Creaties > Animaties

Blenderanimatie exporteren naar FBX-formaat voor 3D-visualisatie in FBX-viewer

(1/3) > >>

Léon:
Voor ons werk hebben wij in Blender een animatie gemaakt van een anatomisch kniemodel. De animatie is opgebouwd uit een serie meshes en mbv. de addon 'stop-motion obj' omgezet naar een animatiesequentie. Deze animatie willen wij nu exporteren naar een FBX-bestand met de bedoeling om deze te kunnen inlezen in de FBX-viewer van AutoDesk.
Het uiteindelijke doel is dat een chirurg dit bewegende FBX-model kan gebruiken voor visuele uitleg tijdens een overleg met een patiënt.

Echter de vraag is nu welke (export-)instellingen we moeten gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.

IJp:
Misschien zijn deze settings ook toe te passen op FBX-viewer van AutoDesk.

https://youtu.be/ysl0qYq5p9w

Léon:
Wat een snelle jongen, zeg! Flitsende presentatie.

We hebben er al mee gepruts, maar tot nog toe zonder resultaat. Wat we wel zien is dat hij ook gebruik maakt van armature voor zijn animatie, iets wat wij (nog) niet doen.
Onze animatie draait wel in Blender zelf en we kunnen tijdens de animatie ook ronddraaien e.d. alleen niet in FBX-viewer. Daarin zien we dat alle frames kennelijk wel worden ingelezen, maar slechts een frame is zichtbaar in de viewer. De animatie draait niet af.

Ontbreekt er wellicht nog iets aan de animatie (zoals armature), maw. wat is er nodig om een 3D-animatie te draaien in een viewer?

IJp:
Je kunt de animatie in Blender in meerdere formaten opslaan kies er een die elke viewer kan afspelen.

Léon:
Dag Wil,

Ik ga het proberen, maar mocht het me niet lukken, zou jij dan misschien willen kijken of je mijn bestand kunt omzetten naar een werkende animatie in FBX-viewer?

Groet,
Léon

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie