Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 136
1726
Belichting en Rendering / Re: Computer slaapstand
« Gepost op: 12 maart 2015, 12:16:20 pm »
Ik zie net ongeveer wat er aan de hand is. Ik dacht dat het stopte met renderen, maar het is op dit moment gewoon erg traag. Ik zal wel iets fout hebben gedaan voor de renderinstellingen. Er is dus wat de slaapstand en renderen betreft niks aan de hand. Waarom die zo traag rendert zal ik wel oplossen. Gewoon te vroeg geschreeuwd.

1727
Belichting en Rendering / Computer slaapstand
« Gepost op: 12 maart 2015, 10:42:58 am »
Gisteren heeft mijn computer wat updates geinstalleerd van windows 7. Als ik nu render schiet mijn computer na enige tijd in de slaapstand. Ik vermoed dat een en ander met elkaar te maken heeft. Ben ik de enige die dit heeft? Dan is er iets anders aan de hand of zien jullie het verschijnsel ook. Ik vind zoiets altijd zo vervelend, ik besteed de tijd die ik heb liever aan het uitzoeken van Blender zaken dan dit.

1728
Onderhanden werk / Re: architectuur
« Gepost op: 12 maart 2015, 08:09:29 am »
Fantastisch dat science fiction gebouw. Prachtig Blender werk. Maar wat ik bijna nog mooier vind is de schets! Wat een leuk tekenhandschrift heb je.

1729
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 11 maart 2015, 13:18:16 pm »
Conan, Beowulff en een groot deel van het Marvel imperium vind ik prachtig ook al weet ik  soms dat het een slechte film zal zijn ga ik toch even kijken en geniet dan nog ook.

1730
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 11 maart 2015, 11:36:06 am »
Ik heb helaas nog niet zoveel ervaring met complexe beweging. Deze periode is een soort van gereserveerd om dit beter uit te zoeken. Meestal stel ik mij de beweging voor en voer ze zelf uit. (Geen Miko handelingen zo sportief ben ik niet) Ik heb wel geexperimenterd met motion tracking, maar dat heeft veel haken en ogen. Ik denk ook dat het erg uitmaakt wat voor model de oorspronkelijke beweging heeft gemaakt en het 3D model dat het overneemt. Bijvoorbeeld als de arm van het 3D model dikker is dan van de opname, dan gaat een deel van de arm door het lichaam.  Wat ik probeer is me te verplaatsen in het figuurtje, wat zou ik doen als ik zo'n lichaam heb. Wat ik me ook telkens voorneem is niet te streven naar te realistisch. Dat bereik je toch niet en het gaat er vreemd uitzien. Kijk maar naar Beowulf (2007 film) knap gemaakt, maar het  worden toch wat creepy figuren.

1731
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 11 maart 2015, 09:40:40 am »
Heel geloofwaardig en mooi. Heb je film als referentie of verbeeld je het in je hoofd hoe iemand gaat zitten?

1732
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 10 maart 2015, 18:53:22 pm »
Onderweg naar huis bedacht ik:"Waarom gebruiken we de 'follow path"eigenlijk voor een walk cycle?"
We lopen nooit in een vloeiende curve. Volgens mij lopen we in rechte lijnen. Als we een hoek maken dan wijken we er van af, maar zelfs als we om een vijver lopen dan nog lopen we een regelmatige veelhoek. Het lijkt me veel logischer op de rig zelf met keyframes te verplaatsen. De follow path heeft ook niet de mogelijkheid om zijn influence tew regelen dus in een scene zit een character altijd vast aan dat pad. Als je in een curve zou lopen moet je als het waren regelmatig bijna pootje over doen. Dat doen we wel maar niet over een grote afstand. Dit lost lang niet alle problemen op maar het moest er even uit.

1733
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 10 maart 2015, 13:15:49 pm »
Bedankt IJp, om dit te kunnen begrijpen moet ik het nog wel een paar keer bekijken. Wie weet is dit de oplossing.

