Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderchaos2016

Pagina's: [1]
1
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 28 november 2015, 16:56:50 pm »
Zie Rob het beeld zit er nu wat anders uit:


Salu

Egbert

2
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 28 november 2015, 16:44:47 pm »
Dag Rob

Inderdaad ge hebt gelijk! Nu werkte het wel, maar nu komt ook het bekende aapje uit het mouwtje. In deze vernieuwde versie (2.76) moet je dus anders te werk gaan en is, in vergelijk met vorige versies, dat balkje in 'the bottem' UVs nieuw en dus de vervanger van alle extra handelingen zoals in de You tube clip wordt uitgelegd. Het kon ook niet anders natuurlijk! Maar inderdaad alles in orde!

Bedankt voor uw aardige hulp!

Egbert

3
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 28 november 2015, 12:37:20 pm »
Hallo Wil en Rob en anderen,

Dank voor jullie reacties!

About he Clock face!

Voor zover gaat alles okay!
Maar als ik dus inderdaad de uv editor en unwrap heb geselecteerd, dan gebeurt er dus niets, dat alleen  het bewerkings 'net' op de wijzerplaats (rechts) zichtbaar wordt.
Echter zonder het oranje selectie patroon. Aan de linkerkant heb ik dan nog het lege vierkant, ondanks dat ik dat in een eerdere bewering heb opgehaald. Wél kan ik dan nog de Bitmap ophalen, via een venster onderaan (bottem) van het scherm. En dan verschijnt weliswaar mijn Bitmap afbeelding maar dan laat het zich niet 'verbinden' met het selectiescherm dat op de wijzerplaat rechts staat!. Dus ergens moet er een beduidend verschil zitten tussen de bewerking in de (nieuwste-) versie Blender 2.76 en vorige, alleen ik weet niet waar de fout zit! Gelukkig heb ik elke bewerking vanaf het begin opgeslagen.


In de afbeelding zien we hoe de eindsituatie is, en dat ik dus de bitmap niet kan koppelen aan de wijzerplaat!
En toch heb ik de aanwijzingen uit de you tube clip nauwgezet opgevolgd inclusief UV editor en Unwrap.
Dus ik, vermoed dan toch dat de Blender versie 2.76 een andere aanpak vraagt!

Afin ik hoor wel!

Salu maar weer vanuit Vlaanderen!

Egbert

4
Leden stellen zich voor / Even voorstellen
« Gepost op: 27 november 2015, 19:19:37 pm »
Dag dag!

Ik ben Willem en ben sinds kort aan het stoeien met Blender 2.76. Nu, ik ben gestart met de Clock als oefenproject en ik moet zeggen het gaat best goed! Alleen, in de You Tube clipjes worden andere versies van Blender gebruikt! Probleem dat ik nu tegen kom, hoe plaats ik de bitmap afbeelding wijzerplaat op de wijzerplaat! die links in het dubbele werkvenster is aangeduid samen met de clockbody en het 'glas'. Alles klopt , maar ik denk dat ik in versie 2 .76 een andere
volgorde van opbouw moet verzamelen, om tot de samenvoeging van bitmap wijzerplaat opdruk en wijzerplaat te komen, dan in de oudere (vorige-) versies van Blender wprdt voorgedaan!

Ben vroeger fotograaf-/filmcineast geweest bij Defensie!
Alles gezellig op 16mm en later video open-reel Umatic en nog even Betamax.
Nog ICT gedaan en digitale fotografie! (NIKON F6)
Daarna gezellig met pensioen en nog tien jaar in Vlaanderen (BE) gewerkt.
Ben nu met pensioen en woon in Gent!

Salu

Egbert

Pagina's: [1]