Topic: Pixars Renderman nu ook voor Blender  (gelezen 5273 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 09 juli 2015, 21:49:22 pm »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2015, 07:35:58 am »
Gaan we na het werk maar eens mee stoeien... ;D

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2015, 13:28:52 pm »
Hele korte eerste indruk:
- niet bijster snel...
- smoothen van objects wordt genegeerd
- geen render view in 3D-editor
- compleet nieuwe materialen om te leren

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2015, 13:45:10 pm »
Misschien had ik in de OP moeten melden dat de Blender plugin een hele vroege Betaversie is..... :P

Ik ga er vanuit dat al deze zaken nog zullen verbeteren.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2015, 14:02:19 pm »
Ik hoop het - 2 versies van een hele simpele scene (cube, sphere, plane en sun) met (ongeveer) dezelfde materialen. Renderman deed er bijna 10 minuten over, Cycles nog geen halve minuut...

Renderman:



Cycles:



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2015, 14:11:52 pm »
Maar renderman ziet er wel beter uit!

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2015, 16:39:29 pm »
Ik hoop het - 2 versies van een hele simpele scene (cube, sphere, plane en sun) met (ongeveer) dezelfde materialen. Renderman deed er bijna 10 minuten over, Cycles nog geen halve minuut...


Een van de sterkste punten van Blender is niet alleen het renderen maar ook de post-processing mogelijkheden. Indien deze ook goed zijn, evenaart cycles de renderman. Tja, wil je 10 min wachten of "nog geen halve minuuut"?
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2015, 18:05:18 pm »
Ik denk ook dat er wel een verschil zal zitten tussen de gratis versie en de betaalde versie.
Renderman is ook niet specifiek bedoelt voor fotorealistisch renderen maar meer voor renders met een Pixar uitstraling.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2015, 18:33:58 pm »
Ik ga het niet eens proberen ik heb al eens LuxRender geprobeerd maar je bent dan snel terug bij Cycles als je dat gewend bent. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2015, 20:40:52 pm »
Deze link is wel handig voor de mensen die Renderman eens willen uitproberen.

https://community.renderman.pixar.com/article/906/introduction-to-prman-for-blender.html

Offline Dak Haas

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 juli 2015, 21:25:45 pm »
Voor de liefhebbers:

http://www.blendernation.com/2015/07/09/pixars-renderman-for-blender/



Ik krijg bijgaande error melding als ik renderman probeer. Ik ben nieuw met blender, ben wel al een jaartje met Gimp actief.
Wat doe ik fout met de adon van rendemran

Inmiddels werkt alles naar behoren! ik had de verkeerde plugin genomen, moest gewoon de standaard nemen en niet die met het window teken ervoor
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2015, 22:04:34 pm door Dak Haas »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 16 juli 2015, 22:37:37 pm »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 17 juli 2015, 08:40:40 am »
Welkom op het forum.

Door tijdgebrek heb ik zelf Renderman nog niet kunnen uitproberen dus ik kan je helaas niet vertellen wat je fout doet.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 juli 2015, 11:24:34 am »