Dutch Blender Community
Creaties => Experimenten => Topic gestart door: RDL op 29 oktober 2013, 10:31:20 am
-
http://www.youtube.com/watch?v=IpKT3aLNMzg
eindelijk water shader goed gekregen (t'ziet er nu echt wel nat uit)
de snelheid valt te aanvaarden ,alhoewel nog niet perfect
636 frames ....
+30 uur bakken water res 400 subdivide 2 geen partikels
+30 uur renderen resolutie 1280X720 sampling 500 clamp: 0.98
feedback en tips zijn welkom
mvg rdl
-
Ik vind het mooi gedaan. Lijkt me ook errug leuk om met de materie te spelen.
Dr is nog wel wat met het water, ik vind het alleen moeilijk uit te leggen wat...
Is het te dik ofzo? mag wel wat vloeibaarder. Ik kan je helaas niet vertellen hoe je dat doet.
Wat ik wel weet is dat ik op blender guru een keer een tut tegenkwam waarin water gemaakt werd, en dat zag er volgens mij wel vet uit. Kun je hier (http://www.blenderguru.com/videos/create-a-realistic-fruit-splash/) vinden.
MAD
-
ja idd het water is nog wat te dik ...maar ik heb maar 8 gb ram en zat nu ver op de maximum resolutie ........
in blender gaf dat 6 gb aan
en als ik keek op mijn monitoring gebruikte die 7.8 gb
had al hoger geprobeerd maar crashte steeds
ben nu aan het kijken om me nog 16 gb ram aan te schaffen en een water koeling voor mijn cpu
mvg rdl
-
Heb je in de presets wel voor water gekozen? Zo uit mijn hoofd kun je 3 opties kiezen: water, honey en oil.
Ik zou eerst eens goed naar je instellingen in de fluidsimulator kijken want de meeste fluidsimulations zien er niet goed uit omdat ze door verkeerde tijdinstellingen te snel of te langzaam gaan.
Misschien kun je je daar een hoop geld mee besparen voor een upgrade van je pc.
-
...en een water koeling voor mijn cpu
Waarom dat?
zodat ie stiller is? > doen!
zodat ie koeler blijft? > is je airflow in de kast goed? Als je airflow goed is heb je niet eens een fan nodig op je cpu, alleen een groot koelblok.
MAD
-
Heb je in de presets wel voor water gekozen? Zo uit mijn hoofd kun je 3 opties kiezen: water, honey en oil.
Ik zou eerst eens goed naar je instellingen in de fluidsimulator kijken want de meeste fluidsimulations zien er niet goed uit omdat ze door verkeerde tijdinstellingen te snel of te langzaam gaan.
Misschien kun je je daar een hoop geld mee besparen voor een upgrade van je pc.
preset is water
heb verschillende tuts gevolgd
de tijd instelling is nogal moeilijk omdat deze nooit klopt met het aantal frames word ook in de tutorials gezegd
heb daar dus een gokje moeten doen ...sta op 12 sec ...moest ik die echt op 27 sec gezet hebben dan was het helemaal naar de knoppen
heb heel wat zitten rekenen voor aleer ik aan deze versie begon
heb zelfs tassen zitten opmeten enz
-
...en een water koeling voor mijn cpu
Waarom dat?
zodat ie stiller is? > doen!
zodat ie koeler blijft? > is je airflow in de kast goed? Als je airflow goed is heb je niet eens een fan nodig op je cpu, alleen een groot koelblok.
MAD
airflow in m'n kast is zeer goed (cooler master stormtrooper kast )
wil water koeling om cpu naar 5 ghz te clocken
zodat het bakken wat vlugger gaat
en van de fx8350 is geweten dat die nogal heet word .......(heb een black edition zitten die naar 6.3 ghz kan geclockt worden)
heb daarnet die tut bekeken op blender guru die fruit splash ....is niet wat ik nodig heb ...daar worden geen inflows enz gebruikt
-
airflow in m'n kast is zeer goed (cooler master stormtrooper kast )
wil water koeling om cpu naar 5 ghz te clocken
tsja, ik snap, met zulke snelheden kun je beter voor safe gaan.
heb daarnet die tut bekeken op blender guru die fruit splash ....is niet wat ik nodig heb ...daar worden geen inflows enz gebruikt
Helaas... zoals ik al zei, geen idee hoe het werkt. dus dan wordt een tut matchen lastig.
MAD
-
Heb je in de presets wel voor water gekozen? Zo uit mijn hoofd kun je 3 opties kiezen: water, honey en oil.
Ik zou eerst eens goed naar je instellingen in de fluidsimulator kijken want de meeste fluidsimulations zien er niet goed uit omdat ze door verkeerde tijdinstellingen te snel of te langzaam gaan.
Misschien kun je je daar een hoop geld mee besparen voor een upgrade van je pc.
preset is water
heb verschillende tuts gevolgd
de tijd instelling is nogal moeilijk omdat deze nooit klopt met het aantal frames word ook in de tutorials gezegd
heb daar dus een gokje moeten doen ...sta op 12 sec ...moest ik die echt op 27 sec gezet hebben dan was het helemaal naar de knoppen
heb heel wat zitten rekenen voor aleer ik aan deze versie begon
heb zelfs tassen zitten opmeten enz
Als zal na mijn werk even kijken wat de rekenregel ook alweer was en dan post ik dat wel hier.
-
Volgende keer zou ik eerst naar losse frames renderen. Dan kan je achteraf nog wat spelen met losse frames. In dit geval zou iets langzamer al realistischer overkomen.
-
Volgende keer zou ik eerst naar losse frames renderen. Dan kan je achteraf nog wat spelen met losse frames. In dit geval zou iets langzamer al realistischer overkomen.
jep daar heb je gelijk in ......
ben dan ook maar een amateur in dit soort zaken he
ben nu toch al zeer tevreden dat ik dit resultaat heb in enkele weken blenderen
-
Het renderen in losse frames heeft ook als bijkomend voordeel dat als je pc crashed tijdens het renderen dat je gewoon verder kunt gaan na de laatste frame. Bij renderen naar een filmpje moet je weer opnieuw beginnen.
-
Volgende keer zou ik eerst naar losse frames renderen. Dan kan je achteraf nog wat spelen met losse frames. In dit geval zou iets langzamer al realistischer overkomen.
Het loopt lekker dat water maar het lijkt wel een beetje op kwik daarik wil ik wel even bijzeggen dat ik het niet beter kan. ;)
Voor losse frames renderen heb je hier een tutorial over hoe je het beste een animatie kan renderen .
http://www.blenderguru.com/videos/rendering-animations/ (http://www.blenderguru.com/videos/rendering-animations/)
-
Volgende keer zou ik eerst naar losse frames renderen. Dan kan je achteraf nog wat spelen met losse frames. In dit geval zou iets langzamer al realistischer overkomen.
Het loopt lekker dat water maar het lijkt wel een beetje op kwik daarik wil ik wel even bijzeggen dat ik het niet beter kan. ;)
Voor losse frames renderen heb je hier een tutorial over hoe je het beste een animatie kan renderen .
http://www.blenderguru.com/videos/rendering-animations/ (http://www.blenderguru.com/videos/rendering-animations/)
dank u ijp dit is echt wel nuttig
mvg rdl
-
preset is water
heb verschillende tuts gevolgd
de tijd instelling is nogal moeilijk omdat deze nooit klopt met het aantal frames word ook in de tutorials gezegd
heb daar dus een gokje moeten doen ...sta op 12 sec ...moest ik die echt op 27 sec gezet hebben dan was het helemaal naar de knoppen
heb heel wat zitten rekenen voor aleer ik aan deze versie begon
heb zelfs tassen zitten opmeten enz
Ik denk dat ik wel weet wat het probleem is.
Normaal moet je aanhouden dat voor elke seconde fluidsimulation je 25 frames nodig hebt maar dan gedraagt het water zich nog steeds vrij "zenuwachtig" Dit kun je verhelpen door je speed aan te passen.
(http://s8.postimg.org/jye4q8e9h/Knipsel.jpg) (http://postimage.org/)
In dit voorbeeld heb ik een filmpje van 3 seconden gemaakt en de speed op 0.35 gezet om het water te temmen. ;)
Het aantal frames heb ik in de timeline op 75 gezet en dat levert het volgende resultaat op.
http://www.youtube.com/watch?v=zxRLnRZk3t4&feature=c4-overview&list=UUEAD6VKjRDFy771vbnrdWNA
De bake duurde ca. 20 minuten (final resolution op 180) dus jouw bake van 30 uur lijkt mij niet helemaal in orde. Mijn pc heeft overigens slechtere specs dan die van jouw (6Gb).
Misschien is het handig als je screens van je fluidinstellingen post ter controle en dan met name die van je domain.
-
dit werkt zonder obstakels enz
probeer eens een beker te vullen met die settings
ik ben wel bezig met deze settings ...maar de resolutie moet omhoog
dank u voor de tip en de moeite
mvg rudi
-
Klopt, ik heb dit voorbeeld ook alleen gemaakt om te laten zien dat je het gedrag van het water wel zo kunt beinvloeden dat het zich rustiger gaat gedragen. Maar ik zal nog een testje doen.
-
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2 ... al_details (http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Physics/Fluid/Technical_details)
nog wat rond gesnuffeld in de wiki
en heb dit gevonden
-
Plannen om een vloedgolf te gaan maken? ;)
Maar het klopt wat daar gezegd wordt. Watersimulaties draaien heel veel om dingen op een goede wijze faken (geldt ook wel voor andere dingen in 3D software.
De animatie die ik deze week of begin volgende week hoop af te ronden maakt daar ook gebruik van.
-
Plannen om een vloedgolf te gaan maken? ;)
Maar het klopt wat daar gezegd wordt. Watersimulaties draaien heel veel om dingen op een goede wijze faken (geldt ook wel voor andere dingen in 3D software.
De animatie die ik deze week of begin volgende week hoop af te ronden maakt daar ook gebruik van.
neen nie echt
enkel spelen met blender
k'ga nu aan een ander projectje beginnen in de game engine
die fluid doe ik later nog wel eens
mvg rudi
-
Niet zo snel opgeven ;)
Bekijk deze tutorial maar eens het interessante begint bij de tijd 12:15
http://www.youtube.com/watch?v=CAEOq5hP15A (http://www.youtube.com/watch?v=CAEOq5hP15A)
-
Niet zo snel opgeven ;)
Bekijk deze tutorial maar eens het interessante begint bij de tijd 12:15
http://www.youtube.com/watch?v=CAEOq5hP15A (http://www.youtube.com/watch?v=CAEOq5hP15A)
dank u,
gezien en notities genomen ...
volgend experiment zal hopelijk goed zijn
mvg rudi