Dutch Blender Community
Hulp => Modelleren => Topic gestart door: superjamie op 13 april 2016, 13:16:32 pm
-
Hallo,
Ik ben momenteel wat aan het oefenen met blender cycles render. Ik probeerde een lamp te modelleren met
een UV-Map ingestelde textuur, maar als ik subdivision surface gebruik, word de textuur lelijk, die textuur
krijgt allemaal punten om het model... (zie hieronder):
Lamp model voor subdivision surface modifier:
(https://www.mupload.nl/img/oca88d5vpasjw.png)
Lamp model na dubdivision surface modifier:
(https://www.mupload.nl/img/t0qk9q0ncohok.png)
Je zult zien dat ik toch echt subdivise UV's heb ingestelt...
Hebben jullie enig idee wat ik fout doe ?...
Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.
-
Gokje - op het betreffende vlak zit maar 1 vertex, namelijk precies in het midden?
Als je met een paar loopcuts wat meer geometrie toevoegt gaat het waarschijnlijk wel goed.
https://www.youtube.com/watch?v=SCOz14x7woc
-
Zie maar hoe het er nu uitziet, aan de glans van het bovenste model-view zie je dat ik subdivision surface hebt gebruikt (vergelijk
die image maar met de glans van het plaatje op mijn eerste reactie (de topic-start) u zult verschil zien tussen hoeel faces mijn
model nu heeft...
(https://www.mupload.nl/img/21jir6ogjaswd.png)
Ik heb inderdaad (wat jij al zei) wat meer loop cuts gemaakt en het probleem is opgelost...
Bedankt,
Groetjes Jamie.