Dutch Blender Community

Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: PKHG op 09 oktober 2014, 09:08:35 am

Titel: Pie-menu? Pie-menu!
Bericht door: PKHG op 09 oktober 2014, 09:08:35 am
Hi,
Ik denk dat dit wel de moeite waard is om te bestuderen:

http://vimeo.com/103321600
Titel: Re: Pie-menu? Pie-menu!
Bericht door: JvL op 09 oktober 2014, 09:20:01 am
Ik heb hem pas geleden al een keer gekeken. Zeer zeker de moeite waard.
Titel: Re: Pie-menu? Pie-menu!
Bericht door: IJp op 09 oktober 2014, 09:31:48 am
Zelf ik die niets met python doet heb de tutorial met aandacht bekeken.
Titel: Re: Pie-menu? Pie-menu!
Bericht door: PKHG op 09 oktober 2014, 09:42:52 am
En het is inderdaad SUPER eenvoudig, omdat het meest belangrijke gedeelte kant en klaar in de Templates te vinden is!

Wat men moet leren zijn deze dingen:
1. er zijn maximaal 8 'slots' voor  wat men zichtbaar in het menu kan maken
2. het tutoriral: opschrijven hoe men de registraitie met hotkey en naam moet maken
(zal hier moeten komen ... iets geduld, geen tijd vanochtend ..)
3. Geschikte eigen ... operator menus hebben en gebruiken ..

EDIT:
OH, niet eerder gezien: Jvl heevt een link naar Vskorpian ook met pie menu al gedaan, gisteren
na ja, kijk maar welke leuker is ;-)

EDIT EDIt:
De twee tutorial vullen elkaar aan ... maar de vimeo is belangrijker, het laat zien hoe je b.v. de hotkeys kunt wijzigen.
B.V. Z komt nu een pie-menu naar voren, ok Wireframe is erbij ... maar ja, misschien wil je dat niet nu nog met een mouse-move en klik ( ha ha...) dan naar een geschikte wijziging zoeken en dat lijkt met de vimeo tutorial van König toch heel erg eenvoudig te realiseren ..
Titel: Re: Pie-menu? Pie-menu!
Bericht door: JvL op 09 oktober 2014, 10:58:42 am
Nee, dat was ijp die de tutorial gepost heeft. Zelf had ik de Vimeo tutorial een tijdje terug al gezien. Denk inderdaad ook dat die wat dieper op de stof in gaat maar ze vullen elkaar zeker aan.
Titel: Re: Pie-menu? Pie-menu!
Bericht door: PKHG op 09 oktober 2014, 13:48:17 pm
De te wijzigen code

    wm = bpy.context.windowmanager
    km = wm.keyconfigs.addon.keymaps.new(name="Mesh")
    kmi = km.keymap_items.new("wm.call_menu_pie", "P", "PRESS", shift=True, ctrl=True).properties.name="mesh.mypie"



Denk erom de class moet nog krijgen (voorbeeld!)
bl_idname = "mesh.mypie"

Je ziet waar het in de rigistratie wordt gebruikt, toch?

En ik heb "E" maar voor het testen in "P" genomen ...

Ach ja : het vinden van:
addons > Input >  3D View > Mesh ...