Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - swets

Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29
301
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 14 juli 2015, 22:23:33 pm »
ik zei toch... zal wel iets lullig, doms zijn...   ;D

tis begonnen met fout te gaan toen ik een main control wilde maken , zoals in dit filmpje (de eerste 30 sec) https://www.youtube.com/watch?v=IixGAHIFKwM

wat ik ook probeerde... als ik die main control bewoog, bleven me voeten staan... althans de botten....
dus misschien kan je me daar ook mee helpen...  de shape kan ik zelf denk ik wel... maar het gaat dus om een bone in het center op de grond, en als ik die beet pak, moet ik het hele poppetje kunnen verschuiven...


302
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 14 juli 2015, 21:25:01 pm »
hmm  ik ga nog eens kijken...  welke files moet ik online zetten ... is alleen de bend file voldoende?

maar ik ga eerst zelf nog eens kijken....
hmmm net nog een paar keer geprobeerd... maar gaat steeds fout?  ik zal wel weer iets lulligs doe, want weight paint ziet er goed uit??

ik heb ff hier het verhaal te download gezet... : https://dl.dropboxusercontent.com/u/80525367/testpop.zip

misschien zie iemand anders het zo.... ik ben nu al 3 avonden aan het k#tten.....

303
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 13 juli 2015, 22:10:38 pm »
oke filmpje....

eerst laat ik zien dat alles klopt... dus als ik het hoofd draait, gaan de wenkbrauwen mooi mee....

dan selecteer ik alles, en met ctrl J maak ik er 1 object van, en daarna klopt er niets meer van..... maar wat ik nu verkeerd doe...
https://www.youtube.com/watch?v=7fk1Oi8mFSA

304
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 12 juli 2015, 23:47:03 pm »
PFFF het blijft moeilijk als je het (nog) niet weet....

Ik heb wenkbrauwen gemaakt... maar die moest ik nog aan het goede botje hangen...

ik had alles van me poppetje in 1 object staan, die heb ik uitelkaar getrokken met alles selecteren en dan P loose parts... 
dan heb ik al me losse dingen weer...  toen heb ik me wenkbrauwen aan het hoofdbone gehangen... 

en als ik me hoofd draai, blijven me wenkbrauwen mooi op zijn plek....
toen dacht ik dmv alles te selecteren, en ctrl J alles weer in 1 object te zetten...   en ook dat gaat goed , alleen klopt er daarna niets meer van me botten... als ik dan me hoofd wil draaien, draait het lijf enzo mee? 

heb geen idee wat ik verkeerd doe?   misschien moet ik een filmpje maken?

305
Leuterhoek / Re: Fantasy artiesten
« Gepost op: 11 juli 2015, 17:17:12 pm »
Heb je ook het deel dat getekend is door Dick Matena?

ik heb ze allemaal... dus  ja....
Wikipedia: Op scenario's van Martin Lodewijk tekende Dick Matena vanaf 1996 een drietal spin-off verhalen van Storm. In eerste instantie deed hij dit onder het pseudoniem John Kelly. Het laatste deel is wel onder zijn eigen naam verschenen. Deze albums zijn onderdeel van de reeks Kronieken van de Tussentijd.

en die heb ik....

306
Leuterhoek / Re: Fantasy artiesten
« Gepost op: 11 juli 2015, 02:02:04 am »
Don Lawrence, een top tekenaar. Ik denk trouwens dat deze afbeelding door een van zijn opvolgers is gemaakt.

nee denk het ook niet....  ik heb alle boeken...  wil de serie compleet houden  maar het is niet meer zoals het was....

307
Leuterhoek / Re: ff me werk showen
« Gepost op: 11 juli 2015, 01:57:46 am »
Eeeh... ik heb dus een flink deel van de software geschreven voor deze machines...    dus ik heb niets met die verffabriek te maken...  maar ik vond een filmpje van die fabriek....  ;D

en die robot heb ik ook voor een deel geprogrammeerd... (samen met een collega) 

308
Leuterhoek / Re: Fantasy artiesten
« Gepost op: 10 juli 2015, 13:31:57 pm »
En nog een geweldige tekenaar als je van fantasy art houdt, Luis Royo.

http://www.luisroyo.com/en/gallery/

doet me een beetje aan me Storm stripboeken denken...


309
Leuterhoek / ff me werk showen
« Gepost op: 10 juli 2015, 13:30:42 pm »

310
Onderhanden werk / Re: Krullenkop
« Gepost op: 10 juli 2015, 09:11:29 am »
ik vin ut mooi!... net de Efteling....  maar vroeg me af... waarom de muis echt haar  en het poppetje niet?

311
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 09 juli 2015, 00:20:45 am »




zie er wel iets gezonder uit.... met haar... ;D

312
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 06 juli 2015, 00:12:48 am »
   


ja het lag dus aan het cycles haar....      dus maar ff weg gehaald....

hoe kan ik nog meer haar maken'?


313
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 05 juli 2015, 20:49:58 pm »
aha...simpel weer... :-)

nu heb ik weer een nieuw probleem.... als ik op f12 druk (renderen)  krijg ik nix te zien.... heb al een keer een uur gewacht... maar niets....
wel draait me computer op 100%?

bovenaan staat:
Frame:1|time:00:00:64|Mem:0.00M,Peak:0.00M|Scene, RenderLayer|Synchronizing object|poppetje

ik heb hem al van GPU op CPU gezet.... ik heb bij sampling Render ipv 500 op 100 gezet?

maar er komt maar niets?

terwijl als ik in het 3Dview window  render kies zie ik wel het gerenderde poppetje?

wat zo er verkeerd kunnen zijn? staan? 

zal dat ook aan me cycles hair kunnen liggen...   want dan is die morgen weer kaal.... :-)


314
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 05 juli 2015, 02:20:09 am »
en opeens de bovenste menu balk kwijt?   daar waar je het renderen af kan breken?   hoe krijg ik die terug?

315
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 02 juli 2015, 22:44:41 pm »
Je moet even ergens transperancy aanvinken. Dan kun je de kleur van de ogen weer zien.

Ik denk dat je het niet helemaal juist formuleert. De ogen zitten denk ik niet in de armature maar worden misschien al beïnvloed door de armatuur. Dit zou kunnen als je bijvoorbeeld de ogen in de zelfde mesh hebt als de rest van het lichaam.
Ik weet niet precies wat je bedoeld. Als je ogen onderdeel zijn van je hoofd mesh, dan kun je door op 'p'te klikken diet los maken.

Afhankelijk van wat er precies aan de hand is, je kunt van de modifier stack de armature van de mesh verwijderen. Of alt-p dan gebeurt het zelfde. Of misschien de weight verwijderen van de bone die geen invloed op de ogen mag hebben.

weet je ook waar ergens?  kan je die ogen doorzichtig maken...

was helemaal niet zo'n succes vanavond...  zitten rommelen met die ogen.... maar als ik nu de head bone beweeg, beweegt het hele poppetje..., terwijl als ik kijk bij weight painting wel alleen de vertexen van het hoofd aan dat bot hangen.....  snap er ff nix van...

ff een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=KvlLWk8Q4uo&feature=youtu.be

ik ben net 1 backup terug gestart... en daar werkt alles nog goed...  ga ik morgen weer eens kijken naar die ogen...
toch slim... veel saven...  ;)

Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 29