Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: Ruud op 13 april 2014, 14:04:52 pm
-
Eergisteren gestart met modeling, niet 1 van mijn sterkste punten mens of dier na bouwen.
Voor als nog gaat het ok.
(http://s5.postimg.org/utmqie77n/paard4.jpg) (http://postimg.org/image/utmqie77n/)
-
Volg je hier een tutorial voor? Mensen en dieren zijn ook niet de makkelijkste dingen om te modelleren, net als alle andere organische vormen maar wel erg leuk te doen.
Ga je het paard ook riggen en animeren?
-
Hi , nee ik volg geen tutorial de bedoeling om deze gedetailleerd te krijgen en in animatie te plaatsen, ik heb een serie foto's gevonden van een paard wat loop met 12 afbeeldingen en geschoten op 60 frames per seconde, de animatie moet dus profesioneel worden lol.
Ik was hier nieuwsgierig naar, ik zet de foto wel online.
De foto zelf is te groot om te uploaden dan maar zo.
(http://s5.postimg.org/omfxvz0ub/peerd.jpg) (http://postimg.org/image/omfxvz0ub/)
-
Tevens mirror ik niet ,expres zodat ik het modeleren goed onder de knie krijg.
De eerste ruwe fase is bijna klaar ben nu bezig met het ondergebit het laatse voordat ik een level hoger subdivide ik werk in vertex mode voorlopig, deze gaat lang duren.
Hoeft niet want haar bergt ontzettend veel je kan dus met minder details, het is studie.
-
Zo goed bezig Ruud ;)
Ben straks heel benieuwd naar je animatie.
Maar even terug naar modeleren.
Ken je F2 al dit is heel snel en handig bij het modeleren.
http://vimeo.com/57686760#at=0
-
Leuk man, ik was zowiezo al van plan nog een beter paard te maken....
Maar nu zie ik nog iemand een paard maken, lol
Kijk mijn paard heb ik uit mijn hoofd gemodelleerdom het medelleren onder de knie te krijgen..., maar wel met mirror aan want ik ben lui....
Dus wil het modelleren op een luie manier onder de knie krijgen, ha ha
Nee geintje maar mirror is meestal onmisbaar om organische vormen te maken....
http://www.youtube.com/watch?v=PvzP66c1WSw
Nu ga ik dus een Paard naar referentie modelleren, ik post m hier als ie klaar is...
Goed bezig Ruud, dat is de juiste instelling.... Zo leer je het binnen no-time ! 8)
-
Dank je wel, elkaar motiveren mag ik wel :)
Ik had vandaag een bl(e)underdag met blender niets wilde lukken, morgen maar weer.
De ruwe fase is af maar blender wilde vandaag niet dubbele vertexen uit het niets en ga zo maar door.
Ik ben benieuwd wat je brouwt lol
-
En dank je wel ijp voor de verscholen knoppen binnen blender het zijn er heel wat.
Hier zijn er nog een paar lol.
http://www.3dbuzz.com/forum/threads/192215-Blender-101-Shortcut-keys-list
-
Ach, we hebben allemaal wel een mindere dag. Gewoon snel vergeten en de volgende dag weer proberen. ;)
-
Een totaal ander onderwerp geluid bij film, blender is prachtig wat dit aangaat, een tijdje terug gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=iIl24GMuEUE
-
Leuk gedaan! Ik doe zelf ook een groot deel van mijn sound- en videoediting in Blender. Het geluid in de animaties die ik hier op het forum gepost heb is ook allemaal in Blender in elkaar geknutseld.
Je kunt zo ongelofelijk veel verschillende dingen voor elkaar krijgen.
-
Ruud mooi gemaakt die animatie je bent al goed op weg met Blender ;)
Maar nu nog even over de Shortcut/Hot Keys list , die ken ik natuurlijk al ;D
Je hebt kennelijk de tutorial niet bekeken maar dat zou ik toch even doen omdat F2 geen Shortcut is maar een addon die super handig en snel is bij het modeleren.
