Creaties > Onderhanden werk

Interieur

(1/7) > >>

Ellajiw:
Op de meetup had ik al gezegd dat ik mijn interieur render zou posten, om te laten zien waar ik nu mee bezig ben, dus hierbij! Mijn tweede projectje met Blender. (nu 3 weken bezig geweest met het programma)
Mijn laptopje is nogal oud (2007) en ik heb geen Nvidia videokaart, dus renderen gaat erg traag en vaak sluit mijn laptop halverwege gewoon af (bijna niet te doen dus). Ik ga een desktop met Nvidida kopen, zodat ik de renderingen kan verbeteren. Dus hopelijk binnenkort betere plaatjes. Lichtval moet nog beter, bumps in Cycles ook, wat meer effecten in materialen etc. Wil ook wat meer met focus en scherpte-diepte werken van de camera. Nog meer tips?

Op de tafel na is alles zelf gemodelleerd. Dus als iemand nog een bank, kast, vaas of lampen zoekt.. laat maar weten, dan stuur ik ze door. Of is er hier ergens een model share / Cycles texture share?

Oh ja, nabewerking in Photoshop.  :P


JvL:
Als je dit na 3 weken kunt maken met Blender dan mag je zeker trots op jezelf zijn. Je hebt natuurlijk wel de nodige ervaring met andere software maar toch...
Blender staat niet bekend om zijn gemak voor mensen die er net mee beginnen.

Het interieur ziet er mooi uit hoor en de met name de bank en de wollen deken/plaid?. Ik heb niet direct opmerkingen op je afbeelding en ik ben zeker benieuwd wat je kunt met een betere pc.

koos2:
Jacco heeft het gras voor mijn voeten weg gekaapt, ook ik ben onder de indruk van het plaid. Na 3 weken al vaardig met de cloth modifier, petje af. Zelf heb ik nog nooit een interieur gemaakt met Blender of welk ander programma dan ook. Dus veel tips hierover kan ik niet geven.

Goed bezig.

IJp:
Zooooooo :o
Dat ziet er goed uit ik kon dat nog niet naar 3 weken Blender  8) 8)
Petje af hoor.

Model share kun je bij ;)
http://www.blendswap.com/

Deze Tips voor een Intrieur heb ik ooit van Blender Guru overgenomen en misschien heb je er wat aan.
Tip 1: Een kamer is ongeveer 2.74 m hoog.

Tip 2: Camera afmeeting kun je op 1024 x 1400 zetten.

Tip 3: Ctrl + Alt numpad 0  zet camera naar view.

Tip 4: Zet camera altijd horizontaal  in N menu/ rotation  op   X 90 graden
                                                                                                   Y    0
                                                                                                   Z   geeft hij zelf aan.
Tip 5: Plaats altijd iets op de voorgrond hierdoor krijg je meer diepte.

Tip 6: roteer je interieur sene nooit hou hem op 90 grade.

Tip 7: Zet snap op face, hou nu CTRL in en je kun je object gelijk zetten met b.v.b. muur.

Tip 8: Hdr file kun je draaien met de node editor, klik hiervoor op World en add een textuur coördinatie en
          mapping. Bij rotation Z verander je het zicht van de hdr file.

Tip 9:  Vuurvliegjes witte piksels in je render, zet bij licht paths No Caustic aan en bij Sampling/Clamp op 5.00.

Ellajiw:
Wauw, bedankt voor de complimenten :D Was wel 3 weken fulltime hoor. En was inderdaad al wat bekend met Maya en mel programmeren.

Goede tips ijp, bedankt! Dat zijn inderdaad de dingen om op te letten. Meeste heb ik al gedaan (heb die tutorial ook bekeken  :) ), Iets in de voorgrond zou nog wel meer diepte geven inderdaad.

Ja, ga mijn meubels nog wat bijwerken en dan op blendswap zetten. Goed idee ijp! Daar heb ik ook de tafel vandaan.

De plant (ficus) is in photoshop erin gezet.

Vasen en lampen zijn super snel gemaakt met een Bezier curve. Voor wie zoiets wil maken: Maak de omlijning van een halve vaas / lamp / schaal met een Bezier curve (Ctrl+RMB voor extra vertex in de curve). In Object mode > Alt+C > convert to mesh en dan in edit mode de cursor vastzetten (Shift+S) op de bovenste vertex (voor lampen) of onderste vertex (voor vaas en schalen), dan boxselect alle vertices en in de Object Tools kiezen voor spin. Vul onderaan in het spin menu in: x=0, y=0, z=1 angle: 360 en tot slotte steps: 15 (meer of minder afhankelijk van afwerkingsgraad). Voila, een model van een vaas of lamp in 2 minuten ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie