Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - swets

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 29
151
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 01 januari 2016, 02:30:27 am »


ff 1 plaatje....  vinnum wel geinig...

152
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 31 december 2015, 17:04:51 pm »
Je moet juist niet met die frames rommelen zoals in de tutorial. De modifier toevoegen aan je driver werkt makkelijker en sneller.
Ik heb het gedaan bij de smurf en toen werkte het gewoon.

en dan daar  x-1 invullen?

153
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 31 december 2015, 15:53:57 pm »
Als het goed is heb je gedaan wat JvL heeft gezegd. Een modifier op de driver van BrowDown en de aangegeven 1 in een -1 verandert.

ja maar dat lukte maar niet....  maar ik snapte die Graph editor niet helemaal... althans  snapte niet hoe ik een frame moest selecteren... drukte ik op frame 1, zat ik opeens weer in brauw_up, ipv brauw_down...  maar als je dan nog een keer klik komt je weer in down... hehe... en dan kan je de value van 1 naar min 1 veranderen....

en als ik gewoon bij key frame 1 in vulde, met value -1, wordt het geen lijn van 45 graden... dan is die bij frame 0,value 0, en dan bij frame 1 springt hij opeens naar -1   , daar zat ik dus maar mee te k#tten...

154
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 31 december 2015, 14:52:41 pm »
ben weer bezig met die drivers, voor die wenkbrauwen ... maar krijg het maar niet voor elkaar...

omhoog wel...  dus als ik het bone omhoog beweeg gaat de wenkbrauw mee omhoog....

ik zie dan ook in de GraphEditor een rode lijn, welke van 0.0 naar 1.1 loopt...  dus dat gaat goed....

maar nu wil ik bij wenkbrauw down het omgekeerde krijgen... dus bone omlaag, wenkbrauw omlaag....
moet hij dan bij frame 0 een 1 geven, en bij frame 1 een 0?   of bij frame 0 een -1 en bij frame 1 een 0? iemand die daar iets over kan zeggen??

edit: gelukt geloof ik...  ik heb nu voor brauw_op  een rode lijn 45 graden om hoog,  en voor brauw_down een lijn 45 graden naar beneden .... maar hoe ik het gedaan heb????

edit2: hehe...ik heb um door geloof ik.... althans het gaat nu achter elkaar goed... :-)


155
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 31 december 2015, 13:45:43 pm »
https://youtu.be/yaY5frFM2_s

wel geinig.... om mee te rommelen..... jammer dat het allemaal we steeds trager word.....

156
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 30 december 2015, 18:50:20 pm »
Als je de clothsim wilt gebruiken voor dit character dan kun je beter de kraag door middel van weightpaint minder laten beinvloeden door de clothsim of helemaal uitsluiten want anders zal hij waarschijnlijk problemen blijven geven of op zijn minst zenuwachtig blijven bewegen door de colissions.

Met pin kun je een clotsim aan een vertexgroup "ophangen" zodat deze ergens aan bevestigd is (bv. een vlag aan een mast). In jouw geval is het niet echt nodig omdat het shirt op de schouders hangt.

ik heb de kraag helemaal rood gemaak... maar nu doet hij super gek... lol...
wat zijn een beetje normale waarde voor Structural en Bending stiffness?

nog een vraag...  zodra ik iets verander, gaat in de tijd balk die paarse lijn weer beginnen....   maar alles word super traag....  maar kan ik dat uit zetten, en dat die paarse lijn pas begin als ik het wil?   

ik heb hier een daar een paar waarde veel te hoog gezet denk ik....:-)  alles is super traag.....

157
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 30 december 2015, 18:43:45 pm »
In principe wel. Tijdens het animeren doet het shirt niets natuurlijk maar na het animeren bake je de sim waarbij alle bewegingen van het shirt berekend worden.
Daarna kun je renderen en krijg je het eindresultaat dat je wilde.

Maar houd er wel rekening mee dat de clothsim nu misschien goed werkt omdat de smurf met gespreide armen staat maar dat het reultaat tijdens het lopen niet goed is.
Dit gebeurt bv. als de armemn te dicht langs het lichaam bewegen en/of de smurfmesh misschien wel kleine doorkruisingen heeft. Dan raakt de sim in de war en gaat het helemaal mis.

het gaat ook nooit helemaal vanzelf he?   er is altijd wel een maar....

158
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 30 december 2015, 14:38:21 pm »
oke... ga ik bestuderen...

als je nu gaat animeren, gaat het dan met het shirt vanzelf goed?

159
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 30 december 2015, 13:43:10 pm »
https://youtu.be/4D8DwbegZXQ

beetje kort... maar begint ergens op te lijken....  jammer dat het allemaal we een stuk trager word....

moet alleen iets aan de kraag doen... kijken wat dat pin doet...


160
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 30 december 2015, 11:59:52 am »
ik denk dat ik het gevonden heb...  ik had het smurvenlijf gekopieert, om daar de juiste vertexen te selecteren voor het shirt....  maar in het shirt zitten dan ook alle shape keys enzo...   toen ik die allemaal gewist had , werkte het allemaal beter.....

161
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 29 december 2015, 22:49:18 pm »
Onder Stroke "Smooth Stroke" uitvinken.

hehe... eindelijk... Bedankt....

nog een vraag....

ik ben een shirt aan het maken.... maar snap er ff nix van...  in de Edit mode zie ik de kraag wel, in de texture paint of object mode is de kraag opeens weg?
 In me uv/image editor zie ik hem wel?

snap er ff nix van?

162
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 29 december 2015, 22:09:49 pm »
ik ben ook nog ff bezig met texture painting....   maar nu heb ik opeens bij me brush een stippelijn.... en kleurt hij niet direct meer?   hoe zet ik dit uit?

163
Leuterhoek / Re: Banner?
« Gepost op: 29 december 2015, 21:53:37 pm »
nou ja... zo belangrijk is het nu ook weer niet....

vroeg het me zomaar af...    :D

164
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 29 december 2015, 21:51:52 pm »
ik ga het weer proberen......   wordt vervolgt...

165
Leuterhoek / Banner?
« Gepost op: 29 december 2015, 14:24:50 pm »
Wie bepaald welke plaatjes in de Banner van deze pagina komen?

want het zou leuk zijn als die af en toe eens vernieuwd word?

bedoel ik heb de laatste tijd wel dingen langs zien komen die er makkelijk in zouden kunnen? zeker als ik naar de plaatjes kijk die er nu in staan....

nu wil ik niet gelijk gaan zeuren over die super mooie smurf van mij... ;D

maar bedoel die fles blender afwas... of de huisjes  vind ik ook wel een plaatsje waard in de banner?

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 29