Dus kijken ;)
http://vimeo.com/57686760#at=0
-
Ja ik had het bekeken wel handig op die manier, inderdaad een addon.
Vandaag de paardekop gesloopt en opnieuw gestart oefening baart kunst zullen we maar zeggen, het hoofd doe ik wel in mirror nu.
Eens kijken of het schip weer strandt ik was te vroeg begonnen met het gebit en stond in de weg.
Je paard ziet er mooi uit Bram voor uit het blote hoofd.
-
Thnx Ruud. Video-editing met sound is me nog niet gelukt met blender... Wel al één poging gedaan....
Wie weet er een goede tutorial want op youtube kreeg ik crap....
Ik wil weten hoe ik die sporen gemakkelijk kan editten... overgangen maken ook met sound......
:o
-
Tutorials weet ik er niet van te vinden maar als je geen al te ingewikkelde dingen wilt is het goed te doen.
Je kunt de soundstrips gewoon keyframen wat betreft volume, pitch, opacity en dergelijke. Je kunt natuurlijk ook de snelheid van de soundstrip aanpassen (dus aanpassen aan de fps van je filmpje).
-
Hier een paar Video-editing tutorials.
http://www.youtube.com/watch?v=1sODml0PBlo
http://www.youtube.com/watch?v=zYVZ6rtayaA
http://www.youtube.com/watch?v=M4-YUPUguWA
Succes. ;)
-
Bezig met de ogen.
(http://s5.postimg.org/5a3aeawar/paard6.jpg) (http://postimg.org/image/5a3aeawar/)
-
Ik ben benieuwd naar de rest en zeker naar de animatie. Lijkt mij heel gaaf om te zien.
-
Dit model duurt wel even voor ik zover ben met de bones:)
Ik ben een hoefijzer aan het maken lol ik heb het nodig voor de vorm bij het paard.
(http://s5.postimg.org/ago3076rn/hoefijzerpng.jpg) (http://postimg.org/image/ago3076rn/)
-
Thnx Ijp, ik ga die tutorials nú kijken... ! 8)
-
Sinds gisteren alle benen bewerkt het begint op een paard te lijken lol .
Nu de mond dan kan ik weer een keer subdividen in het geheel en laatste keer dan de manen staart ogen met haar bewerken.
(http://s5.postimg.org/p19r8rr43/paard_7png.jpg) (http://postimg.org/image/p19r8rr43/)
-
Hallo Ruud,
Je bent goed op weg met het modeleren van je paard knap gedaan.
Als ik een puntje van kritiek mag geven op je paard dan zou ik de stand van de nek en het hoofd wat statiger maken zodat hij sterk overkomt.
zie image.
(http://s30.postimg.org/dpl4dzmkd/Paard.jpg) (http://postimg.org/image/dpl4dzmkd/)
succes met het modeleren.
-
En misschien nog een kleine tip, als je het paard nog wilt animeren kun je het paard het best in een rustpose modelleren. Dus met de benen naast elkaar en het hoofd omhoog. Dit maakt het riggen een stuk eenvoudiger.
-
Dit is het paard van de schillenboer lol, aan de hand van de foto's die een pagina terug staan kan ik de animatie maken dit paard ziet er nu eenmaal zo uit :)
De mond en neus klaar ,een hoop werk dat hoofd .
(http://s5.postimg.org/6h3wknz7n/paard8.jpg) (http://postimg.org/image/6h3wknz7n/)
-
Dat paarden hoofd wat je hebt gemaakt ziet er geinig uit.
Maar de foto's die een pagina terug staan is inderdaad een paard maar je kunt wel zien dat dat paard helemaal op is door het werken met de schillenboer ;) ;D
Maar zet hem op het wordt zeker wat moois. ;)
-
Hallo allemaal , ik heb een probleempje tussen cycles en blender render, de ogen zie ik niet in cycles render en de staart wel.
