Creaties > Animaties

Coronavirus mutated in 2020

(1/2) > >>

IJp:
Met handschoen, bril en mondkapje is toch het Coronavirus gemuteerd in Blender 2.82a
het is bijna niet te doen voor mijn laptopje  :'(
Toch maar doorgezet en zie hier het gedrocht.  8) 8)

https://youtu.be/bynAU38k3jk

koos2:
Het ziet er erg indrukwekkend uit. Kun je een tip van de sluier oplichten?
Heel inspirerend!

IJp:
ik kan zeker de sluier even oplichten Koos. ;)
Dit heb ik in Blender evee gemaakt dus plaats lampen met kleur en stel Evee in naar wens.
Tab Shading openen en op world zetten om een Volume Scatter te plaatsen.
Het object is een ico-sphere met een particle systeem van stekels er op.
De stekels heb ik vervormd in sculpt mode.
Als de stekels er op zijn geplaatst met het particle systeem heb ik daarna de modifier modifier particlesettings gebruikt door op convert te kliken.
Door convert te gebruiken worden de stekels een normale mesh en kun je deze joinen met de ico-sphere zodat ze een geheel worden.
je kunt het particle systeem nu verwijderen.
Gebruik het nieuwe corona object met een nieuw particle systeem om het te vermeerderen, bij Physis heb ik Boids gebruikt.
Aan het corona object zit ook nog een wave modifier om het te laten bewegen.
Bij het tab compositing vink use node aan anders zie je niets, daar heb ik Filter/ fiter en glare gebruikt.
Verder is het stoeien met instellingen en als je Blender 2.82a helemaal onder de knie hebt dan kan het nog veel mooier worden gemaakt.
Het is toch wel opnieuw alles uitzoeken en uitvinden met de nieuwe Blender.

Heb je verder vragen dan hoor ik het wel Koos.

koos2:
Bedankt IJp, ik vind het erg mooi geworden. Ik dacht dat je misschien gebruik had gemaakt van de nieuwe opblaasmogelijkheid van de cloth modifier.

Maar de licht/texture effecten vind ik ook goed geslaagd. Inmiddels ben ik ook met eevee aan het experimenteren.

IJp:
Mooi koos het is gaaf dat eevee!
Ik ben nu weer een nieuwe aan het maken. 8)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie