Dutch Blender Community

Creaties => Experimenten => Topic gestart door: rozz op 06 februari 2015, 22:48:34 pm

Titel: Materialen en depth of field..
Bericht door: rozz op 06 februari 2015, 22:48:34 pm
Ben weer een beetje aan het experimenteren gegaan....en vondt het eindresultaat leuk genoeg om te delen... 8)
(http://s13.postimg.org/g7a2wah43/experiment.jpg) (http://postimg.org/image/g7a2wah43/)

futuristic jeux de boulles.....
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: IJp op 06 februari 2015, 23:06:47 pm
Mooi experiment en mooi gemaakt.

Als je nog verder gaat met dit experiment kun je misschien nog Glow effect aan het gekleurde licht toevoegen.

https://www.youtube.com/watch?v=23yXAOvvlNw
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: JvL op 06 februari 2015, 23:39:03 pm
Tron versie van jeux de boulles.. 8)
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: rozz op 07 februari 2015, 11:17:25 am
Mooi experiment en mooi gemaakt.

Als je nog verder gaat met dit experiment kun je misschien nog Glow effect aan het gekleurde licht toevoegen.

https://www.youtube.com/watch?v=23yXAOvvlNw

Da`s een mooie IJP....ga ik straks denk ik wel ff mee aan de slag.
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: koos2 op 07 februari 2015, 13:42:44 pm
Ik blijf het met plezier volgen.
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: rozz op 07 februari 2015, 20:12:43 pm
Hmmmm...ben met die tut van ijp bezig enne..hij glowt/blurt de spiegeling niet mee...iemand een idee.. :-\
(http://s28.postimg.org/tj2on4bzt/experiment2.jpg) (http://postimg.org/image/tj2on4bzt/)
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: rozz op 07 februari 2015, 21:13:35 pm
Ff fototje gemaakt van potje tron jeux de boulles in het kleurrijke zwart wit... 8)
(http://s15.postimg.org/f61m65ixz/experiment3.jpg) (http://postimg.org/image/f61m65ixz/)
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: Zaph op 07 februari 2015, 22:00:56 pm
Hmmmm...ben met die tut van ijp bezig enne..hij glowt/blurt de spiegeling niet mee...iemand een idee.. :-\
Niet met deze techniek - hij gebruikt het material van die bal om mee te werken, en dan krijg je de reflecties inderdaad niet mee.
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: rozz op 07 februari 2015, 22:11:41 pm
het gespiegelde materiaal kan ik niet selecteren....denk dat ik dus andere trucjes moet bedenken...lastig..
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: IJp op 08 februari 2015, 11:40:34 am
Dit lost het probleem niet op en ik weet ook niet of dit lukt.
Misschien kun je het probleem omzeilen je kunt de plane met de spiegeling op een andere layer zetten en deze een blur geven.
Omdat je toch alleen maar de oplichtende randen ziet op deze plane dan lijkt het dat de spiegeling ook een blur heeft.
Succes.
Titel: Re: Materialen en depth of field..
Bericht door: blenderbrammetje op 18 maart 2015, 18:09:08 pm
Zeer interessant voor de Special Effects....
Ik moet me weer eens in compositing verdiepen, ik heb nog weinig gedaan met Material - gebonden compositing....