Hulp > Modelleren

Iemand verstand van Hair via particles?

<< < (2/2)

Rezzy777:
Ik heb simpelweg wat gerommeld met de Particles, onder het kopje 'Velocity'.

Via de tutorial werd namelijk uitgelegd dat 'Normal' de lengte van je naalden bepaalt,
maar ik kwam erachter dat de combinatie van een lage waarde bij 'Tangent'
samen met een negatieve waarde bij 'Rot.' het gewenste effect had.

En let op: niet alleen 'Normal' maar ook 'Tangent' maakt je naalden een beetje langer. Toch heb je 'Tangent' wel nodig.
Als de naalden hierdoor te lang worden, kun je dit weer compenseren door 'Normal' wat lager te maken. ;)

Voor de testers, dit zijn mijn waarden (op moment van schrijven):

Normal: 0.003
Tangent: 0.005
Rot.: -0.500
Random: 0.001

IJp:
Maar het blijft toch moeilijk om een tak te maken met de skin modifier en deze te voorzien van naalden die schuin naar voren staan. ::)

Rezzy777:

--- Citaat van: ijp op 01 augustus  2018, 11:07:54 am ---Maar het blijft toch moeilijk om een tak te maken met de skin modifier en deze te voorzien van naalden die schuin naar voren staan. ::)

--- Einde van citaat ---

O daar ben ik nog niet bekend mee! Is dat beter dan de Sapling Tree addon?

IJp:
Ik denk het wel je kunt namelijk zelf bepalen hoe de boom eruit komt te zien maar je moet er wel wat voor doen het gaat niet vanzelf. ;)
Het maken van random bladeren is geen probleem met een particalsystem wat je met vertex groups of weight paint aan de boom koppelt.
Maar naalden die naar voren wijzen is voor mij nog een ander verhaal. :-[

In een vorige reactie heeft Ruud een tutorial geplaatst en daar leggen ze het helemaal uit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie