Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 124
1216
Handleidingen / Re: Weer Nederlandse Tutorials op You Tube.
« Gepost op: 12 februari 2016, 12:58:50 pm »
Je reactie spreekt mij niet aan dit even voor de goede orde, ik praat vanuit de opties die mogelijk zijn en niet vanuit een visie waar ik op gespitst ben, ik verwacht toch een antwoord en niet een dooddoener.
Sorry als ik het fout heb ,jij kaart namelijk dit onderwerp aan ter discussie.
Ik heb 20 jaar een bedrijf gehad zodat ik een beetje weet waar we over praten.

1217
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 12 februari 2016, 12:51:48 pm »
Dat kun je animeren door je normals te animeren een face draaien van van het model  dus niet de particles  van haar.
 , in edit mode.
Als een hond kwaad wordt krijgt die rimpels en dit moet je modelleren met shape key of keyframe  dan moet het toch mogelijk zijn. dit is een optie :) je ziet het toch niet omdat het haar er voor zit op een foto.
Of handmatig kammen in particle mode en gebruik maken van keyframes zonder bake te gebruiken ik weet niet of dit mogelijk is.
Misschien is er wel een andere optie, zover ben ik ook nog niet, vandaar dat ik me richt op het haar gedeelte :)

1218
Handleidingen / Re: Weer Nederlandse Tutorials op You Tube.
« Gepost op: 12 februari 2016, 12:07:17 pm »
Dat doe ik ook, ik wijs alleen op mogelijkheden !

1219
Handleidingen / Re: Weer Nederlandse Tutorials op You Tube.
« Gepost op: 12 februari 2016, 11:13:04 am »
De beste zijn in blender is ook weer een woord wat heel veel bandbreedte heeft, op elk onderdeel kun je specialiseren.
Animatie en modellen kopen of aangeleverd krijgen als je animaties maakt en je bent er goed in zodat je er een klanten bestand door krijgt  is een van de vele opties dan komt je marketing vanzelf, het is en blijft een vak waar je mensen ontmoet.
Mond op mond is de beste die er is, ook deze 3d wereld werkt zo.
Vele concepten wat dit aan gaat :)

1220
Modelleren / Re: Hulp bij model
« Gepost op: 12 februari 2016, 10:59:20 am »
Er is een kans dat het licht belemmerd wordt, dit kun je oplossen door in de material tab (Kleur) van je model onder de optie shadow daar de receive transparant aan te klikken dan schijnt t het licht weer op je oog ,nu houd het model licht tegen en daar door is het oog niet goed te zien. Wat ik zeg kans :P

1221
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 12 februari 2016, 10:48:47 am »
Het eind doel is een realistische foto of animatie lol en dat is een uitdaging, ik weet dat blender het kan nu ik nog.
Met de informatie die ik nu bezit kom ik een beetje in de richting, blender is een machtige tool die ook de mindere artiest met modelleren helpt omdat het gewoon een stappenplan is.
Naarmate je blender beter begrijpt wordt je werk beter zonder artiest te zijn het is namelijk een vak waarbij je een klein beetje een artistieke aanleg voor nodig hebt het is niet het hoofdbestands deel, tenminste zo denk ik er over.
In ieder geval een uitdaging :P

1222
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 12 februari 2016, 10:14:59 am »
Dit is de eerste opzet veel loopcuts moeten nog weg, ik heb het model zover dat het een texture past hierdoor kun je makkelijker werken met verfijnen zodat de texture nog beter past.
Dit is ook een manier om te modeleren dit kan ook met standaard kleuren en met meerdere materialen werken en assign vlakken om je retopology makkelijker te zien.
Bewust heb ik de achterkant nog niet gemodelleerd zodat je veel makkelijker werkt aan de mond en ogen alles is goed te bereiken, die vlakken aan de achterkant zijn zo dicht, eerst het moeilijke gedeelte maar zodat je met doorzichten niet te veel loopcuts ziet.
Ik gebruik meerdere foto's  ook beelden van video's waar je vele foto's uit kunt halen, het is lastig om kant en klare recepten te vinden voor background picture's voor een koala je moet ze zelf maken.

1223
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 12 februari 2016, 09:55:43 am »
Bezig met de volgende haarbal :)
Een lastig model hij lijkt zo rond dat is een koala absoluut niet, we zien wel waar t schip strand.
En mannetje of vrouwtje is ook anders in bouw, onderweg naar wat studie leer je een hoop over deze beestjes, conclusie ik vind ze zielig ze leven onder de mensen nu veel te dichtbij wat geen optie is,ze sterven er door uit..






1224
Experimenten / Re: Zijn er behalve Blender ook ORIGAMI fans hier?
« Gepost op: 12 februari 2016, 09:51:10 am »
Leuk, ik denk dat je met groepen keyframen en object apply settings een heel eind komt op een makkelijke manier, ik ben benieuwd naar de animatie of uitleg..

1225
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 09 februari 2016, 12:06:54 pm »
Rozz en Ijp beidde veel sterkte toegewenst.

1226
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 07 februari 2016, 15:21:09 pm »
Vind ik ook de eerste was een directe image zonder compositie, ik ben tevreden met het resultaat van een paar uurtjes doe maar wat :)

1227
Handleidingen / Re: blender render of cycles render???
« Gepost op: 07 februari 2016, 14:34:18 pm »
Mijn advies is leer cycles dit is de toekomst, en door het leren van cycles is internal een makkie :)

1228
Handleidingen / Re: blender render of cycles render???
« Gepost op: 07 februari 2016, 14:23:47 pm »
Met cycles moet je leren wat je computer kan, beidde kunnen snelle resultaten neerzetten, ik zag altijd op tegen cycles wat ik er van leer elke scene is anders soms is cycles of internal gelijkwaardig soms is cycles beter of mooier.
Hoe moet je dat uitleggen :P
Met statische afbeeldingen als een foto is cycles zeker de moeite waard, met animatie schiet de pc kracht te kort.

1229
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 07 februari 2016, 14:04:07 pm »
Mijn bijdrage van vandaag.



Met compositie.

Rozz inspireerde me.

1230
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 06 februari 2016, 13:33:59 pm »
:p


Pagina's: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 124