Creaties > Eindresultaten

poederdoos anno 1920

(1/4) > >>

Xan:



Poederdoos in klassiek zwart wit.
Die vlinder heeft zich vergist in de dresscode.

roobol:
Heel knap, die ketting zo neerleggen zal een heel gepruts zijn geweest.  Eén tip, Blender renders vallen meestal wat donker uit, als je hier een auto-levels op los laat wordt het geheel wat helderder.

Xan:
Thx

Ik was al voor een beter oplossing aan het zoeken. De brightness en contrast node gaf wat ongewenste bijeffecten. Je ziet het aan de schaduw binnen in het doosje. Ook onder het doosje bevalt me niet maar verder weg kreeg ik het niet. Goed dat is voor later.

Ik wilde met deze vooral het UV en bump mapping uitproberen. 

Die ketting, idd. De curve had al vlug wat Dali complexen, moet ik ook een ander keertje uitzoeken.

Meeste tijd zit in de vlinder. O ja en in het uitzoeken hoe ik wit poeder van boven af kan strooien zodat onder de schakels niks ligt maar erop en er tussen in wel. Ik kan Dust nu wel dromen maar het gaf geen bevredigend resultaat. Het was alsof de kleuren dan op de ketting geschilderd waren. Leuk effect maar niet wat ik zocht. En daarnaast, het vrat de schaduw helemaal op. Ik denk dat ik er gewoon nog te weinig van weet.

Is er geen manier zoals hoe je kleding kunt laten vallen? ik meen, als je er boven een area maakt die partikels gericht naar beneden laat vallen. Ik keek wel even op hoe makkelijk je plooien maakt in dat bed buis filmpje.

roobol:
Om artefacten in post te voorkomen zorg je ook best dat je rendert aan 16 bits, staat standaard op 8 bits en dat is zo’n beetje als het verschil tussen raw en jpeg.

Stof op de ketting maar niet er onder is goed doenbaar met geometry nodes, maar dat is in het begin wel tamelijk abstract en je moet ook geen schrik hebben van een beetje wiskunde.

Kleding laten vallen zou ik doen met cloth simulatie, het resultaat is een beetje afhankelijk van de objecten die een collision modifier krijgen, maar werkt meestal redelijk goed.

Xan:
A ik heb weer wat wat ik morgen kan uitproberen. Dat met die 16 bit had ik al gevonden als input van de textures maar was idd. vergeten de output van de render ook om te zetten.

Wiskunde zal geen probleem zijn. En dat met het bed was idd gedaan met de cloth simulatie. Alsof je de was opvouwt. Daarom kwam ik ook op dat idee om poeder te laten vallen. Maar eerst moeten nog wat spullen in de gang komen. Het wordt een crime scene en de dader hangt aan de muur.

Thx, hier kan ik weer een stuk mee vooruit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie