Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: roobol op 16 september 2025, 16:48:57 pm
-
Ik heb een leuke bouwplaat gevonden van een station in Duitsland, maar dat ding in Blender ineen steken gaat nog een hele puzzel worden…
(https://i.postimg.cc/qgzPmVZB/bouwplaat1.jpg) (https://postimg.cc/qgzPmVZB)
-
Voor wie het ook eens proberen wil, gratis te downloaden van https://www.papierdenkmal.de/bahnhofschwelm/index.html (er staan daar ook nog verschillende andere bouwplaten op).
(https://i.postimg.cc/CRNrhm66/bouwplaat2.jpg) (https://postimg.cc/CRNrhm66)
-
De kop is eraf, de centrale gebouwen gezien van de voorzijde.
(https://i.postimg.cc/q6JcyBWc/schwelm01.jpg) (https://postimg.cc/q6JcyBWc)
-
Idem van af de achterzijde; ik moet nog wel die lelijke stippellijntjes wegwerken...
(https://i.postimg.cc/PLnw1rwL/schwelm02.jpg) (https://postimg.cc/PLnw1rwL)
-
Gaat goed.
Ik zou de mal in Inkscape zetten, de vlakken maken en vervolgens in Blender volume geven. Inkscape hoef niet eens, je zet een vertex en trekt de lijntjes in Blender. Plakt de mal als UV erop en vervolgens flink uitbouwen.
Wordt een ander verhaal als je dit met procedure wil doen.
Met bim heb ik in Blender nog niet echt gespeeld, wel al in FreeCAD, dan gaat dat nog sneller.
-
Stippellijntjes verwijderd en de linker zijvleugel eraan gezet.
@Xan: ik snijdt de verschillende delen in affinityphoto bij en importeer dan als image plane. Vervolgens loopcut op de stippellijntjes en dan vlakken roteren rond deze nieuwe randen. Uitzoeken wat waar komt te zitten is nog de grootste puzzel...
(https://i.postimg.cc/bsj9sq9d/schwelm03.jpg) (https://postimg.cc/bsj9sq9d)
-
En de rechtervleugel, wat best een heel gepruts was...
(https://i.postimg.cc/RWKb67ZK/schwelm4.jpg) (https://postimg.cc/RWKb67ZK)
-
En met de daken, wat nog meer gepruts was. Er moeten nog wat kleinigheden aan gebeuren, maar dat zal nog even op zich laten wachten.
(https://i.postimg.cc/18nsgsM8/schwelm5.jpg) (https://postimg.cc/18nsgsM8)