1
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Pagina's: [1]
3
Modelleren / svg import« Gepost op: 16 mei 2023, 07:02:19 am »
Hallo,
Mij viel op dat als je een svg file importeert de schaal niet klopt. En de afwijking is een raar nummer. Iemand enig idee waar die waarde vandaan komt? Met raar bedoel ik 4.452345 Alvast bedankt 4
Materialen en Texturing / texture improvement of wishfull thinking?« Gepost op: 18 januari 2023, 06:54:39 am »
Hallo,
Ik heb een texture die eigk iets meer high res had mogen zijn. Die is er zover ik weet echter niet en ik vroeg me af zijn er nog trucs om dat nog enigszins te verdoelen/verbeteren? Of is dit wishfull thinking en is de max gewoon de max? 7
Hardware / GPU melding« Gepost op: 04 december 2022, 16:14:31 pm »
Hallo,
Ik krijg zo af en toe de melding "system is out of GPU and shared host memory". Resultaat is een zwart beeld, niks meer zichtbaar. Blender opnieuw opstarten helpt dan wel. Vroeg me af wat kan ik daar aandoen, dit lijkt me tekortkoming van mijn systeem of een iets te enthiousiast ingestelde scene. What can i do? 8
Belichting en Rendering / renderen in delen« Gepost op: 28 november 2022, 09:38:13 am »
Hallo,
Ik wil blender gebruiken om er uiteindelijk drukwerk materiaal mee te maken. Het gaat om in werkelijkheid grote vlakken van een meter of 6 tot 13 hoog en nog breder. Drukwerk gaat uiteindelijk op vlakken van max 2 bij 3 meter dus grotere render plaatjes als dat zou ik niet hoeven maken. De vraag is nu hoe zou ik een aanzicht van mijn scene (orthographic dus) in delen kunnen renderen en er ook zeker van zijn dat als je die tegen elkaar aan legt het klopt? Je krijgt namelijk al snel grote plaatjes. Links en rechts al wat zitten googlen, dacht echter ik zit ook hier ik zal vast niet de eerste zijn. HOop dat mijn vraag beetje duidelijk is, alvast bedankt. 9
Materialen en Texturing / Modeleren of textures?« Gepost op: 22 november 2022, 19:09:57 pm »
Hallo,
Ik ben met een kasteel decor bezig en daar hoort een rond raam in. Nu heb ik verschillende textures die dikke prima zijn voor het kasteel, baksteen formaten. Het raam is echter zoals gezegd rond (zie afbeelding) en van zichzelf buigt de textuur zich daar natuurlijk niet mooi in. Ik loop er nu dus tegenaan dat ik niet zo goed weet wat de aanpak zou kunnen zijn om bij een gegeven structuur het raam mooi in te laten blenden. Weet hier iemand wat de (on) mogelijkheden zijn? ![]() ![]() 10
Leden stellen zich voor / Martijn stelt zich voor« Gepost op: 22 november 2022, 18:56:29 pm »
Hallo,
Ik dacht wel zo netjes om me eerst even voor te stellen alvorens ik meteen begin met vragen posten ![]() Martijn momenteel 42 jaar en in a nutshell "multidisciplinary artist". Dat wil zeggen als je werktuigbouwkundig ingenieur zijn als kunst ziet dan ben ik daar overdag iig mee bezig en daarnaast houd ik me bezig met piepschuim sculpten, airbrush, schilderen, tekenen, digitaal artwork en sinds een hele tijd ook -zij het mondjesmaat - blender. Omdat ik vanuit mijn werk CAD gewend ben is dat deels even wennen en deels ook snel oppakken en de uitdaging zit hem vooral in het belichten en materialen / textures toekennen. Tot hier ergens op het forum ![]()
Pagina's: [1]
|