Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 124
1141
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 18 maart 2016, 20:27:06 pm »



1142
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 18 maart 2016, 19:20:37 pm »
Dat zou kunnen IJp maar ik had de glans node nog niet juist ingesteld ik moet er een tutorial voor kijken ze hebben deze node juist gemaakt voor deze eigenschap, alles is nu zonder tutorial gedaan of tenminste het meeste :)
De rode Koala is een texture zonder haar afgedrukt om het effect te laten zien.

1143
Animatie en Rigging / Re: Importeren van Rig in scene
« Gepost op: 18 maart 2016, 15:34:37 pm »
Ik ben er niet echt in thuis, ik kan je er niet mee helpen.
Kun je niet een kopie maken van een import model en die toewijzen naar een andere layer?

1144
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 18 maart 2016, 15:15:34 pm »
Het volgende project wordt een eucalyptus boom om er een paar Koala's in te hangen :)

1145
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 18 maart 2016, 14:57:01 pm »
Aan tijd genomen een 2 weken denk ik en een 2 weken zeer weinig gedaan de koala is 12 februari gestart, de pest met haar is je moet zoveel proef renders maken om je resultaat te zien :P
Vandaag de texture (een lap leer)van de neus meer roze gemaakt in gimp, voelharen aangebracht en de kop gekamd en bewerkt nu nog 2 poten kammen en het is klaar.

Dan de juiste instelling zien te vinden voor het glans gedeelte van het haar met de hair node bij overdaad zie je een soort diamantjes terug in beeld en dit moet worden terug gebracht.
Ik wil een witte bef maken en dan is die klaar morgen denk ik dat de proef render klaar is voor het eind resultaat, de PC begint sloom te worden ik red de eindstreep net met deze capaciteit het vergt toch veel Mb"s.

Al met al was haar een studie object van de 2de ronde de eerste sneakpeak met haar was 1,5 jaar terug en veel geleerd over weight paint en materiaal toewijzen, nog 1 ronde te gaan volgend jaar of zo:P
Nu ben ik een 2 maanden bezig geweest met haar, tevens ook wel gemodelleerd natuurlijk.

Het gebruik van de Hair BSDF shader.





1146
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 18 maart 2016, 00:37:49 am »
2.511Mb 1.000 samples (1920 x1080)1 uur rendertijd.

Werk aan de neus, morgen de linkerkant bewerken en een vierde particle system er in voor de voelharen.


1147
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 17 maart 2016, 13:05:40 pm »
De ogen zijn klaar nu de neus voorzien van texture en haar nog in progres.


1148
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 maart 2016, 08:41:17 am »
Lol Ik dacht er aan jij zegt het :P

1149
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 15 maart 2016, 08:35:37 am »
Het werken met de zelfde texture en meerdere materialen aan te maken met verschillende node zettingen is prachtig om je haar kleur te veranderen.
Zo kun je bijvoorbeeld een witte bef maken onder zijn kin simpel door in edit mode dat gedeelte het materiaal toe te wijzen.

1150
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 15 maart 2016, 08:29:47 am »
Dank je wel Koos maar ik ben het niet die dat doet de instellingen doen dit  :P
Als je het procede volgt met weight paint en groepen maken en materialen veranderen met wat nodes kom je een heel eind.
Nu door lekker te kunnen prutsen merk ik wel dat ik bijna zelfstandig kan werken met veel dingen en werkt wel lekker moet ik zeggen, af en toe wat info opzoeken maar geen dagen tutorials kijken :)

1151
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 15 maart 2016, 08:19:10 am »
Inmiddels het oog bewerkt en klaar voor animatie shape of bone om het ooglid op te trekken.
Het tweede partikel system een beetje bewerkt bij de oren nog niet klaar.
En het materiaal gebruikt van particle system 2 voor beide systemen dus het rode eruit.
Ik ben blij met het resultaat van de vacht weer een onderdeel bijna klaar.

Het haar zelf is nog niets aan gedaan met de instellingen binnen het particle system, ik ga het wel even testen maar later pas.
Er is nog genoeg werk aan dit model  :P

Hoe lelijker een texture is hoe mooier de vacht.





1152
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 14 maart 2016, 15:05:27 pm »
Inmiddels een tweede particle system toegevoegd nog niet bewerkt de Koala zelf heb ik bewerkt de kop en de schouders.

System 1 153 children


System 2 90 children


System 1&2.




1153
Onderhanden werk / Re: Spawn
« Gepost op: 13 maart 2016, 18:51:45 pm »
Het ziet er super uit, hard surface modellen is leuk om the doen.

1154
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 13 maart 2016, 17:35:28 pm »
Lol ja die fouten maken we allemaal.
Inmiddels heb ik een render op 300 children gedaan de vorige was 60 children op 12.000 haar wel een verschil en aan het spelen met de nodes voor het haar.

Hier de nodes en de texture is nog steeds dat bontje.



1.000 samples vergt toch 2.771 mb aan geheugen maar met renderen wel smooth.

Op de foto heb ik de haarlengte van de children veranderd van 0.6 naar 0,9.
Het beestje word nu fluffy pluizig, daarom zat ik te denken om er toch een tweede particle system in te gooien
en te mengen.
Dan kan ik deze pluizige instelling ook gebruiken bij de oren die erg pluizig zijn. ik maak eerst wat foto's met de haar lengte

Ik ben nu een 450 children foto aan het renderen mijn max 4.017mb en als dit gedaan is de kop bewerken het model is niet goed nu het aangekleed is het tijd om het te verfijnen als het lukt en tijd om de binnenkant mond te bewerken met een nieuw object.
Nu het haar is aan gebracht en alles goed is er 1 regel, BREEK nooit je mesh open om wat te veranderen of je bent je haar kwijt.
Daarom wordt de binnen kant mond een nieuw object, in mijn enthousiasme ben ik al te ver om het weer overnieuw te doen. .
Eerst een aantal test renders met de lengte haar en het nieuwe particle system, de instellingen (nodes)van de texture zijn voorlopig goed.

60children. 634 Mb

 
300 children. 2.771Mb


450 children. 4.017 Mb







1155
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 13 maart 2016, 15:48:23 pm »
De armature is gelukt er zat een foutje waardoor het haar niet mee ging met de mesh ik zocht me blauw.
Het was uiteindelijk simpel opgelost door het particle system onder de armature te zetten in de modifier tab.
De texture wat aangepast met glossy and een hair node.


Pagina's: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 124