Hulp > Belichting en Rendering

Fotorealistisch renderen

(1/2) > >>

Mark aka Dark:
De kerk die ik aant modelleren ben wil ik, als ie klaar is, plaatsen in een foto van de plek waar die komt. Het leukste zou natuurlijk zijn als de render zo echt is, dat het lijkt alsof ie er al staat.

Iemand enig idee hoe te starten? waar ik op moet letten?

MAD

PKHG:
Voor echt goed renderen zou je 'cycles' moeten gaan leren gebruiken!

Mark aka Dark:
ik ken geen van beide, maar ik denk dat ik meer moet weten dan hoe ik cycles gebruik.
Wat voor materialen, welke texturen, welke belichting etc...

MAD

Jogai:
Voor ieder rendersysteem geldt dat je moet leren hoe je al je materiaal instelt. Zie dit artikel:http://blendernews.org/xe/?mid=Feature_Articles&document_srl=1274
Alle renders zien er fantastisch uit, maar met blender internal ben je wel ruim sneller.

In dit geval is het belangrijk dat je kerk realistisch is. De 2e stap is realistische schaduwen die je apart in je bestaande foto kan inpassen. Dan ben je al een heel eind op weg.

PKHG:

--- Citaat van: "Mark aka Dark" ---ik ken geen van beide, maar ik denk dat ik meer moet weten dan hoe ik cycles gebruik.
Wat voor materialen, welke texturen, welke belichting etc...

MAD
--- Einde van citaat ---

Cycles kan men bij het maken van Blender activeren of niet, dus men kan makkelijk een versie ZONDER cycles hebben gedownload.

Indien in je versie aawezig is het te vinden boven in het 3dView-venster naast Scend als men op
"Blender Render" klikt (waar ook de GE geaktiveerd kan worden) ...
Als belichting heeft man dan objecten nodig, bij de materialen, die bij cycles echt anders er uit zien ...

Men heeft ervoor eigenlijk een tutorial nodig, vanwege al die wijzigingen in belichting en materialen ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie