Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - PKHG

Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48
676
Modelleren / Re: modelleren met behulp van een figuur van voren en van de
« Gepost op: 04 juli 2012, 06:55:52 am »
Leuk Wil, dt je het ook wilt proberen  
Doordat ik de laatste weken bijna alleen voor Blender heb geprogrammeerd, is de vaardigheid hoe men wat doet ietsie bietsie lager geworden, maar doordat ik weet wat zou moeten kunnen ... gaat het straks weer als gesmeerd, denk ik zo.

Ja David Ward maakt er prachtige tutorial... krijg van hem bericht, als hij iets nieuws heeft geplaatst  ;)

Je (men kan) kunt het bestand ophalen bij mij http://www.petergragert.info/pmwiki/pmwiki.php/MangaTutorial/MangaTutorial
Maar bij het testen, bleek dat het plaatje niet in het bestand is opgeslagen  :roll:
Weet iemand of dat kan en zo ja hoe men dat voor elkaar krijgt?

De volgende acties: in edit-mode het been maken ... (door de mirror slechts alles EEN keer)

677
Handleidingen / Inleiding Blender 3D (incompleet)
« Gepost op: 03 juli 2012, 17:27:55 pm »
Op een van mijn wiki's ben ik ooit begonnen om een handleiding voor Blender-newbies te maken  :D , en zelfs al in het Nederlands begonnen ...

Je kunt hier gaan kijken: http://pkhg.nl/blendersteno/pmwiki.php/Anfaenger/InleidingNederlandStart

Misschien is nu al selfs een beetje 'updaten' nodig  ...

Bij interesse zou ik  jou of jou of  ... kunnen toelaten om mee te knutselen ...

Een wiki is beter geschikt, naar mijn mening, omdat de info altijd de laatste stand voorstelt en men b.v. mijn taalfouten zou kunnen verbeteren  :D .

678
Modelleren / Figuur modelleren mbv referentie aanzichten
« Gepost op: 03 juli 2012, 17:09:25 pm »
Hi,
Een methode om een model te maken gaat uit van een object waarvan men liefst meerdere plaatjes
heeft: van voren, van achteren, van boven, van een of beide zijden ...

Er is een wel iets verouderde tutorial die uitgaat van dit plaatje:



Die plaatjes laat men in de verschillende 'views'  verschijnen en dan beginnen maar:



Wat hier gedaan werd:
  • Het plaatje, zie boven maar toegevoegd (view gesplitst)
  • [1] Een cylinder op de navel (met 8 ...) gemaakt
    [2] In EDIT-MODE naar benden het linker been verschoven, daardoor blijft de origin op de navel!
    [3] In de zij-aanzicht verschoven
    [4] De "mirror-modifier" gebruikt

    En nu maar de tutorial (proberen) te verstaan (Engels) en verder uit te voeren:
http://cg.tutsplus.com/tutorials/blender/model-uv-and-texture-a-complete-manga-character-in-blender-day-1/

Indien er animo is, kunnen 'wij' samen verder gaan, b.v. zou men van mij de bovenstaand *.blend kunnen dowloaden (nog heb ik het niet mogelijk gemaakt, komt als er minstens EEN iemand mee wil werken  :) )

Problemen zou men hier kunnen bespreken en hopelijk ook oplossen.

679
Handleidingen / Re: Karacter animatie
« Gepost op: 03 juli 2012, 16:47:40 pm »
Citaat van: "Jogai"
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:NL/2.4/Tutorials/Animation/BSoD/Character_Animation
Een iets verouderde handleiding want hij is geschreven voor Blender 2.4x, maar waarschijnlijk toch nog nuttig.
Helaas te oud ... wie de nieuwe Blender heeft >=2.63 krijgt er indien nooit met <=2.48 gewerkt hebbende
geen goed advies.
Dus liever niet dit soort verouderde tuts laten zien.

Of meteen in de titel waarschuwen (oud: hoe het vroeger ging)???

680
Leden stellen zich voor / Re: PKHG
« Gepost op: 03 juli 2012, 12:57:07 pm »
Citaat van: "ijp"
Hallo Peter,

Welkom bij dit forum, ik dacht dat ik al oud was met mijn 53 jaar. ;)
Ik ben blij dat er een Nederlands Blender forum is en ook blij dat er steeds meer mensen bijkomen, kunnen we nog wat leren van elkaar.  :ugeek:


Groetjes,
Wil IJpelaar.

Tja, je zult me niet zo snel inhalen ... alleen het relatieve verschil zal slinken  :)
Groetjes
       Peter

681
Leuterhoek / Re: opengl in Blender voor nieuw menu-systeem
« Gepost op: 01 juli 2012, 16:40:26 pm »
Zo het gaat verder ...
Een menu maakte een menu en dat werd gebruikt om de rondjes te te laten verschijnen  :)
Dat zijn alleen plaatjes, morphs zogenoemd, die men wel met de muis kan verplaatsen,
verwijderen gaat ook (de del is onzichtbaar onderaan links geplakt)


682
Over Blender / Re: Vertaling Blender
« Gepost op: 01 juli 2012, 09:15:35 am »
Citaat van: "Mark aka Dark"
gezocht op simple po, eerste hit: http://code.google.com/p/simplepo/

OK, bedankt,

Maar het vergt flink wat dingen van je server: gettools installed, a shell and ...
met andere woorden: vreselijk.

683
Mededelingen / Re: Opzetten en toekomst community
« Gepost op: 30 juni 2012, 19:17:40 pm »
Citaat van: "Mark aka Dark"
Onze site is nu vermeld op Blender.org! De eerste NL community staat erop. Had ik 6 weken geleden al aangevraagd...
Nu zullen alle NL blender beginners ons ook daar kunnen vinden.

hmmm, ik mis weer een link  ;)

Je bedoelde dit http://wiki.blender.org/index.php/NL/Main_Page ???

684
Over Blender / Re: Vertaling Blender
« Gepost op: 30 juni 2012, 19:14:54 pm »
So kan ik helaas niet helpen ...
link naar simple ... simplepo levert bij zoeken niets op.

maar po gedoe is vrij lastig   dat zou je toch aan de Blender mensen kunnen over laten je stuur hen
(slechts) de source   (naam(en) naam(nl) de regels van de vertaling ...

SVN is een hulpmiddel om van uit een soort database files te halen en als je edit recht hebt files te wijzigen.
Version-control

werkje daarvoor met linux of windows? voor windows weet ik wel het een of ander over SVN

685
Over Blender / Bmesh tutorial
« Gepost op: 30 juni 2012, 08:21:26 am »
Wie nog niet op de hoogte is van wat nu de standaard in Blender (>=2.63) is kan deze tutorial, tekst is Engels maar men kan gewoon maar kijken wat nu de verschillende werkwijzen zijn, bekijken:

http://www.blendtuts.com/bmesh_intro

686
Leuterhoek / opengl in Blender voor nieuw menu-systeem
« Gepost op: 30 juni 2012, 07:36:46 am »
Op dit moment werk ik met en voor 'kilon' = Dimitris (Athene)  :)  om m.b.v. opengl in Blender!!! een menu-systeem te maken. Zijn ideeën zijn 'groot' het zou uiteindelijk 'visueel programmeren van addons in Blender' mogelijk maken!

Na ja, dat zal wel nog duren  :), in het begin dacht hij aan 10 jaar of zo... dat is intussen gedaald naar zeg 2 jaar ...(schatting).

Op dit moment is er een globaal menu voor de 'wereld' die de morphs, zo heten de opengl objecten, laat zien.
met een aantal 'acties'.
EEN ervan creëert  een menu, wat een ' nog domme' andere morph can laten ontstaan ...

Werkt in Blender 2.63 (vermoedelijk ook in 2.62) en kun je ophalen https://github.com/kilon/Ephestos  door de 'zip' knop maar te activeren. Uitpakken naar  */scripts/addons/Ephestos" en dan bij de addons  naar Ephestos zoeken.

687
Onderbouwde kritiek / Re: Wijnglas
« Gepost op: 30 juni 2012, 07:24:12 am »
Ja, link naar de tutorial ontbreekt  :)

O.a. een (andere?!) wijnglas tutorial: http://www.blendtuts.com/2010/10/modelling-objects.html

688
Community suggesties / Re: bijlagen beheer
« Gepost op: 28 juni 2012, 07:02:18 am »
Citaat van: "Jogai"
@PKHG: Dat klinkt als geen goeie deal. Bij welke hoster? En is onbeperkt ook werkelijk onbeperkt?

Ik snap de motivatie van Mark wel. Tegenwoordig kan je overal plaatjes hosten, dus het lijkt me nu niet echt een noodzakelijke feature. Op blenderartists kan het bijvoorbeeld wel, maar daar gebruikte ik ook altijd mijn eigen host.
Heb je 3 jaar over het hoofd gezien? En onbeperkt is natuurlijk alleen wat de hoster aan opslagruimte heeft en wanneer ze tot meer moeten aanschaffen besluiten ...

Plaatjes kunnen uploaden is inderdaad niet noodzakelijk maar lekker gemakkelijk  :)
En als je opslagruimte beperkt is sta je deze mogelijkheid niet toe, "Klar wie Klossbruehe"  zou ik maar zeggen ...

689
Belichting en Rendering / Re: foto realistisch renderen
« Gepost op: 27 juni 2012, 20:01:29 pm »
Citaat van: "Mark aka Dark"
ik ken geen van beide, maar ik denk dat ik meer moet weten dan hoe ik cycles gebruik.
Wat voor materialen, welke texturen, welke belichting etc...

MAD

Cycles kan men bij het maken van Blender activeren of niet, dus men kan makkelijk een versie ZONDER cycles hebben gedownload.

Indien in je versie aawezig is het te vinden boven in het 3dView-venster naast Scend als men op
"Blender Render" klikt (waar ook de GE geaktiveerd kan worden) ...
Als belichting heeft man dan objecten nodig, bij de materialen, die bij cycles echt anders er uit zien ...

Men heeft ervoor eigenlijk een tutorial nodig, vanwege al die wijzigingen in belichting en materialen ...

690
Andere software / Re: Gimp versie 2.8
« Gepost op: 27 juni 2012, 19:31:51 pm »
De link was niet nodig voor een 'old' man ;-)
En je hebt NIET gelik.
Ga naar de preferences aldaar kan men een externe image editor aangeven (file tab)
Het stelt niet zoveel voor, na een plaaje gesaved te hebben kan men daarna 'edit external' vragen... en die opent dan meteen het 'goede' bestand (bij Gimp 2.8 dus exporteren daarna als png dacht ik).

Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48