Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Blendey

Pagina's: [1] 2 3
1
Blender Interface / Re: objects in random colors...
« Gepost op: 19 maart 2022, 15:56:38 pm »
Ik denk dat het het makkelijkst is om een object info node te gebruken. Deze heeft een "random" node socket, die dus een willekeurige waarde genereert. (Ik geloof dat deze waarde op basis van de naam van het object is). Hiermee kun je via een colorramp makkelijk willekeurige kleuren krijgen.

Succes!

2
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 19 februari 2022, 19:02:29 pm »
Bedankt! Dat ziet er erg handig uit. Het is inderdaad soms best lastig om te zien uit wat voor soort kleuren iets bestaat.

3
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 19 februari 2022, 12:59:39 pm »
Zeker heb ik hier wat aan, ik ga deze manier zeker eens uitproberen. Erg bedankt voor het delen!

4
Animaties / Re: Bananenhumor
« Gepost op: 19 februari 2022, 12:29:53 pm »
Bedankt! Ook bedankt voor het volgen op twitter (ga ervan uit dat jij dat was).

5
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 19 februari 2022, 12:14:22 pm »
Wauw, heel mooi procedureel hout! Ik dacht dat het ook een image texture was. Ik heb zelf ook weleens procedureel hout gemaakt, maar dat zag er niet zo mooi uit als dit. Is het gemaakt met een geschaalde noise texture? Dat is de manier die ik gebruikte.

6
Eindresultaten / Re: vikingspul
« Gepost op: 18 februari 2022, 19:03:06 pm »
Mooie render! Het ziet er inderdaad erg strak uit, leuk ook dat op de achtergrond niet alle tegels hetzelfde zijn. Dat zie je ook nog weleens bij sommige renders met tegels.

7
Animaties / Re: Bananenhumor
« Gepost op: 18 februari 2022, 18:58:23 pm »
Bedankt! Dat is fijn om te horen :D

8
Animaties / Re: Bananenhumor
« Gepost op: 17 februari 2022, 19:01:13 pm »
Bedankt! Ja, het is niet de meest orginele grap. Ik had niet zoveel inspiratie, en heb toen gewoon "Nederlandse grappen" of zoiets gegoogled... Dit was een van de eerste die ik vond.

9
Animaties / Bananenhumor
« Gepost op: 17 februari 2022, 13:37:24 pm »
Hallo allemaal, dit is een animatie waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest. https://twitter.com/Blendey1/status/1492792023795081219?s=20&t=AzNqvxIZbEU9vDberWqnmw. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

10
Welkom Nadine :D

11
Onderbouwde kritiek / Re: Kersthuis
« Gepost op: 21 december 2021, 19:44:34 pm »
Ja inderdaad, wat ik ook best vaak zie (in het echt) is dat objecten met een hoek van 90 graden een grote bevel hebben met twee hoeken, en dat die dan natuurlijk ook weer gebeveld zijn, maar dan heel rond...

12
Modelleren / Re: Blender Guru 3.0
« Gepost op: 21 december 2021, 19:09:39 pm »
En welke is nou het lekkerste :o
Ik vind de onderste er het aantrekkelijkst uit zien. Wel hebben de sprinkels erg felle kleuren... Maar dat ziet er ook wel vrolijk uit :D

13
Onderbouwde kritiek / Re: Kersthuis
« Gepost op: 21 december 2021, 19:06:24 pm »
Leuk idee! Als ik je een kleine tip mag geven om het wat meer realisme te geven is te zorgen dat je geen perfecte 90 graden hoeken gebruikt in je modellen. Afgezien van een scherp mes bijvoorbeeld heeft alles in het dagelijks leven een iets afgeronde hoek. Dit is eenvoudig te bereiken met een bevel. Ook is het aan te raden om egale kleurvlakken (zoals de ramen) te vermijden. Dit kan je doen door een noise map door je color- of roughnessmap te mengen.

Een voorbeeldje met de bevel modifyer en een kleine toevoeging van een noise map aan de roughness ipv een standaard cube.
 

Bedankt voor de tips! Grappig, ik heb al zo'n beetje alle objecten in de scene gebeveld, maar misschien moet ik het iets sterker doen zodat het meer "opvalt" (of eigenlijk juist niet opvalt)
Ook hebben de ramen al een noise texture die de gele kleur van de ramen een klein beetje mixt met wat zwart/donkergeel. Dit is misschien niet heel goed te zien.

14
Onderbouwde kritiek / Re: Kersthuis
« Gepost op: 21 december 2021, 19:00:49 pm »
Misschien de vallende Sneeuw maken op en doorzichtige plane met procedural sneeuw matriaal en dat voor de camera plaatsen.
En het gras met de nieuwe Geometry nodes proberen te maken.
Dat zou de render tijd aanzienlijk moeten verminderen.
Succes met je Kersthuis.
Bedankt voor de ideeën! Ik heb de grassprieten momenteel gemaakt met een particle system, en volgens mij is dat momenteel ongeveer even snel als geometry nodes als het gaat om het distribueren van instances. Een procedural materiaal voor de sneeuw is op zich een goed idee, dat zal ik onthouden voor een volgende keer.

15
Onderbouwde kritiek / Re: Kersthuis
« Gepost op: 19 december 2021, 12:31:30 pm »
Grappig, de sneeuw valt al alleen boven het huisje. Ik zou voor het gras op de achtergrond een texture met bump kunnen gebruiken, maar het wordt waarschijnlijk geen animatie, en zoals je al zei:
Citaat
Anders kun je net zo goed wat langer renderen voor een mooier plaatje.
Ik heb momenteel toch niks anders te renderen. Het is wel handig dat ik een laptop heb waar ik alles op doe, behalve het renderen, daar gebruik ik een pc voor (zonder scherm en toetsenbord, ik gebruik hem via mijn laptop). Hierdoor wordt mijn laptop niet heel langzaam als ik iets aan het renderen ben.
Ik zal eens naar dat kozijn kijken bij dat ronde raampje. Klinkt als een goed idee.
Citaat
En bij de andere ramen een lijst en een vensterbankje , maakt het helemaal af.
Een vensterbank zit meestal aan de binnenkant toch? Of vergis ik me en is .. nou ja, die vensterbank aan de buitenkant ook een vensterbank? Want die heb ik bij de andere ramen al (Maar ik moet toegeven dat ze heel lastig te zien zijn). En de ramen zijn niet doorzichtig, dus aan de binnenkant heb ik er ook geen nodig.
In ieder geval bedankt voor de tips :D

Pagina's: [1] 2 3