Dutch Blender Community
Creaties => Experimenten => Topic gestart door: P D op 11 november 2014, 15:28:16 pm
-
ik heb geprobeerd een klassiek schilderijtje te maken met antiek glas.
Zoiets maken met Blender is het voor mij toch moeilijker dan om zoiets te schilderen. :-\
Een klein probleempje met de pijp daar zie ik wat faces die ik er niet uit krijg.
(http://s18.postimg.org/dt1odgp05/kattekop.jpg) (http://postimg.org/image/dt1odgp05/)
-
P D prachtig gemaakt.
Maar die pijp stoort mij niet maar volgens mij heb ik hier onder de oplossing.
Je zal wel denken daar komt hij weer met een lange tutorial ;)
Maar nee hoor deze is heel kort en dit zal volgens mij het probleem oplossen.
http://www.youtube.com/watch?v=ze6O6xDhga0
-
Heb de tutorial gevolgd en toegepast maar het werkt nog niet.
De vierkantjes blijven zichtbaar alleen op een paar vakjes.
-
Probeer eens in edit mode met de pijp geselecteerd het tabblad shading/Uvs
en dan Recalculate normals.
-
Ook al geprobeerd, ook remove double.
Werkt ook niet.
Ik ga hem wel een keer helemaal opnieuw maken :(
-
Ondanks de faces toch een zeer sfeervol plaatje weer. Mooi hoor.
Heb je meerdere modifiers gebruikt voor de pijp? De volgorde is ook van belang dus als je er meerdere hebt kun je proberen om de volgorde te veranderen.
-
Mooie, sfeervolle afbeelding. Ik begrijp niet precies wat jullie zien dat verkeerd is. Gaat het om de bruine bovenste rand die niet helemaal glad is? Ik dacht dat dit een soort versiering is.
Het is een heel gedetailleerde afbeelding. Wat ik daarom mis is de opening in de pijpesteel. Ook zie ik niet goed de wanddikte van de pijpekop.En misschien, maar nu zeur ik heel erg had het leuker geweest als je de planken van de tafel individueel had gemodelleerd Het staat te veel op de voorgrond om het de normalmap te laten opknappen.
Gedetailleerde afbeeldingen vragenom gedetailleerde opmerkingen. Om maar niet te spreken over ontucht met mieren. ;)
-
koos2 je hebt wel gelijk de dikte van de pijp zie je inderdaad niet.
Die is er wel maar omdat de pijp zwart gestook is zie je dat niet meer.
Ook de tafelrand had ik wat meer aandacht aan moeten besteden.
Morgen ga ik de pijp opnieuw maken en de tafel veranderen.
Toch bedankt dat je met die mieren gecopuleerd hebt. ;)
-
Als je toch van die kleine beestjes houdt, zorg dan dat de pijp op de tafel ligt en niet dat het zweeft. Vooral de hoek van de pijp, waar de steel bij de kop komt, die zou volgens de wetten van Newton toch ook op het tafelblad moeten rusten.
Veel succes, het wordt wel erg mooi.
-
Zo een scherp oog heeft Koos 8) ;)
P D,
Kun je niet eens proberen om de Faces die niet mooi zijn te verwijderen en opnieuw opvullen.
-
Zo een scherp oog heeft Koos 8) ;)
P D,
Kun je niet eens proberen om de Faces die niet mooi zijn te verwijderen en opnieuw opvullen.
Ik heb ongeveer de halve pijp gesloopt maar kreeg het niet weg.
Ben maar opnieuw begonnen, nu is hij wel goed.
Het speciale hokjes patroon in de tafel zit in de afbeelding van het hout, ik vindt dat wel iets hebben van heel oud hout.
Speciaal voor Koos2 heb ik er een lekker dier bijgeplaatst. Nu kan hij daar zijn lusten op botvieren. ;)
(http://s21.postimg.org/8ji5yg4wz/Kattekop_Mier.jpg) (http://postimg.org/image/8ji5yg4wz/)
-
Prachtig die mier erbij. De tafel vind ik nu ook veel beter. Ook de achtergrond is er op vooruit gegaan. Top!
-
Netjes hoor...mooi stilleven(als de mier blijft zitten natuurlijk... :P)