Andersom ziet de staart er niet uit en de ogen zijn goed.
Weet iemand een oplossing?
(http://s5.postimg.org/v9qy7zg8z/STAART1.jpg) (http://postimg.org/image/v9qy7zg8z/)
(http://s5.postimg.org/j95i798ub/STAART2.jpg) (http://postimg.org/image/j95i798ub/)
-
Ik neem aan dat je de ogen en staart al voorzien hebt van materialen en/of textures. Je kunt dan niet zomaar wisselen tussen blender internal en cycles omdat de materialen en textures anders opgebouwd/toegepast worden.
Als je van bi naar cycles overschakeld zul je de materialen en textures opnieuw moeten toepassen.
-
Ok dank je voor je antwoord ik dacht t al, deze 2 editors werken niet echt samen :(.
Geen man overboord wat werk aangaat.
Ik dacht misschien is er een oplossing met de nodes of zo.
Ook met het haar is het lastig net als in het echt kinderen luisteren niet altijd als er wat gevraagd word, met kammen kun je de child particels niet zien :)
Al opgelost je kunt de schilderen laten zien , ik was deze optie vergeten
-
Mijn paard in de verkeerde film :) een beetje aan het spelen met de zwartwit foto's en de scene.
(http://s24.postimg.org/43zozrgvl/ouderwetspaard.jpg) (http://postimg.org/image/43zozrgvl/)
(http://s10.postimg.org/ff6r9ekb9/ouderwetspaard2.jpg) (http://postimg.org/image/ff6r9ekb9/)
-
Vanuit de koets houden ze je paard goed in de gaten ;)
-
Haha, dat was mij ook al opgevallen.
-
Weer wat vooruitgang geboekt en vele problemen tegen gekomen die uiteraard op te lossen zijn kost weer wat studie :)
ik heb de bones ingevoegd en een korte ruwe vol met fouten staande animatie gemaakt ik was nieuwsgierig :)https://www.youtube.com/watch?v=bjSj6hvKzu8&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=bjSj6hvKzu8&feature=youtu.be)
De animatie is gebaseerd op de foto op pagina 1 de 12 afbeeldingen van hoe een paard loopt .
De render tijd is slechts een paar minuten alles is laag ingesteld toch een redelijk resultaat voor 160 frames
-
Het paard laat ik even rusten bij gebrek aan inspiratie om het model te verfijnen en ben overgestapt naar de scene om wat schuren en stallen te maken.
(http://s8.postimg.org/a1lpptqnl/paard_scene2.jpg) (http://postimg.org/image/a1lpptqnl/)
-
Het paard zou ik maar laten rusten hij doet de Moonwalk ;)
Maar nu even zonder gein het is niet makkelijk om een model zo mooi en strak te krijgen maar je hebt toch al een mooi resultaat bereikt niet dan.
En daarbij moet alleen doen waar je zin in hebt dan blijft Blenderen leuk.
Dus succes met de stallen.
-
Een eerste stal gebouwd uit losse planken wel grappig om te doen
(http://s27.postimg.org/ns0n9eh7z/stalpng.jpg) (http://postimg.org/image/ns0n9eh7z/)
(http://s23.postimg.org/ahtgrw5af/stal2.jpg) (http://postimg.org/image/ahtgrw5af/)
-
Ik ben nu bezig met een kip voor op de ranch.
(http://s28.postimg.org/68gs9t28p/kip3.jpg) (http://postimg.org/image/68gs9t28p/)
-
mjam... :D
-
Me likes chicken!! :P
-
Een update van de kip, ik had een foto van een olie doek gevonden deze modelleert zeer makkelijk.
(http://s14.postimg.org/dc7ovu1bh/kip4.jpg) (http://postimg.org/image/dc7ovu1bh/)
(http://s8.postimg.org/kk85ozza9/kip5.jpg) (http://postimg.org/image/kk85ozza9/)
-
Ruud je bent lekker aan het modeleren je kunt mij voor kip wakker maken ;)
Ik zelf heb je tijdens het modeleren zo nu en dan al eens Relax gebruikt dit maakt de vertex gestroomlijnder
Dit kun je meerdere keren uitvoeren en daarna je model weer aanpassen Relax kun je in de herder vinden bij Mesh/ Vertices/Relax.
Misschien wist je dit al maar dan heeft er een ander die dit leest er wat aan.
Je gaat goed en je stallen zien er al goed uit. ;)
-
Ik ken de tool niet ik gebruik veel smooth vertex en werkt prima voorlopig :) ik probeerde eerst diverse technieken nu maakt ik er 1 voor mezelf eigen :), ja het modeleren gaat al een beetje nu ik t programma door heb en sinds 2,7 die erg stabiel is daarvoor zat ik constant met dubbele vertexen nu af en toe.
Ik maak kip op zijn Indisch naar eigen recept:) , tijd geleden trouwens goed plan!
-
Het model is voorlopig goed ik ga aan de slag om veren te maken,van een kalekip kan je niet plukken.
(http://s10.postimg.org/x8bdznz85/kippenpng.jpg) (http://postimg.org/image/x8bdznz85/)
-
Dat zij inderdaad wel kale kippen. ;)
Ga je ze veren geven door middel van texturing of met particles?
-
Ik probeer de veren uit vertexen te maken, eens kijken of het me lukt,daarna moet ik de kip een huid geven van die veren een goede oefening denk ik :)
-
Knap gemodelleerd en ik ben benieuwd hoe je de veren maakt. ;)
-
Het model is voorlopig goed ik ga aan de slag om veren te maken,van een kalekip kan je niet plukken.
(http://s10.postimg.org/x8bdznz85/kippenpng.jpg) (http://postimg.org/image/x8bdznz85/)
Maar wel eten, mjam in de oven. :-)
MAD
-
Als ik een suggestie mag doen voor de aankleding van je kip......
(http://s10.postimg.org/ytifqa51x/chicken_tonight_ajam.jpg) (http://postimg.org/image/ytifqa51x/)
;D
Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat gaat bevallen om de veren te modelleren en op je kip te plaatsen. Lijkt mij geen eenvoudig klusje.
-
Ik probeer t t kost wel wat pckracht denk ik ik wil weten hoever ik kan gaan, met de paardebloemen heb ik klein kunnen werken zonder traag te worden en het resultaat vond ik wel mooi.Er staat ergens een foto :)
En ik kan deze jas van veren opnieuw gebruiken als die eenmaal is gemaakt :)
Ik werk ook aan een itembank.
-
Een beetje aan het spelen met een compositie en licht.
Nu starten met de veren op hoop van zegen.
(http://s14.postimg.org/hr80f9fel/kippen4.jpg) (http://postimg.org/image/hr80f9fel/)
-
Ik vindt het al wat hebben hoor ;)
Maar ik ben heel benieuwd naar die veren daar zal je nog heel wat werk mee hebben ;)
Succes.
-
Bezig geweest met camera tracking een kort fragment en test.
https://www.youtube.com/watch?v=Mnd3rFTqHHk&feature=youtu.be
-
Nice! Camera tracking is echt gaaf om te doen en te gebruiken. Ik zou alleen voorzichtig zijn met het camerashake effect. Het paard lijkt nu te wiebelen en je ziet dat de voeten nog verschuiven over het wegdek.
-
Hallo ja klopt het met het wiebelen hoe meer je het paard schaalt.
Slechts 8 punten gebruikt met een foutmarge van 1.3, ik was benieuwd naar het resultaat .
Nu snap ik het hoe of wat.:)
-
Lijkt me interessant dat Camera tracking, daar kun je mooie dingen mee maken zo te zien.
-
Hi, Ja is leuk om te doen om oude beelden te kunnen manipuleren:)
Mooi voor propaganda films lol.