Dutch Blender Community
Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: wvw op 06 december 2015, 15:41:04 pm
-
In object mode is een voorwerp (solid) wit van voren en grijs van opzij.
Nu is een deel van een object ineens lichtblauw van voren en zwart van opzij en een ander deel zoals normaal.
Hoe kan ik dat herstellen.
-
Iets specifieker a.u.b....plaatje erbij....dan kunnen wij zeker helpen
.. 8)
-
Ik heb geen idee hoe het ontstaan is. Waarschijnlijk op het verkeerde moment op een verkeerde toets gedrukt.
Er is niets aan verlichting of textures of kleuren gedaan. Alleen wat geextrude met vlakken en kubussen.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/3004718/photo6.png)
-
ik denk dat de normals van de muren niet goed staan.
Dit kun je zien door in het N menu/ mesh display de cube met face aan te zetten bij normals.
Nu zie je blauwe lijntjes deze kun je groter maken door ze in te stellen.
Dus bij de buiten muren moeten de lijntjes naar buiten wijzen en bij de binnen muren naar binnen.
Als dat niet zo is ga dan in het rechter menu naar het tabblad Shading/ UVs en druk daar op Recalulate.
Hopelijk is het nu opgelost.
Succes.
-
Dat lijkt het te zijn. Bedankt!
-
Case closed!
-
Spijtig dat ik er te laat bij ben. Ik wist het antwoord namelijk. Meer zelfs, ik ben er al de hele dag mee aan het knoeien.