Hulp > Hardware

Blender 2.80 is zo traag ?

<< < (2/2)

roobol:
Ik heb een iMac Pro 2019 (intel 8-core Xeon W met een radeon pro Vega 56 8 GB) en die Mr Elephant scène Rendert bij mij in 24 seconden met Eevee (leuke scènes hebben ze daar, trouwens).

Als je wil kan ik Cycles ook eens proberen, mijn indruk was dat dat met 128 samples zo'n 20 minuten gaat worden.


blenderbrammetje:
Hmm. Ik heb geen problemen op mijn geupgrade 8320 en 8350 FX computertjes met 16GB geheugen.
Aan jullie ultravette specs zal het wel niet liggen.
De Dual Xeon 5670 32GB is alleen voor zwaar renderwerk over de dubbele GTX750ti's of de dual xeons. Of allebei over twee Blender instanties.
Wel nog bijna net zo snel als een moderne intel 10600 processor.
24 threads is relaxed voor CPU rendering.

Met de oude Blender 2.79 kon je meerdere Blenders tegelijk draaien om tegelijk over twee CPU's en een andere instantie over GPU's te laten renderen.
Twee cores is genoeg voor GPU rendering.

GuusJ:
Tot zover bedankt voor de reacties . Maar mijn PC, een dual Xeon 6 core met 32 Gb RAM en een M5000 kaart aanboord
is nog steeds erg traag. Wanneer ik van wireframe mode overstap naar rendermode loopt de PC vast.
ik ben mij aan het orienteren op een RTX 3080 en dan met Blender RTX versie. Maar de RTX kaart(en) zijn erg slecht
verkrijgbaar. En als ze (gebruikt ?) worden aangeboden is de prijs extreem hoog.
Wel staan er hier en daar HP Omen PC's aangeboden met eem Intel i9 processor, 32 Gb RAM en een RTX3080.
(HP OMEN GT13-0635nd) Dus ik zit nu met de vraag, oude PC de deur uit een een Omen aanschaffen of wachten op een betaalbare RTX3080 en hopen dat dat dan de gewenste resultaten opleverd.
Ik hou me momenteel veel bezig met hardsurface modeling en gebruik o.a. MeshMachine, KipOps2 Pro, DecalMachine, KitOps Bevel en EEVEE materials.
Wat zouden jullie doen ? Een RTX in mijn bestaande PC plaatsen en hopen dat het goed komt of toch vor de Omen
(of gelijkwaardig) gaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik ondertussen versie 2.92.0

Met groet,
Guus
3D Content Creator

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie