Dutch Blender Community

Creaties => Eindresultaten => Topic gestart door: Mortalae op 27 augustus 2016, 20:20:27 pm

Titel: Bloemetje
Bericht door: Mortalae op 27 augustus 2016, 20:20:27 pm
Holla guys,

Bij dezen post ik mijn poging om een bloem na te maken. :P
Naar mijn mening is het aardig gelukt... het ziet er als een bloem uit... ;D

Groeten,
Mortalae

Foto's:

(https://s16.postimg.org/uubvnj6sx/final_render_2.png) (https://postimg.org/image/uubvnj6sx/)

(https://s12.postimg.org/n6w8fz22x/final_render_3.png) (https://postimg.org/image/n6w8fz22x/)

(https://s22.postimg.org/6v5ita7wd/final_render_4.png) (https://postimg.org/image/6v5ita7wd/)
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: Ionwe op 27 augustus 2016, 21:14:19 pm
Het model is prachtig.
Toch wil ik wat tips geven over de materialen (presentatie)

ten 1ste is het een goed idee om een HDRI the gebruiken. En in het geval van natuur helemaal.
Een HDRI (ook wel Environment map genoemd) kun je in de world node editor invoegen.
Het zorgt automatisch voor een realistisch belichting.

Zorg wel dat je een Een Hdr. Bestand gebruikt. Die heeft de belichting berekend.

Ten tweede moet er wat veranderen aan de materialen. Ik zou als ik jou was een texture gebruiken voor de bladeren. het is nu een te plate kleur rood (geld ook een beetje voor de steel)

En  nu het belangrijkste. Zorg voor SSS and translucent. Bladeren zijn er dun en laten verschrikkelijk veel licht door.
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: koos2 op 27 augustus 2016, 21:50:55 pm
De vormen zijn in ieder geval goed.

@ Ionwe: sss? Wat is dat?
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: Ionwe op 27 augustus 2016, 21:57:54 pm
Sub Surface Scattering.

Wanneer je met een lamp door je hand heen shijnt. Zie je SSS. Het light van de lamp word door je hand "vesnipperd" waardoor het door je hand heen schijnt.

Een bloem heeft het zelfde. er komt vernippert light door heen
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: blenderbrammetje op 27 augustus 2016, 23:13:28 pm
Mooi !
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: IJp op 28 augustus 2016, 11:56:58 am
Als het een cartoon achtige bloem is is hij top gemaakt maar moet de bloem echt lijken ben ik het eens met Ionwe.
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: superjamie op 30 augustus 2016, 15:05:49 pm
Goed gemodelleerd, ik zou het ook wel een textuur geven,
daar heeft Ionwe wel gelijk in...

Heb je dit gemaakt in cycles render of in blender render ?...
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: Mortalae op 30 augustus 2016, 22:32:49 pm
Bedankt voor de feedback!

Ik heb gedaan wat er voorgesteld werd... Verschil is er. Of het nou verbeter is, weet ik nog niet zo goed.
In ieder geval lijkt het niet meer zo plastisch. Er moet nog hoop geklust worden voordat het écht begint te lijken...

Het is met cycles gerenderd.


(https://s22.postimg.org/o73wglirx/test_SSS.png) (https://postimg.org/image/o73wglirx/)
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: Ionwe op 30 augustus 2016, 22:59:07 pm
Ziet er inderdaad minder plastic uit.
Zou je een screen shot van je node setup willen laten zien? Dan kunnen we je extra tips geven.

Het is sws belangrijk dat je natuurlijk licht hebt. Op dit moment is het waarschijnlijk een Witte spot light.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Gebruik HDRI belichting.

Ook zie ik nog niet echt een textuur. Het is nog steeds een vrij platte kleur rood.

Succes

Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: Mortalae op 04 september 2016, 17:06:39 pm
Bedankt voor je aandacht Ionwe.

Ik begin me steeds meer aan die shaders te ergeren... Het modelleren vind ik super leuk,jah... maar dan komt de shading ;(

Mijn settings:

(https://s14.postimg.org/kcsg2zbx9/bloem.jpg) (https://postimg.org/image/kcsg2zbx9/)
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: Ezra op 04 september 2016, 18:01:14 pm
Bedankt voor je aandacht Ionwe.

Ik begin me steeds meer aan die shaders te ergeren... Het modelleren vind ik super leuk,jah... maar dan komt de shading ;(

Mijn settings:

(https://s14.postimg.org/kcsg2zbx9/bloem.jpg) (https://postimg.org/image/kcsg2zbx9/)
Wat doet die mix node aan het begin?
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: Mortalae op 04 september 2016, 18:05:27 pm
Bedankt voor je aandacht Ionwe.

Ik begin me steeds meer aan die shaders te ergeren... Het modelleren vind ik super leuk,jah... maar dan komt de shading ;(

Mijn settings:

(https://s14.postimg.org/kcsg2zbx9/bloem.jpg) (https://postimg.org/image/kcsg2zbx9/)
Wat doet die mix node aan het begin?

Ik had een SSS node daar , maar later verwijderd.
Titel: Re: Bloemetje
Bericht door: Ionwe op 04 september 2016, 20:05:01 pm
Bedankt voor je aandacht Ionwe.

Ik begin me steeds meer aan die shaders te ergeren... Het modelleren vind ik super leuk,jah... maar dan komt de shading ;(

Mijn settings:

(https://s14.postimg.org/kcsg2zbx9/bloem.jpg) (https://postimg.org/image/kcsg2zbx9/)
Wat doet die mix node aan het begin?

Ik vraag me meer af waarom der een een camera ray setting is gebruikt. Als ik jou was had ik de bladeren zo gedaan:

https://www.youtube.com/watch?v=t1AytwtHHRE&feature=youtu.be

Ik hoop dat je er wat aan hebt. heb het gauw opgenomen. Je met wel ff door het resultaat heen kijken want ik heb niet mijn best gedaan op het model enzo.

Blender guru doet het ook alleen dan zonder PBR omdat het een oude video is:

https://www.youtube.com/watch?v=mxAsfqqeAUM