Dutch Blender Community
Creaties => Eindresultaten => Topic gestart door: PKHG op 05 augustus 2014, 09:22:59 am
-
Voorbeeld:
http://pkhg.nl/blender/uploads/spikes_1_pkhg.wmv
Komt nog naar youtube ...
Wie de addon zou willen hebben: schrijft een PM (persoonlijke mededeling).
EEN plaatje van de animatie:
(http://s22.postimg.org/6w1kj3zel/spike_1_pkhg.jpg) (http://postimg.org/image/6w1kj3zel/)
-
Ziet er goed uit Peter.
Maar ik hou het toch bij het extrude. ;)
-
Ziet er zeker mooi uit maar ik heb er niet direct een toepassing voor (voor mijzelf dan).
-
Ziet er goed uit Peter.
Maar ik hou het toch bij het extrude. ;)
Klaar, ben zelfs aan het denken of ik niet extrude zou gaan gebruiken
MAAR zeker niet met de hand als ik voor meer dan 3 (of zeg 100) faces een spiker er op zou willen zetten ;D
EDIt: het plaatje laat maar de halve waarheid zien, de film bekijken niet vergeten!
-
Kijk zover heb ik nog niet gedacht Peter.
Als je 100 of 1000 spikes moet maken dan is de addon zeker handig.
-
Er is nog een addon: om via een menu faces te extruderen met opties over ... meerdere extrusions instellbaar, alleen gekozen faces ... etc
Ongeveer te zien in het plaatje (een Plane in16 vakken opgedeelt en 4 ervan bewerkt0
(http://s28.postimg.org/5n09uh8xl/mex_1.jpg) (http://postimg.org/image/5n09uh8xl/) EEN GIF!
-
Nog een voorbeeld (komt zo in de addon) wat je niet met de hand voor elkaar zult krijgen:
(http://s24.postimg.org/brmvev2y9/strip_1_green.jpg) (http://postimg.org/image/brmvev2y9/)
leuke dobbelsteen, of niet?
-
Ra, ra, aan jullie de vraag: wat was het in het begin?
(http://s10.postimg.org/rhcmc1xc5/bloem_1.jpg) (http://postimg.org/image/rhcmc1xc5/)
Heb net de bmesh api een stuk beter begrepen, het gevolg: zie boven!
-
Een cylinder?
-
Ik denk een Torus.
-
Wil heeft het goed ;-)
-
En kunnen jullie ook precies aangeven wat dit OOIT was?
(http://s30.postimg.org/5e4zzh0ct/WAT_WAS_HET_2.jpg) (http://postimg.org/image/5e4zzh0ct/)
Met KNOFF HOFF (know how) is zoiets maken een makkie :)
-
Ik denk een kubus
-
Nee, was het nooit ;-)
De volgende ...
-
Circle
Zoiets kan in een minuut ook met de Wireframe modifier. ;)
(http://s22.postimg.org/3ukr4n7od/untitled.jpg) (http://postimg.org/image/3ukr4n7od/)
-
Nee, het is een Metaball.
Over die minuut heb je wel gelijk ijp!.
(http://s15.postimg.org/m5ko8v5qf/untitled.jpg) (http://postimg.org/image/m5ko8v5qf/)
-
Juist, het was ooit een META-ball ;-).
Wireframe modifier, moet ik zo bekijken, ik geloof dat ik het hulpmiddel daarvan in de addon aan het toepassen ben ... even checken
Ja DIE ben ik inderdaad aan het inbouwen, WAAROM heb ik die nog niet eerder gezien?
heb een 16:9 beeldscherm en dan is bij het oproepen van de modifiers beneden een klein donker grijs driehoekje voor er is nog meer: Doen en dan komt de modifier te voorschijn!
Bedankt Wil ;-)
EDIT:
Dit zal tegenvallen om te raden:
(http://s28.postimg.org/i7fm6g1rt/para_1.jpg) (http://postimg.org/image/i7fm6g1rt/)
Dit is een makkie, of niet?
(http://s21.postimg.org/42wbo1wgj/suzanne_2_jpg.jpg) (http://postimg.org/image/42wbo1wgj/)
-
een sphere!
-
Nee, 1/3 goed of zo ;-) ...
Afkomstig van een 'kegelsnede' ... (bovenste) (onderste net toegevoegd)
-
De laatste is suzanne.
-
Dit moet onze suzanne zijn. ;)
-
juist, Susanne, alle faces aangepast .. en onderdelen niet meer getoond.
Nu nog ECHTE toepassing bedenken ...
In elk geval kan men leuk 'spelen' ... en heel snel rare dinge
genereren:
http://pkhg.nl/blender/uploads/traeder0001-0096.wmv een *.wmv
-
Ik denk ik moet maar een diashow van rare 'kunst' voorwerpen (met behulp van mijn addon) maken ...
Hier mijn laatste creatie
(http://s7.postimg.org/aukd2uklz/KUNST_1.jpg) (http://postimg.org/image/aukd2uklz/)
-
Hi soms moet je maar van enkele faces de normalen vector omdraien:
Doet de addon met gemak:
http://pkhg.nl/blender/uploads/revers_normals_sel_faces.jpg
Zie je de twee vlakken boven links? Die zijn anders georienteerd!