Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 94
736
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 17 mei 2016, 18:34:04 pm »
Mijn Piece.




;)

737
Hardware / Re: Dual Xeon Workstation in 3 stappen...
« Gepost op: 14 mei 2016, 00:26:38 am »
Ik ga uiteindelijk toch voor een Z9PA-D8 , omdat die 284,50 kost , ik heb ontdekt dat daar wel eerst nog mijn unregistered DDR dimms inkunnen , in dat andere bordje niet ,en geld voor twee v3 Xeons heb ik toch nog even niet. Dus voor mijn twee refurbished E5-2670 meer dan geschikt.
Scheelt weer wat , kan ik sneller beginnen . Schijnt ook dat ze niet allemaal zomaar ook single socket kunnen functioneren , dan maar meteen 2 tegelijk.
En omdat ik ontdekt had dat ik maar beter meteen een sterkere voeding erin hang. Met 20A> op de +12 volt lijnen.

Ok. :)

Zodra ik spulletjes binnenkrijg een update.  8)

738
Hardware / Dual Xeon Workstation in 3 stappen...
« Gepost op: 12 mei 2016, 20:33:43 pm »
Ik ga een dual socket Asus z10p zus en zoveel bestellen.... socket 2011-3 , 8 x DDR3 2x PCIe 16X en PCIe 8x...


Kosten Asus z10PA-D8 ofzo, nieuw 330,-
Pocessors     Xeon e5-2670 v1  8-core 20MB cache refurbished getest , 69,- x2
geheugen 32 GB 1600Mhz DDR3    105,-

Ik begin met twee Xeon's en mijn oude geugen , 8GB DDR3 op1333  maar later 32 GB
Ik begin met mijn oude 750Ti GTX , SSD 120Gb en HDD 640 Gb....
Ik moet nog uitzoeken hoe je in kunt stellen dat Blender de eerste PCIe 16x Kaart voor de viewports gebruikt , en de tweede of allebei voor Cycles....

word ingebouwd in mijn oudste kast , voeding 550 Watt met 120 Gb SSD en 640Gb HDD....
En huppekee , voor 450,- een dual socket workstation , en nog 105,- meer later voor 32Gb geheugen....Dat is slechts 555,-
Er kan altijd nog een dedicated Cycles GPU zoals een 970 GTX in...
Maar dan moet er wel ee zwaarder voedingkje in. Ik wilde maar ff laten zien dat een workstation met aanzienlijke renderkracht niet zo duur hoeft te zijn.
Je blaast de duurste i7 procs eruit. 8)

Eens even kijken hoe ik dat ga financieren... Nog wat klussen en wat vakantiegeld dan maar dan maar... :)



739
Over Blender / Re: Animatie geluidsgolven in een ruimte
« Gepost op: 21 april 2016, 00:03:39 am »
Vet Ezra , nog geen tijd gehad maar zal nog een videootje maken van alle filmpjes achter en in elkaar :)

740
Hardware / Re: Render PC
« Gepost op: 20 april 2016, 19:28:27 pm »
Ha ha , die Zaph.
Ik keek even voor de grap wat een bepaald filmpje van mij kost om te renderen.
Hij duurt wel twee weken op mijn drie computertjes. Kosten 1750,- euro bij RebusFarm.
Voor dat geld bouw ik een dual socket xeon renderbakkie dat nog kan gamen ook ! ;)

741
Belichting en Rendering / Re: Opslaan van animatie zonder te renderen mogelijk?
« Gepost op: 19 april 2016, 21:47:58 pm »
Verdorie , zat ik laatst ook te maken , een heupgewricht.
Mooi gemaakt trouwens. Open GL hé , of gewoon je scherm capturen , dat kan natuurlijk ook.
Ik zou wel bij "display" al mijn hulplijnen en aanwijzers uitzetten.

742
Over Blender / Re: procedural sky generator
« Gepost op: 09 april 2016, 23:05:21 pm »
Had net zelf een sky texture gemaakt met wolken boven de horizon , gewoon met nodes.
Ik zal hier eensnaar kijken ! :)

743
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 06 april 2016, 13:03:16 pm »
En hoeveel particles waren dat dan ?
Ik had ook zo'n geanimeerde point density wolkendek , maar was wel een beetje te zwaar om te renderen voor een filmpje....
Voor een still natuurlijk niet. :)

744
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 04 april 2016, 00:21:02 am »
Experimentje... half gelukt maar ach , het was een one piece... :)




745
Over Blender / Re: Blender release 2.77
« Gepost op: 03 april 2016, 16:55:58 pm »
Tof. Ik dacht nog even dat ie instabiel was , maar dat was ikzelf.
Nee grapje maar met te grote tiles renderen in cycles over de videokaart levert een vastloper van de nvidia driver op...
Sinds ik ontdekte dat het daar aan lag rendert ie weer als een treintje , sneller dan voorheen.

Helaas nog geen volumetrics op mijn AMD R9 380 videokaart , maar misschien met de nieuwe drivers , of anders in de nabije toekomst wel :)

746
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 30 maart 2016, 13:59:28 pm »
Dat zou best eens kunnen Rozz , nu je het zegt !
En ik nog heel naief denken dat het om geld ging.... :)

Maar niet te vroeg conclusies trekken , de vingerafdruk kan ook zijn van iemand die heel behulpzaam na een mislukte reanimatiepoging van een gewonde gokker de dobbelsteen netjes terug heeft gelegd , en thuis de snoeppot voor zijn kinderen regelmatig bijvult !  ;D

747
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 30 maart 2016, 02:05:09 am »
Mijn Piece van de dag , lekker vroeg zullen we maar denken ... :)




748
Animatie en Rigging / Re: Het in elkaarschuiven van 3 objecten
« Gepost op: 24 maart 2016, 23:10:43 pm »
Als het drie objecten zijn zou ik op de twee Buitenste objecten een look at constraint toepassen met als target de middelste... :)

749
Animatie en Rigging / Re: Het in elkaarschuiven van 3 objecten
« Gepost op: 24 maart 2016, 23:03:14 pm »
Zit je met armatures te werken.
Dat is onnodig en frustrerend voor dit soort klusjes.
Beter doe je zoals Zaph zei , gewoon parenten , en een constraint toevoegen , bv een look at constraint op allebei de objecten , zodat ze altijd naar elkaar wijzen.

Ctrl+P am te parenten , ( keep transform ) en bij het kettingsymbooltje naast je modifiers en object-info kun je allerlei soorten constraint kiezen....

Succes !

750
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 24 maart 2016, 14:30:00 pm »
Dat was mijn Piece van de dag .... en mijn 666ste bericht ...  ;)






Pagina's: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 94