Dutch Blender Community

Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: wvw op 06 december 2015, 15:41:04 pm

Titel: kleurverandering
Bericht door: wvw op 06 december 2015, 15:41:04 pm
In object mode is een voorwerp (solid) wit van voren en grijs van opzij.
Nu is een deel van een object  ineens lichtblauw van voren en zwart van opzij en een ander deel zoals normaal.

Hoe kan ik dat herstellen.
Titel: Re: kleurverandering
Bericht door: rozz op 06 december 2015, 16:33:47 pm
Iets specifieker a.u.b....plaatje erbij....dan kunnen wij zeker helpen
.. 8)
Titel: Re: kleurverandering
Bericht door: wvw op 06 december 2015, 18:08:06 pm
Ik heb geen idee hoe het ontstaan is. Waarschijnlijk op het verkeerde moment op een verkeerde toets gedrukt.
Er is niets aan verlichting of textures of kleuren gedaan. Alleen wat geextrude met vlakken en kubussen.

 (https://dl.dropboxusercontent.com/u/3004718/photo6.png)

Titel: Re: kleurverandering
Bericht door: IJp op 06 december 2015, 18:59:43 pm
ik denk dat de normals van de muren niet goed staan.
Dit kun je zien door in het N menu/ mesh display de cube met face aan te zetten bij normals.
Nu zie je blauwe lijntjes deze kun je groter maken door ze in te stellen.
Dus bij de buiten muren moeten de lijntjes naar buiten wijzen en bij de binnen muren naar binnen.
Als dat niet zo is ga dan in het rechter menu naar het tabblad Shading/ UVs  en druk daar op Recalulate.

Hopelijk is het nu opgelost.
Succes.
Titel: Re: kleurverandering
Bericht door: wvw op 06 december 2015, 19:40:55 pm
Dat lijkt het te zijn. Bedankt!
Titel: Re: kleurverandering
Bericht door: koos2 op 06 december 2015, 20:24:05 pm
Case closed!
Titel: Re: kleurverandering
Bericht door: Nick Van den Broeck op 06 december 2015, 21:05:40 pm
Spijtig dat ik er te laat bij ben. Ik wist het antwoord namelijk. Meer zelfs, ik ben er al de hele dag mee aan het knoeien.