Dutch Blender Community
Creaties => Experimenten => Topic gestart door: Ruud op 16 januari 2015, 16:04:15 pm
-
Smoke met displacemodifier.
Gebruikt 1 cylinder 2 subdivisionmodifiers en 2 replacement modifiers en een backgroundimage om het op te leuken.
Een zeer snelle render tijd in verhouding met de smoke generator, de lengte is 30 blenderunits lang tijdens het naar voren gaan ingeschaald naar 8 units. De smoke kleur is niet bewerkt en de snelheid, was puur om te experimenteren.
https://www.youtube.com/watch?v=8OC0cjTHUEI&feature=youtu.be
-
Met wat kleur in node editor in blender render.
(http://s5.postimg.org/h025ld75v/storm.jpg) (http://postimg.org/image/h025ld75v/)
-
Dat kan best gaaf worden! 8)
-
ik dacht eerst wat een mooie wolken heeft hij gemaakt ;)
Mooie test , dit is ook een gaaf effect om over een stad heen te laten rollen.
Ben heel benieuwd wat er allemaal uit je experimenten gaat komen.
-
Het ziet er rampzalig uit. In dit geval is dat positief natuurlijk. Natuurrampzalig ;D
Volgens mij zat zo'n soort effect in 'The scorpion king"of een dergelijke film uit die tijd.
-
Mooi man. Het is goed gelukt.
Heb laatst ook eens een Tornado gemaakt, naar de Tutorial...
Gezeik met Baken, maar ja , ik weet nu hoe het moet.
Jouw voortrollende wolken zijn bruut , ga ik zeker ook eens proberen ! :)
-
Volgens mij zat zo'n soort effect in 'The scorpion king"of een dergelijke film uit die tijd.
Prince of persia, sands of time. :-)
-
Test nr2 Inmiddels een ondergrond gemaakt zodat de randen van de wolk wat realistischer overkomen, de plane zelf eenvoudig bewerkt komt later, Vervolgens een particel system toegepast op een plane die mee schuift met de wolk en daar moet nog aan gewerkt worden .
De bedoeling is om het zinderen van hitte te maken ik weet niet of dat lukt:)
Daarna ga ik met meerdere camera's werken om een volle angstaanjagende wolk te creƫren door middel van video editen met de multiple camera.
Door het video editten komt de rendertijd in volle winst denk ik zo.
https://www.youtube.com/watch?v=SdEODPfxXcA
-
Ik volg het op de voet dit gaat volgens mij wel een mooie animatie worden. 8)
-
Ik ben ook erg benieuwd hoor. Mooi!
-
Nice ! :)
-
Een ander testje om het zand op de juiste kleur proberen te maken en dat valt nog niet mee door de belichting , het word wel een onderdeel van de storm. Een model gemaakt en rigging er vast op gezet nog niets mee gedaan en een texture gemaakt met crazy bump .
https://www.youtube.com/watch?v=MfUXQgikYh8&feature=youtu.be
-
Hey, keyed particles.....nice! 8)
-
Ja keyed particels hier klopt er niets van de timing ik snap nu wel het hoe of wat, een zandman maken die uit de bodem komt zetten is de bedoeling het is een lastige opgave zonder tutorials,eens kijken of het lukt:)
Het kleven van zand moet ik nog bekijken hoe dat werkt zodat er brokken van hem afvallen.
-
Lekker zand gestraalde test.
Mocht het niet lukken zonder tutorials dan heb je hier nog een zandman. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=5lDpO-Xx_ww&feature=autoshare
-
Lol Sardipax was er toevallig ook mee bezig toen ik er mee startte en had nog geen tutorial , inmiddels wel zie ik:)
-
Hier is de tutorial die SardiPax ook gebruikte voor de particels erg goed uitgelegd. in 4 delen https://www.youtube.com/watch?v=KykU-cYRuZg&list=PLW-Y5Y-6rFAoNAgVi9-Zavmk66ghPTUyb&index=6
Les 1 t lijkt Hollands :)
-
Een stad in aanbouw voor de zandstorm.
(http://s8.postimg.org/v2w4xadfl/GREECEpng.jpg) (http://postimg.org/image/v2w4xadfl/)
-
Dit wordt een waar spektakel dit gaat een storm doen opwaaien in 3d land. ;)
-
Laat maar waaien! ;D
-
Je zou ook smoke kunnen gebruiken. Het oogt als een zandstorm. Zie onderstaande video wat ik bedoel (gisteren gezien):
https://www.youtube.com/watch?v=ckkPiVZ3Lys
Een stad in aanbouw voor de zandstorm.
(http://s8.postimg.org/v2w4xadfl/GREECEpng.jpg) (http://postimg.org/image/v2w4xadfl/)
-
Laat maar waaien is makkelijk gezegd lol, eigenlijk heb ik geen script ja flarden zoals het heelal vanuit daar wil ik op aarde dan een aanval maken op de City of deze oudheid style, en nog een hoop te leren in Blender maakt opwaaien lastig :)
Die smoke generator staat stil , displacement kost veel minder rekenkracht als je smoke beweegt moet je alle bewegingen die in de generator zijn gemaakt aanpassen met wind en dergelijke , re placement vind ik makkelijker en sneller.ligt ook aan de hardware denk ik , als ik een snelle pc had ging ik daar voor.
Dat is het mooie van blender om met minder materiaal toch kunnen presteren wat je wil bereiken.
-
Ik zat gisteren toevallig een keer te kijken wat ik zoal gepost had en vond op 14 augustus mijn wens om de zandman te maken als leek.
Grappig om terug te kijken na een jaar ik was al eerder bezig, ik snap het principe van de zandman, nu de uitvoering nog, ja nog een leek of halfwas :P) :)
-
Nou, ik bedoelde ook niet dat het makkelijk zou zijn hoor. Alles behalve denk ik eigenlijk.
Veel dingen zijn best moeilijk te maken in Blender maar ook in andere software want de principes zijn hetzelfde.
Ik kom zelf ook nog steeds allerlei struikelblokken tegen en heel veel dingen zijn ook niet uit tutorials te halen (ook al kunnen zij je vaak wel op het juiste spoor zetten).
Zeker als je wat verder op dingen in gaat kom je er achter dat je nog een hoop info mist maar mijn idee is altijd: "Gewoon lekker dingen uit blijven proberen en elke mislukking is weer een leermoment".
Komt helemaal goed met die zandstorm! ;)
-
Precies zoals je zegt ik verdiep me nu al een paar maanden in de particels en het is gaaf om te doen ,ik vind bewegende beelden leuker om te doen als een scene maken voor een realistische foto tenminste in het leer proces.
Wat Ijp hier in een link plaatste had in nog niet van gehoord Iso Surface, voordat we alle editors kennen en de menging ervan mogelijkheden ja dan duurt t effe lol, ze zeggen 3 jaar studie klopt denk ik wel , als ik het vergelijk met mijn werk in de bouw in 5 jaar tot vakman om te leren met praktijk, dan weet je het beroep, de aankomende 5 jaar leer je de oplossing te bedenken en dan ben je vakman.
Maar t eerste jaar is het moeilijkste ,zoveel informatie wat je moet kunnen scheiden.
En eigenlijk spring je van de ene naar de andere editor , en als we dat totaal overzicht hebben ,ja dan zijn we geslaagd. :)
-
Hier nog een foto van het standbeeld redelijk gelukt met weinig loops vertics
Voor de film goed genoeg denk ik of je moet close uppen.
(http://s7.postimg.org/i01gmtuyv/beast2.jpg) (http://postimg.org/image/i01gmtuyv/)
(http://s7.postimg.org/vtuepmcxz/beast.jpg) (http://postimg.org/image/vtuepmcxz/)
-
Ik vind je renders super mooi :)
-
Het effect is niks een materiaal en de sterkte van het licht met 1 spot extra in het gebouw,
Alles wat je nu in een steen kleur maakt heeft al een soort diepte door de licht instellingen.
Een beetje aan het testen.
(http://s23.postimg.org/alyelwtyv/beast3.jpg) (http://postimg.org/image/alyelwtyv/)
-
Dat is gaaf als daar straks een storm over heen gaat.
Om de beelden zou ik me ook niet zo druk maken die zie je in een storm toch niet goed of je moet inderdaad een close up maken.
Misschien kun je voor het licht hier nog wat mee.
https://www.youtube.com/watch?v=_4IN4V1SM-A
-
https://www.youtube.com/watch?v=0BD8tmmelu8&feature=youtu.be
-
Lichttest?
-
Ik denk dat er een TL lamp stuk is :D ;)
Maar zo te zien gaat het zeker wat moois worden.
-
Hi, Ja tijdens het renderen kun je bepaalde instellingen bij regelen.
Een beetje aan het testen met het licht met the worldsettings environment dat gaf het effect
,410 frames de tijd om het uit te proberen,scheelt 410 keer op f12 drukken :)
-
Hi allemaal , weer een beetje verder en tevens een probleem, De camera heeft een soort ruis weet iemand hoe je dit kunt oplossen het lijkt wel een soort filter.
De muziek lol wat is muziek ,het geluid heb ik effe snel in fruity loops gemaakt.
De camera look kan men maken door een object aan de camera te plakken door middel van ctrl p ,zodat de look mee loopt met de camera.
https://www.youtube.com/watch?v=PQdTDmJEWsw&feature=youtu.be
-
Knap gedaan zelf die muziek maken het klinkt goed bij het filmpje.
Noise (ruis) hier heb je wat info over How To Reduce Noise.
http://blender.stackexchange.com/questions/18304/how-to-reduce-noise-in-cycles-render
-
Hi Ijp het is geen cycles , met het vorige filmpje zag ik het al misschien zijn de licht instellingen te laag ik denk dat de camera een minimaal limiet heeft, ik weet er ook geen bal van:) De ruis verplaatst zich met de camera het is niet de omgeving, het is me nog nooit eerder opgevallen of heeft 2.7 of hoger een probleem?
De render opzicht voor 1.000 frames duurde slechts 2 uur en de muziek 10 minuten ;)
-
De camera look die je aan de camera hebt geplakt haal die eens weg en kijk eens dat het dan nog is.
-
Wat ijp zegt! Is die cameralook een plane met een image texture met transparantie? Dan is dat waarschijnlijk het probleem.
-
Er is geen plane dit zijn losse hoeken met joint en de camera als child van het object, ja andersom maar ik weet het :) aan elkaar gelijmt.
In de instellingen kan ik het niet vinden , ik ga morgen testen met meer lampen en de world settings uit, en proberen het zelfde licht effect te verkrijgen.
Als het er dan nog in zit dan is het wat anders:)
-
Vandaag bezig geweest met het licht het was het licht van de worldsettings denk ik wat de noise veroorzaakte , wat voor zover is gebouwd cubes and planes nummer 1 t/m 1000 gejoint en benoemd om het filemenu overzichtelijker te maken en wat composities geprobeerd, en een maan gemaakt.
(http://s22.postimg.org/c2b49wwvx/Accient.jpg) (http://postimg.org/image/c2b49wwvx/)
(http://s22.postimg.org/srck5tth9/accient_2.jpg) (http://postimg.org/image/srck5tth9/)