Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: blenderbrammetje op 31 juli 2021, 19:31:11 pm
-
Karel de Kut Kabouter word opnieuw gemaakt.
Deze keer mooier met dikker kabouter figuur en mond geschikt voor animatie.
Hij kan praten dus.
(https://i.postimg.cc/gLqXmKLt/Karek-Kut-Kabouter.jpg) (https://postimg.cc/gLqXmKLt)
-
Volgende stap is de ogen , Hair wenkbrauwen , haar en Baard.
Dan de kleding die er gewoon opgemoddeleerd word.
Karels doel is de mensheid uitroeien. Hij is zowel voor animaties als voor sprites voor in een spelletje.
-
(https://i.postimg.cc/KKV7pFTG/Karek-Kut-Kabouter2.jpg) (https://postimg.cc/KKV7pFTG)
-
(https://i.postimg.cc/RJwWBYGt/Karel-Kut-Kabouter3.jpg) (https://postimg.cc/RJwWBYGt)
-
Vergeleken bij de oude Karel een hele vooruitgang.
Dit was de oude.
(https://i.postimg.cc/94xNhmQ6/Karel-Oude.jpg) (https://postimg.cc/94xNhmQ6)
-
Vooruitgang.
Gesp moet even opnieuw.
Zonder smoothing heeft het meer poly's nodig en een smoothere proportional editing.
Voor de reflecties.
Nog meer haar , een snor , en dan een muts.
(https://i.postimg.cc/hJ12jWH7/Karel-Kutkabouter-Final.jpg) (https://postimg.cc/hJ12jWH7)
-
(https://i.postimg.cc/DJJkbzFM/Karel-Kutkabouter-Final2.jpg) (https://postimg.cc/DJJkbzFM)
-
Wow,
Als ik dat ook zou willen maken, weet ik wie ik om hulp moet vragen :)
Peter
-
Nu nog alleen het achterhaar met bakkebaarden.
Mag nog wel wat mooier, misschien dikker hier en daar.
De reflectie van het haar reflecteerd nu alleen nog grijs.
Dus pakt niet op zijn mooist uit...
(https://i.postimg.cc/3y5Cvghk/Karel-Kutkabouter-Final2.png) (https://postimg.cc/3y5Cvghk)
-
Daar is tie dan.
(https://i.postimg.cc/D464c0KH/Karel-Kut-Kabouter-Final3.jpg) (https://postimg.cc/D464c0KH)
-
Goed bezig met de opknap beurt van de kut kabouter.
Maar het zal niet ik zijn om er toch nog iets over te muggenziften ;)
Hier de tip om het nog meer op een echte kabouter te laten lijken en dat is dat je van het rode kleding stuk een jasje kunt maken zodat het wat over de groene broek valt daar zal de kabouter nog meer van opknappen.
Het is nu allemaal wat te strakjes en glad ;)
-
...dat je van het rode kleding stuk een jasje kunt maken zodat het wat over de groene broek valt daar zal de kabouter nog meer van opknappen.
Het is nu allemaal wat te strakjes en glad ;)
Dat is toch ook maar zn hemd!
Idd goed bezig, maar met het zicht op de herfst zou ik ook een jasje voor hem maken als ik jou was.
-
Thnx voor jullie commentaar.
Ik heb daar inderdaad over nagedacht , dat het jasje iets doorloopt onder de riem door.
Hij is echter ook voor animatie in een computerspelletje bedoeld en moet zo weinig mogelijk detail krijgen.
Maar misschien toch maar wel , het maakt hem meer herkenbaar als Kabouter.
Zo'n extreme bewegingen maakt hij niet. Hij loopt schiet , bukt en springt.
Hij is nu bijna klaar.
-
Wat je kan doen is een kopie maken dan de materialen detailleren en het model dan bakken en als texture terug.
" Het is nu allemaal wat te strakjes en glad ;)" Het blijft een kutkabouter op een goeie crossbaan groeit ook geen gras IJpe :)
-
Ruud , dank je.
Weet ik , maar ik bedoelde niet dat hij niet te zwaar moet zijn om te renderen.
Dat maakt niet uit namelijk , zijn maar zeer korte animaties die geloopt worden.
Ik render sprites.
Ik bedoelde , hij komt maar redelijk klein in beeld zoals Sonic de Hedgehog bijvoorbeeld.
Dus te fijne textures zullen verloren gaan en hem lelijk maken.
Hij moet een beetje smooth blijven.
Maar ik zie dat er ruimte genoeg is voor de suggestie van overlap , dat het toch meer een jasje is met riem erover.
Gaan we doen.
-
Maar goed , eerst nog de fijne afwerking , neus wat groter en wangen wat boller.
Dan nog riggen.
Dan pas ga ik animaties maken voor sprites.
Maar ik ga vast wat proefsprites renderen om te zien wat er van over blijft aan scherpte.
-
Karel de KutKabouter bijna klaar.
Heeft inmiddels meer een jasje aan.
Hij krijgt nog een blos op zijn wangen.
Nog wat afwerking en oogleden met wimpers , dat maakt hem af.
(https://i.postimg.cc/GBpNLXRN/Karel-De-Kut-Kabouter.jpg) (https://postimg.cc/GBpNLXRN)
-
Ik ben bij de crash van een HDD ook mijn mooie Blender World Texture kwijtgeraakt.
Een Blender world texture met prachtige wolken texture via nodes.
Als iemand een link heeft.... of een mooiere ....
Is welkom.
Ik zal zelf weer eens zoeken als ik tijd heb.
-
Deze misschien ;)
https://www.youtube.com/watch?v=bh5tfj0bGzA
-
Thnx Ijpe.
En zijn die wolken ook gewoon in Cycles te renderen ?
Grts ::)
-
Wolken zijn dus gewoon zwaar om te renderen in Cycles. Hij beveelt aan om ze met Eevee te renderen en dan de rest met Cycles.
Dat heb je met volumetrics.
Wel een mooie opzet zo met shader-nodes.
Ik ga deze zeker gebruiken maar zoek door naar de World Shader met Clouds... ::) 8)
-
Afhankelijk van je scene maar image as plane blijft goud waard ook met wolken, na een zware render heb je de afbeelding of film van een animatie in een wolk voor altijd.
-
Ok het heeft even geduurd maar nog steeds zelfde project.
Karel de Kutkabouter krijgt een rig.
Hij heeft al botten maar krijgt nog een speciale dubbele rig voor de controls. De Driver rig.
(https://i.postimg.cc/zVr6VkyV/Karel-Kut-Kabouter-Rigging.png) (https://postimg.cc/zVr6VkyV)