Topic: nieuwe hobby  (gelezen 1329 keer)


Offline 010

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 juli 2022, 15:37:36 pm »
Hallo Blender forum,

Ik had voor de hobby een autogarage maar helaas deze is niet meer, tijdens het zoeken naar iets anders kwam ik bij toeval op blender en unreal engine terecht.
Nu inmiddels al een tijdje er mee aan het spelen, en blijkt het toch best leuk te zijn.
Helaas is Unreal engine in het begin wat kaal en sommige dingen zoals huisjes kosten meer dan een complete game(in de unrealstore).
elke maand komt er gelukkig wel gratis spul vrij.
maar in de tussentijd ben ik met blender aan de gang gegaan. ik heb behoorlijke koppijn gehad van dit programma, ik had meer gehoopt dat het als autocad en inventor zou zijn maar ik heb hem inmiddels redelijk door. Zodra je het door krijg wil je natuurlijk ook van alles extra dus we zijn er nog lang niet hahahah.

ik heb inmiddels wel al wegdelen gemaakt en een tunnel die werken in unreal engine, zeeer tevreden mee!! in unreal knoopt hij ze aan elkaar en zonder naadjes.
ook heb ik de Erasmusbrug na gemaakt van Rotterdam hier ondekte ik het probleem met de faces die naar buiten moeten staan.
moet nog steeds uitvinden hoe het werkt met de collision, want ik blijf er doorheen lopen of ik kom niet eens in de buurt.
op het moment ben ik bezig met een appartement complex, op google een blueprint gepakt en die beetje overgetrokken met paar aanpassingen, opzich is het best grappig geworden, maar ook hier loop ik nog doorheen helaas,
ik heb met de appartementen beetje geprobeerd verschillende fotoprints te gebruiken maar het document is gelijk gigantisch geworden van 300kb naar 80000kb ofzo, en dan moeten de ramen en deuren er nog in maar ziet er wel leuk uit. elke tekening stapje verder zeg maar. tot ik een mooi lijstje heb om eens met unreal te proberen. de rest met programeren is redelijk van youtube te halen gelukkig.
maar blender is leuk, soms wat onhandig maar je kan lekker je gang gaan opzich.

zijn er meer mensen die beetje voor de hobby lopen te spelen met blender? of mensen die spelletjes maken met de hulp van blender? ik zoek wat mensen om te volgen om zo zeg maar wat skills over te nemen. en ga het forum gebruiken om te kijken of ik wat problemen kan oplossen hahaha.

is er eigenlijk een plek om de fbx documenten te delen? ik hoef er geen geld voor ofzo af en toe wat maken is leuk, ik heb nog steeds me baan me raceautotje en het leven. Dit is trouwens wel goeie manier om zonder geld jezelf niet te vervelen;).

ik heb paar printscreens hieronder geplakt.

groeten







Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2022, 16:11:46 pm »
Welkom op het Forum en je hebt nu een mooie hobby te pakken.
Je voorbeelden zien er goed uit dus laat je Blender werk maar komen.
je weet dat je het Weg en Tunnel delen ook ik Blender simpel aan elkaar kunt zetten met Array en daarmee kun je het ook een curve laten volgen in Array fit curve.

Van een plattegrond een huis bouwen kun je met de Addon Archimesh die in Blender zit maken daar zit de optie voor Deuren en ramen in.
Zie hier hoe het werkt
https://www.youtube.com/watch?v=XiDnW3AwISk
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQAfj95MdhTJ7zifNb5ab-n-TI0GmKwWQ

In ieder geval kunnen we nog van elkaar leren.
Succes met je Blender hobby.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2022, 16:16:09 pm door IJp »

Offline 010

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2022, 19:04:09 pm »
Bedankt Ijp!
Ik kende archimesh niet! maar dat is nou net wat ik nodig had hahahhaha
Wel kwam ik langs een app cadsketcher (hier op het forum), waarmee ik dacht het makkelijker te maken maar dit is klik en gaan!
deze ga ik zeker proberen.

in unreal engine hebben ze iets soortgelijks met het koppelen van wegdelen, blender heeft het inderdaad ook. die heb ik nog niet gebruikt eigenlijk.

dat was een goeie tip.

groeten

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2022, 10:25:32 am »
Welkom op het forum :-))

Een goede plaats om 3D bestanden te delen of te downloaden (gratis en betalend) is https://sketchfab.com
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/