Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - swets

Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 29
346
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 12 juni 2015, 09:59:41 am »
maar hoe anders is dan de manier?  of moet je beginnen met het gat, en dan de kubus er omheen bouwen?

347
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 12 juni 2015, 09:35:23 am »
bedankt, ik ga het allemaal weer bekijken....

ik heb nog een vraag...

stel ik heb een kubus , maar ik wil er een gat doorheen hebben....   

in solidworks is het makelijk,  teken een rondje, en Extruded Cut, en je heb een gat...

vroeger in moray en 3dmax had je ook booleaans... kon je 2 figuren van elkaar aftrekken... of optellen...

bestaat er in blender ook iets voor dat...
dus om een gat door een kubus, of sphere te maken?

348
Onderhanden werk / Re: zo maar wat vragen over The way of the samurai
« Gepost op: 12 juni 2015, 07:43:40 am »
In alle tutorials, maaken ze van een karakter altijd 1 object...   is dat altijd zo..  of zijn de bijvoorbeeld de zwaarden en messen gewoon aparte objecten?

wanneer deel je het nu op, en wanneer in 1?

349
Onderhanden werk / zo maar wat vragen over The way of the samurai
« Gepost op: 12 juni 2015, 00:38:03 am »
Ik heb vandaag alle 1170 reacties in het The way of the samurai topic zitten lezen ( ken je na gaan hoe druk het is op me werk :-) )

en had toch weer zomaar een paar vragen.....
en ik wilde dat mooie topic niet vervuilen, dus ik doe het maar zo...
Het gaat ook eigenlijk niet alleen over The way of the samurai  maar meer in het algemeen....

eeeh... als ze straks helemaal af is, kan je ze dan ook weer gebruiken in andere projecten....

ik bedoel... kan je zo'n poppetje zo opslaan, dat je het zo in iets anders weer op kan pakken, dus met de animatie enz...

dus eigenlijk  stel dat je filmpjes wil gaan maken met meerdere charakters...  kan je die allemaal zelfstandig maken, en later bij elkaar gooien?

dan zou je ook met meerdere personen aan 1 filmpje kunnen werken? 

en geld dat dan ook voor omgevingen?  dus stel de ene maakt  de hoofdrol speller, en iemand anders maakt de wereld waar het zich in af moet gaan spelen?

Is er iemand die hier meer over kan vertellen....  niet dat ik al zo ver ben, maar vroeg me zomaar dat soort dingen af.....

350
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 12 juni 2015, 00:21:14 am »


ff snel een t-shirt geprobeerd...  vinnum wel geinig....

maar als dat t-shirt af is, kan ik alles er onder wissen?  (wel zonde... :-)  )
en je kan de armen en hoofd ergens los laten stoppen in het shirtje?

@JvL: ik geloof dat ik het een beetje begin te snappen..... dus als ik me poppetje goed vin, dan kan ik bijvoorbeeld die mirror apply-en , maar daarna is de andere helft eigen vertexen geworden....en zullen niet meer mee bewegen met de andere kant....?
wel als ik hem aan 1 kant een blind oog wil geven , kan ik dat doen nadat ik apply gedaan heb....

en die subsurf, hoef ik eigenlijk nooit te apply-en... das meer nu om te kijken hoe het er uit gaat zien?  en straks bij het renderen kan ik dat ook gewoon weer aanzetten?   dus straks kan ik bij die modifier ook gewoon op het kruisje drukken?

351
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 11 juni 2015, 23:51:59 pm »
ja.. ik begrijp nog niet helemaal wanneer wel en wanneer niet... ... als je eenmaal apply heb gedrukt, dan kan je niet meer terug?

en nu vind ik me poppetje met zo'n subdivision Surface modifier een stuk mooier... maar ik moet hem dus ook zonder opslaan?
zelfde als die Mirror Modifier,  wanneer mag/moet je die dan apply?

misschien domme vragen, maar ik weet het dus echt (nog) niet daar mee om te gaan... ik heb vrij veel tutorials bekeken... maar daar wordt het ook niet echt duidelijk in...

bijvoorbeeld bij deze tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=v_X9v29i-Iw

rond de 3 minuten, maakt hij nagels op de vingers.... dat ziet er gewoon niet uit, maar met zo,n sub surface modifier aan, worden het opeens nagels... maar (misschien heb ik het gemist) , maar moet je daarna apply doen... of doe je dat pas net voor je echt ga renderen?

ook (morgen) eens kijken hoe het nu met die layers werkt....   want ook in die zelfde tutorial serie... maakt hij een keer een jasje...maar die zet die op een andee layer... maar daar ben ik ook nog niet uit....  gaat vaak zo snel in zo video tutorial....

352
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 11 juni 2015, 22:33:01 pm »
duidelijk.... geloof ik... :-)
maar ik durf niet meer op die apply knop te drukken bij die modifiers... :-)

353
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 11 juni 2015, 16:30:25 pm »
zo... helemaal bij...  1173 berichten gelezen,  filmpjes allemaal bekeken....  Echt een super topic....  Ik ben blender in gedoken omdat me dochter (13) iets in deze richting zou willen,   dus ik loop ze maar te pushen... en te vertellen dat het allemaal niet vanzelf gaat...  en daarvoor is dit echt een geweldig topic......

ten eerste ze is helemaal gek op die flitsende Japanse figuren... met van die grote blauwe ogen.....  die tekent ze ook altijd...  dus dat spreek heel erg aan....
ten tweede de super goede kwaliteit die hier getoond wordt..... als je maar lang genoeg oefen , kan je die dingen maken..... :-)

ze is gelijk weer begonnen.....

ik begrijp wel dat het voor een kind moeilijk is zoveeeeeeeeel geduld op te brengen.... maar toch als ze dit soort resultaten zien, en dat dat thuis gewoon mogelijk is.....

dat is tegenwoordig.... de mogelijkheden zijn er nu... op allerlei gebied .... bijvoorbeeld blender, maar ook bijvoorbeeld op muziek gebied.... of bijvoorbeeld op film bewerking...  je heb nu in huis staan, wat ze 20 jaar gelden niet eens in de prof. studio's hadden....

Ik denk ook als je het zo goed kan als Jvl, het ook niet echt lastig om er werk in te vinden.... denk ook niet dat het veel uit maakt hoe je frans is, of je duits... Dit verkoop zichzelf.... in de spelwereld, of de reclame wereld... enz enz...

354
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 11 juni 2015, 15:26:38 pm »
vannavond even kijken wat een subsmurf is... :-)

355
Onderhanden werk / Re: TransparantMan
« Gepost op: 11 juni 2015, 07:44:28 am »
toch een vraag.... zo groot als een skelter.... maar hoe weet je de maten in blender?   en hoe groot is een skelter....  zeg maar max 1,5 mtr x 1,5 mtr ?   

356
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 11 juni 2015, 01:12:11 am »


morgen weer verder....
maar toch ff een vraag...
die lijnen in het hoofd zijn toch alleen belangrijk als je er mee gaat animeren?
bijvoorbeeld voor een poppetje in een spelletje, wat niets met zijn gezicht doet, maakt het toch niet zoveel uit?

357
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 10 juni 2015, 23:35:41 pm »
ik ga nog een poosje aan punten trekken....

toch nog eens proberen in het gezicht meer die ringen te krijgen....

ik ga ook eens zoeken naar een paar foto's met die lijnen in het gezicht...   
vooral zo'n (klein) gezicht vind ik lastig, omdat je die "ringen" zegt maar aan moet houden...  en dat je eigenlijk alleen vierkanten wil maken...   maar ik ga nog eens schuiven.....

358
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 10 juni 2015, 00:48:14 am »
:-)  ben ik ook nog mee bezig....   ben ik tutorials voor aan het bekijken hoe ik er nu het beste een texture voor kan maken....

359
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 10 juni 2015, 00:19:00 am »
Het begint wat te worden geloof ik.... nou ja...ik rommel gewoon verder....  ga hem nu eens wat kleren geven...
als iemand dingen ziet die ik helemaal verkeerd doe, hoor ik het graag natuurlijk.....

https://www.youtube.com/watch?v=q8DTUYElgQI&feature=youtu.be

360
Leden stellen zich voor / Re: Erik
« Gepost op: 09 juni 2015, 14:15:45 pm »
mis die tijd wel een beetje, tegenwoordig is zo veel PC geworden

zeker.... het is nu niet meer allemaal mogelijk alles door te hebben (denk ik)
van me eerste computers wist ik alles... op chip niveau....

data boeken liggen van de VDP en geluidschip....  ik programmeerde in ML , en via die data boeken kon ik weer meer voor elkaar krijgen...

maar ja..toen kon je nog een listing over typen en dan had je een spelletje...  de jeugd zie je aan komen...

Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 29