Creaties > Traditionele artwork

En nog een Photoshop

(1/4) > >>

JvL:
Vanavond nog maar even met Photoshop aan het spelen geweest. Ik krijg nu echt de smaak te pakken.


IJp:
Dat ziet er weer heel goed uit en snel gemaakt geen render tijd voor nodig. ;)
Ik heb er zelf ook nog een die ik al eens eerder heb gemaakt van 4 bestaande internet images en deze heb ik samen gevoegd.
De staart met angel van het beest en de benen van de astronaut heb ik erbij gemaakt en de image een kleur gegeven die ik mooi vond. ;)

JvL:
Dat is inderdaad wel het voordeel van het werken in Photoshop, je hebt redelijk snel resultaat en het is wat eenvoudiger om snel verschillende varianten te proberen.
Ziet er goed uit ijp, een lekker duister plaatje!  ;)

Mark aka Dark:
Wat me wel opvalt aan de reflectie van de handen uit het schilderij dat het met 2D gemaakt is, en niet 3D.

Op het moment dat je naar een object kijkt via een reflectie ipv er direct naar kijkt, kijk je vanaf een andere hoek naar dat object. Een reflectie is dus nooit identiek aan wat je ziet als je direct naar een object kijkt. De reflectie van de handen in dit plaatjes is echter identiek aan de handen zelf, en daaraan zie je dat dit niet 3D is.

Vaak heb ik bij dit soort plaatjes dat mijn hersens aangeven dat er 'iets' niet klopt, maar wat er niet klopt zie ik vaak pas nadat ik een poosje heb zitten kijken. 2D werkt dan misschien sneller, maar voor sommige scenes kun je beter 3D gebruiken om het realistisch te krijgen.

Maakt ook niet uit hoor, vind het een toffe plaat :-)

MAD

JvL:
Daar moet ik je wel gelijk in geven. Hoewel je een aardige 3D illusie kunt creeren in photoshop is het nooit echt en moet je alles faken. In dit geval is de reflectie niet eens een echte reflectie. De bovenste afbeelding is horizontaal gespiegeld en vervolgens transparant gemaakt. Jouw opmerking klopt dus dat de kijkhoek van de reflectie niet juist is.   ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie