Topic: renderen in delen  (gelezen 1976 keer)


Offline Somers

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 november 2022, 09:38:13 am »
Hallo,

Ik wil blender gebruiken om er uiteindelijk drukwerk materiaal mee te maken. Het gaat om in werkelijkheid grote vlakken van een meter of 6 tot 13 hoog en nog breder. Drukwerk gaat uiteindelijk op vlakken van max 2 bij 3 meter dus grotere render plaatjes als dat zou ik niet hoeven maken. De vraag is nu hoe zou ik een aanzicht van mijn scene (orthographic dus) in delen kunnen renderen en er ook zeker van zijn dat als je die tegen elkaar aan legt het klopt? Je krijgt namelijk al snel grote plaatjes.

Links en rechts al wat zitten googlen, dacht echter ik zit ook hier ik zal vast niet de eerste zijn. HOop dat mijn vraag beetje duidelijk is, alvast bedankt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2022, 11:43:27 am »
Ik weet wel van het bestaan van een Addon Render-images-for-print misschien heb je daar wat aan.
https://www.blendernation.com/2011/12/29/add-on-for-blender-helps-to-render-images-for-print/

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2022, 19:08:20 pm »
Ook als er wat overlap zou zijn is dat iets wat Photoshop of Affinity Photo maar ook de meer gespecialiseerde stitching programma's zouden moeten aankunnen, zie https://expertphotography.com/best-photo-stitching-software/
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Somers

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2023, 19:14:38 pm »
geloof dat ik dat nu wel gefix krijg. Heb cameras langs elkaar staan. Door elke camera op een apart keyframe te plaatsen kan ik ze automatisch allemaal een plaatje laten maken. Werkt helemaal prima vooralsnog :)