Topic: make a piece a day  (gelezen 560956 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1140 Gepost op: 11 maart 2017, 21:52:10 pm »
Koos een specialist op dit gebied ben ik ook niet dus ik weet het niet beter ik heb het gemaakt met een enkele foto de dikte kan afwijken, Het is een magnum ik heb het gemodelleerd voor een ander doeleind een kogel weer in slow motion afvuren met rook en wat vuur en dit kost wat onderzoek. Een andere vraag met je hoofd mooi gemaakt trouwens had je drivers gebruikt voor je spraak?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1141 Gepost op: 11 maart 2017, 23:25:50 pm »
MaliCero heeft vrienden , zoals de Hond.




Vacht al iets beter , maar zal iets moeten doen aan de kale plekken , nog wat meer particles , maar het moet wel te renderen blijven.
En het mag wat fluffier... L)


« Laatst bewerkt op: 12 maart 2017, 00:20:39 am door blenderbrammetje »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1142 Gepost op: 12 maart 2017, 09:29:47 am »
@Ruud: De pratende kop heb ik enkele weken geleden gemaakt. Ik ben nu bezig met volumetric light en materials. De wolken waren mijn piece a day. Precies weet ik niet meer hoe ik het gedaan heb, maar dit waren de ingrediƫnten.
Gestart met deze tutorialhttps://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_3582984591&feature=iv&src_vid=EZQGzkpCTFU&v=V3fRrvs7hM4 De info daarvan heb ik over gebracht op het kaakbot die dus open en dicht gaat. Daar naast heb ik nog wat shape keys gemaakt. Een daarvan had zijn mondhoeken dichter bij elkaar. Die heb ik aan de zelfde sound gekoppeld, maar met andere instellingen voor de frequency zodat het niet precies gelijk gaat de kaak. Het resultaat hiervan heb ik Bake animation mee gedaan en toen handmatig bij heel opvallende letters zoals de "o" een shape key animatie gedaan.

@Blenderbrammetje: Wat een goede vrienden heeft Malicero. Werken met hair particles is lang geleden dat ik dat gedaan heb. Je kunt het kammen en op die manier een en ander verbloemen. Ook is er zoiets als het selecteren van een group. Maar precies weet ik het niet meer.
Zijn ze erg nadrukkelijk in beeld? Misschien kan het zo wel door.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1143 Gepost op: 12 maart 2017, 13:51:24 pm »
Het eind resultaat, de texture kan nog iets werk hebben maar dat is meer fijn tweaken voor nu prima.




ziet er goed uit

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1144 Gepost op: 12 maart 2017, 13:52:43 pm »
blenderbrammetje...super gaaf wat je aan het doen bent

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1145 Gepost op: 12 maart 2017, 14:03:54 pm »
Mijn ding van vandaag...
Ben er nog 1 aan het maken met ander materiaal....die is nu aan het renderen...heerlijk zo`n gtx 1070... ;D

https://youtu.be/DdBbY34iDuk

aan de hand van deze tutorial

https://youtu.be/vVU4DtdiqkM
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2017, 14:12:45 pm door rozz »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1146 Gepost op: 12 maart 2017, 15:47:04 pm »
dit is de nieuwe...

https://youtu.be/xN5IHS4_Cvw

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1147 Gepost op: 12 maart 2017, 16:01:03 pm »
Zo jullie gaan als een speer dat smaakt naar meer.
En Rozz dat ziet er super strak en gelikt uit met die gtx 1070 renders.
Top Blenderwerk.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1148 Gepost op: 12 maart 2017, 18:10:17 pm »
Nog even een aanvulling, de shape key die de mondhoeken dichter bij elkaar zet wordt aangedreven met een driver door een bone die aangedreven wordt door de graph.
Het idee om zowel de mond open en dicht als mondhoeken verder,/dichter bij elkaar te brengen door de audio heb ik van onze onvolprezen JvL.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1149 Gepost op: 12 maart 2017, 18:51:30 pm »
Dank je Koos ik had het vroeger ooit gemaakt vergeten Blender heeft ook zoveel :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1150 Gepost op: 12 maart 2017, 19:23:42 pm »
Mensen hebben mij al vanalles genoemd maar onvolprezen zat daar nooit bij... ;D ;D

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1151 Gepost op: 14 maart 2017, 01:43:06 am »
Wat toevallig....
Bepaalde elementen van Rozz's Omega particle komen terug in mijn Piece a day... alleen de bake voor de particle-smoke duurt erg lang en is nog niet klaar...
Het is namelijk een filmpje , maar ik post zo een shot....

Een bol met plasma achtige rook , was het idee :)
Het is dus de achtergrond van Rozz filmpje dat ik een beetje terugzie....

Update... Plasma planeet.  ::)



Te lang gerendert , te weinig detail in de nevel en te weinig nevel op het oppervlak zichtbaar.
Maar wel leuk experiment
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2017, 03:39:36 am door blenderbrammetje »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1152 Gepost op: 14 maart 2017, 07:23:34 am »
Gewoon lekker blijven spelen....

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1153 Gepost op: 16 maart 2017, 01:51:38 am »
Mijn Piece a Day...

De lenzen kreeg ik niet goed met een sterkere vergrotingsfactor... komt nog goed :)




Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #1154 Gepost op: 16 maart 2017, 19:47:49 pm »
Wauw. Mooi  :)