Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - swets

Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29
316
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 02 juli 2015, 00:42:30 am »
ik wilde me ogen gaan bewegen, volgens deze tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=cWuZjsyUuMA

maar ik zit met een probleem?


bij mij zitten me ogen in de Armature, bij hem niet?  hoe krijg ik me ogen nu uit de armature?
onee... bij hem zitten ze ook in de armature... alleen is inner en outer eye 1 ding...

kan ik dat nog voor elkaar krijgen?

en oja... waarom zijn mijn ogen wit... en die van hem gekleurd?
in render view zijn ze wel goed?




317
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 01 juli 2015, 11:49:08 am »
Shake it baby, shake. voor de beweging rond 0.55 vind ik hem nog wel wat jong. ;) Ziet er verder goed uit, met kennelijk een zelf gemaakte rig.

ja.. ik zag het later ook.... :-)  maar was onbewust hoor...  was zomaar wat met zijn heupen aan het bewegen.... tis niet zoals die camel toe....

318
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 01 juli 2015, 00:21:07 am »
https://www.youtube.com/watch?v=YJdKwZDCf2Q

ik vin het steeds leuker...:-)
hmmm  bij zijn heup, gaat er een stukkie duim mee/// :-)   
ff weight painting na lopen....  toestand...

vinnum wel grappig.... ook heel veel ideeën , van wat ik voortaan anders moet doen....

319
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 29 juni 2015, 00:17:06 am »
 


ben ook nog steeds met me hoofd bezig....   ik zal van de week eens ogen maken.... kijken of ik daar van opknap....
ga ook nog verder met me huidje...

lijkt nu wel of ik uit beverwijk ben ontsnapt....

320
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 28 juni 2015, 22:10:54 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=7nChbSQpMi8

valt niet mee .... maar we komen er wel....

zie ook dat er hier en daar nog fouten in met weight painting verhaal zitten.... :o

ff kijken hoe ik dat nu weer het beste kan herstellen....



321
Modelleren / Re: Anime Character Modeling Tutorial
« Gepost op: 27 juni 2015, 17:33:48 pm »
De handen en ja ik heb al eens eerder handen gemaakt maar daar waren de knokkels toch niet zo goed van met Subdivision Surface.
Dus hier weer een poging.





camel toe ging je beter af...  ;D

322
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 26 juni 2015, 21:02:01 pm »
Lekker bezig hoor!  ;)

ja het gaat steeds beter... oke... jij ben iets verder... :-)

Ziet er goed uit.
Nou tja..  hij word steeds beter....  maar ja het is ook maar oefenen....

Ziet er goed uit en leuk dat je zo bedreven bezig bent met Blender.
Ik ben van mening dat je dit soort pakketten alleen maar door kan krijgen door er veel mee bezig te zijn... dan loop je pas tegen dingen aan, en door die dan te vragen ga je steeds meer begrijpen van zo'n pakket....  En dan is zo'n forum als dit, waar mensen op zitten die wel weten hoe het zit, zo super fijn!!!

323
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 25 juni 2015, 23:54:49 pm »
begint steeds beter te worden... ook de ogen zien er nu een stuk beter uit...


ga ik de botjes weer opnieuw doen....  ik had hier en daar (daar waar het buigen moet) te weinig vertexen gemaakt....  denk dat dit nu ook beter ga...

324
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 24 juni 2015, 00:27:36 am »
hmmm weer wat geleerd...   ik zag hier en daar nog een foutje in de vertexen enzo... dus ik denk dat knap ik even op....  maar daarna kan je bijna alles over nieuw doe... UV map klopt ook niet meer.... dus voortaan iets beter opletten.... :-)  gelukkig wel alles steeds gesaved... dus ik kon een stukje terug stappen.....   al doende leert men...

325
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 23 juni 2015, 13:25:28 pm »
Voor je rotatie probleempje moet je even uit weightpaint mode gaan naar object mode. Onderaan je scherm even op het dubbele pijltje met de 3 stippen erboven klikken. Waarschijnlijk is het daarna opgelost.

Inderdaad... Dat helpt!  :-) 

326
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 23 juni 2015, 08:13:00 am »
Heb je de mesh al gekoppeld aan de bones?
In object mode selecteer de mesh dan de armuture dan ctrl P en kies weightpaint.
jawel...  als ik ook in de Pose Mode een bot selecteerd, en ik doe dan bijvoorbeeld de X-rotatie... dan zie ik bijvoorbeeld zijn been buigen...  of zijn rug....

maar het lukt mij dus niet in dat weight paint mode....?


kijk hem rennen  ;D

@Ruud: in de tutorial zat dat stippelijntje (zie orange pijl) vast aan het onderste balletje van het kontbot... maar bij mij zit hij steeds aan de bovenste... maar ik vraag me af of het wat uit maakt? en hoe ik dat omdraai?

327
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 23 juni 2015, 00:03:26 am »
https://www.youtube.com/watch?v=A-BQslvG8lU

rond de 3:30 zie je hem een bot pakken en ff heen en weer bewegen....
maar hoe doet hij dat.... mijn plaatje ziet er het zelfde uit.... ik selecteert dat bot... maar krijg hem niet bewogen?  en als ik r gebruik, zie ik wel het roteer stippellijntje, maar er beweegt niets...  ?

misschien moet ik een filmpje maken?

https://youtu.be/9P_5rNRAd9o

328
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 21 juni 2015, 22:58:56 pm »
nou ben ik bezig met botten in het poppetje te zetten (volgens een tutorial)....

en dan gaat hij bepaalde botten dmv ctrl P aan elkaar hangen... er komt dan zo dun stippel lijntje tussen de botten....
maar wat ik ook doe, het stippellijntje gaat steeds aan de verkeerde kant van het bot?  hoe kan je dat goed krijgen?

329
Animaties / Wat kan je toch leuke dingen doen met Blender!
« Gepost op: 21 juni 2015, 21:14:11 pm »

330
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 20 juni 2015, 00:57:41 am »
gevonden  indrukken  / en alles was er weer...goed ik was wel 20 minuten verder  :(  toestand....  ;D



begint allemaal een beetje te lukken....  oke... ziet er nog een klein beetje uit als een zwaar ziek kind , maarja... kijken of we dat nog op kunnen poetsen...

Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29