1734
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 10 maart 2015, 11:26:57 am »
Ik ben heel benieuwd of het werkt geparent aan die empty. Je loopt me een stap vooruit op de problemen. Ik weet niet of ik er van de week nog aan toekom, maar ik doe mijn best.

1735
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 10 maart 2015, 09:32:34 am »
Ik zit zelf te denken in de richting van een action in de nla editor hiermeekun je in meer of mindere mate de onderliggende action beïnvloeden. Maar misschien moet de walk cycle action niet een action zijn maar meer. bv een voor het bovenlichaam en een voor het onderlichaam.  Nou ja er zijn veel mogelijkheden. Ik ga er ook aan werken en laat je weten wat ik ontdek. Ik ga ook nog verder met de sliding zoals hiervoor besproken. Jou walk cycles zien er goed uit, daar niet van maar voor mijn gevoel klopt er theoretisch iets niet. Ik zal het wel fout hebben want in geen enkele tutorial kom ik iets tegen in de richting van mijn idee dus ik zal het wel fout hebben, maar toch ga ik dat ook nog verder onderzoeken.

1736
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 09 maart 2015, 17:16:13 pm »
Ik heb nog eens nader naar de walk cycle gekeken. Het "stampen"komt volgens mij doordat de f-curve nu linear is. Lopen is eigenlijk een slingerbeweging en volgt een soort sinus. Als je het linear maakt dan gaat de vloeiende beweging weg en wordt het een beweging van iemand die boos is. Ik ben wat proefjes aan het maken om toch de vloeiendheid te behouden en de slide weg te krijgen. Wat ik doe is als de voorste been naar achteren gaat dan is het centre point van het geheel iets meer naar voren. Als dan de beide benen in het midden staan dan staat het centre point weer op zijn plaats op het moment dat de anderbeen op z'n verst naar voren staat staat het middelpunt weer iets naar achteren. Het gaat nog niet helemaal goed, maar volgens mij is dit een betere oplossing. Om het goed te krijgen moet ik de mate van verschuiving van het centre point kunnen berekenen denk ik. Daar ga ik nog over nadenken. Maar het resultaat bij mijn schetsen zijn bemoedigend. Hier onder weer een link dat mij op dit idee bracht.https://www.youtube.com/watch?v=G8Veye-N0A4

1737
Leuterhoek / Re: Modelbouw
« Gepost op: 09 maart 2015, 15:17:52 pm »
De ouwe mannen club is trots op je. Applaus! ;) :D

1738
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 09 maart 2015, 15:09:57 pm »
Ik wil je hier nog even bedanken voor je oplossing tegen het sliden in de walk cycle dat heeft mij weer heel wat zoeken bespaard. Ik heb zelf net ook wat gevonden waar je misschien wat aan hebt, ik heb het nog niet helemaal uitgetest maar volgens mij is het wel handig. Een simpele addon die de curvelengte geeft. Als je dan curvelengte van het pad dat de loper loopt deelt door stapgrootte dan weet je precies hoeveel stappen er op een curve gezet kunnen worden. Simpele testje lijken goed te werken. Het is een beetje een hulp. De stapgrootte krijg ik door de locatie van de foot.IK. R en L van rigify. Hier is de link.https://dl.dropboxusercontent.com/u/30694260/object_get_path_length.py

1739
Challenges / Re: Challenge #2: Let's play darts!
« Gepost op: 09 maart 2015, 10:05:48 am »
Zaph ik sta paf.

1740
Experimenten / Camera tracking
« Gepost op: 08 maart 2015, 21:54:49 pm »
https://www.behance.net/gallery/24302081/Pencil-missing
Van de week bezig geweest met camera tracking. Het resultaat kun je bekijken op deze link naar Behance. Het poppetje slide nog wel een beetje (later fine tunen) maar de tracking is goed gelukt. Het balletje is ook met blender gemaakt en blijft precies op zijn plaats liggen.

Pagina's: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 136