun je met math de factor gewoon vermenigvuldigen met -1 ? :)

783
Over Blender / Re: Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 17 februari 2016, 11:30:54 am »
https://www.youtube.com/watch?v=9gPv3oBLx4Q

Tsja ff tempo corrigeren , testrender die snachts is gerendert. Ik kreeg slaap  ???
De gradient ff in hetzelfde tempo zetten als de golfjes. Was al zo maar dan wil je het tempo van de golfjes weer sneller...
etc...
Maar het ziet er leuk uit toch ? Wat minder fel misschien. Iets subtieler die Emitters , want het is volumetrics.

784
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 17 februari 2016, 00:36:24 am »
Nou dus niet , filmpje maar de olievlek bewoog wel heel snel. Dan maar een plaatje....
Wel een 30 minutenwerkje.... alleen iets langer rendertje




785
Eindresultaten / Re: Paardenbloem.
« Gepost op: 16 februari 2016, 23:43:58 pm »
Gaaf gemaakt Ijp !

786
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 februari 2016, 23:41:41 pm »
Hmmm , vanavond toch maar niet , maar wie weet is voor twaalf uur mijn laatste brandende bram logo animatie klaar.
De andere bak staat geluidsgolfjes te renderen maar is nog wel een uurtje zoet...  8)
Ach zo blijft het wel lekker warm in huis.... :-[

787
Modelleren / Re: Hulp bij model
« Gepost op: 16 februari 2016, 18:43:51 pm »
Klinkt alsof de twee bovenstaande tips opgevolgd moeten worden Menno !
Oogkassen tikje naar binnen extruden doe ik altijd , en recieve transparant aanzetten is zoiezo verstandig in dit geval.
Kwaad kan het niet , een baat het niet , dan ... :)

788
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 februari 2016, 18:39:00 pm »
Een mooi wapen ,inspirerend voor de kunstenaar. Wie weet krijg ik nog zin  ::)

789
Over Blender / Re: Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 16 februari 2016, 18:37:04 pm »
Ach , Thx , ik kon hem gewoon downloaden , zoals beven vermeld :)
Ik krijg dat vast zo aangepast dat het voor het nieuwe filmpje geschikt is ,

Ik render nu eerst alle andere filmpjes naar Full HD. Ik zal nog wat test rendertjes van vanavond plaatsen.

790
Over Blender / Re: Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 16 februari 2016, 18:33:15 pm »
Nick heeft gelijk , ik ben soms een beetje slordig , maar dit zijn ook maar proefrenders. Op een kwart resolutie rendert ook wel zo snel....
Dat heeft te maken dat ik het particle systeem uit een andere scene had genomen , daar stonden de layers per ongeluk anders ingesteld....

Hoewel ik de Wave disks inmiddels mooi afgewerkt heb , bied het Node-system van Ezra mogelijkheden voor een nieuw filmpje waar ik aan werk.
Daar verspreiden golven die moeten weerkaatsen zoals in Ezra's filmpje zich met een bepaalde snelheid door de ruimte.
Helaas bieden Partikels ernstige nadelen. Ik ga proberen Ezra's oplossing op een plane alpha te krijgen , die kan ik dan met de snelheid die ik wil vanaf de box verplaatsen en er zoveel gebruiken als ik wil , aangezien een aplha animatie niet zwaar is om te renderen.....

Even jou node - system stelen Ezra...  :-[   Nou ja , de andere filmpjes zijn inmiddels mooi gelukt , worden wat langer gemaakt en afgerendert.
Leuke opdracht.

grts !


791
Over Blender / Re: Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 15 februari 2016, 11:03:45 am »
Bijna klaar. Ik zal mijn Cones die uit de drie weg luidsprekers komen posten.
Zij hebben slechts een heel lichte "Bands" texture , maar groeien echt door een gradient.

De simulaties moeten geschikt zijn voor een schematische weergave. Dus de weerkaatsingen van het geluid zijn gewoon particles die zich circulair verspreiden ,
iets anders word al snel te rommelig.
Desondanks vind ik sommige node-systems hierboven zeer interessant , zij het voor andere toepassingen.

Ik zal mijn proefrendertjes weer posten. Nog één klein dingetje dan kan ik alle filmpjes Full HD renderen.....

https://www.youtube.com/watch?v=CuOH9HY1Yvg

Wel even de hoek van de Camera aanpassen , zodat de weerkaatsingen duidelijker te zien worden. De waves zitten natuiurlijk wat hoger bij een Rondstraler...:)
Is ook maar een proefrendertje.

792
Over Blender / Re: Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 08 februari 2016, 09:38:23 am »
Aha , de schijven moeten dus ook nog wat groeien....
Daar is natuurlijk een oplossing voor. Als je scaled krijg je helaas ook grotere golfjes , vind ik dus een onbeholpen noodoplossing.

Ik gebruik inderdaad de Wave-modifier. Ik zal een spherical UV-map gradient laten groeien van binnenuit. Als ik de overgangen wat strakker of harder maak , moet het lukken ... :)

793
Handleidingen / Re: blender render of cycles render???
« Gepost op: 08 februari 2016, 01:30:25 am »
De Blender Render engine is erg efficient , maar heeft op raytrace gebied enige beperkingen , bovendien zijn de oplossingen om toch nog realisme te bereiken , voor een scanline renderer , want dat is het , veel te zwaar , daardoor is een render met cycles uiteindelijk toch nog sneller.
Vooral als je over de GPU rendert.

Ambient Occlusion , Indirect Lighting (Bouncing) en dergelijke zijn voor Cycles standaard , omdat het een raytracer is... :)

794
Over Blender / Re: Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 08 februari 2016, 01:25:30 am »
Het is al bijna klaar sorry ;)

795
Onderhanden werk / Re: DBC shrine
« Gepost op: 07 februari 2016, 09:17:21 am »
Mooi werk , Mortalae  :) Nice texture werk...

Ook de dames onder de foto zijn oosterse schoonheden. Of zou dat iets met mijn zoekacties te maken hebben.... ?
Foei Google !


Pagina's: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 92