Topic: Zomaar wat dingetjes...  (gelezen 3527 keer)


Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Gepost op: 08 januari 2015, 16:20:12 pm »
Nou vooruit, na al die tutorials kijken wilde ik toch iets helemaal zelf maken. Alles dus zelf gemodelleerd, en zoveel mogelijk zonder textures (alleen voor de displacement van de muur). De klok heeft 3 custom properties (Uur, Minuut en Seconde) waarmee de wijzers vanzelf goed gezet worden. En ja, de sleutels zijn extreem basic en slecht, en de zon is een beetje te klein, want de schaduw wordt zelfs niet een beetje zachter.

Gerendered met Cycles, 150 samples want helaas CPU


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2015, 16:24:28 pm »
Het ei en de druiven krijgen voor mij de prijs beste materiaal uitdrukking van deze mooie afbeelding.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2015, 17:32:47 pm »
Dank! Die druiven was ik zelf ook wel tevreden over, en het materiaal is echt te simpel voor woorden.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2015, 18:21:05 pm »
Nou vertel maar een hoe je die druiven hebt gemaakt ;)
Maar even over de image, die sleutels zijn maar bijzaak maar de rest ziet er heel goed uit, dit heb je heel netjes gemaakt.
Er zijn 3d artiesten die dit nog realistischer kunnen maken maar ik ben ook al blij als ik zoiets voor elkaar zou krijgen, dus je image is voor mij gewoon top!!!

Tip:
Als je de schaduw wat minder wilt hebben dan kun je de size van de zon op 300 zetten.
Vraag:

De klok heeft 3 custom properties (Uur, Minuut en Seconde) waarmee de wijzers vanzelf goed gezet worden???
Dit moet je toch even uitleggen ;)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2015, 18:33:29 pm »
Okay, de druiven:



Voor de klok heb ik drivers gebruikt - met drivers kun je de waarde van een eigenschap gebruiken als basis voor een andere eigenschap. Tutorial over drivers hier:
https://www.youtube.com/watch?v=jMoBFzXFAUM

En een SS van de grote wijzer (ik had de custom properties aan de kleine wijzer gehangen, dus daarom wordt in het script verwezen naar py.data.objects['Klein']):


« Laatst bewerkt op: 08 januari 2015, 18:36:51 pm door Zaph »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #5 Gepost op: 08 januari 2015, 18:40:20 pm »
PS - eigenlijk zou je die druiven met weight-painting of zo moeten doen - de donkere kleur ontstaat waar de druiven iets anders aangeraakt hebben, dus als je een tros bekijkt zie je aan de buitenkant van de tros die donkere kleur waar de tros is vastgehouden en in een doos heeft gelegen, en verder zijn ze de originele lichtere kleur.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 08 januari 2015, 19:24:57 pm »
Bedankt voor de snelle reactie en de node setup.
De tutorial Driver daar zal ik me toch wat meer in moeten gaan verdiepen.  ;)