Topic: Ik ben Zaijtsev aka Bert  (gelezen 1206 keer)


Offline Zaijtsev

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 januari 2024, 09:27:00 am »
Hallo allemaal. Sinds vandaag toegevoegd om deel te nemen aan dit forum.
Ik heb nog maar heel weinig ervaring met Blender. Enkele tutorials enzo gezien op YT en wel wat dingen geprobeerd.
Ik doe aan modelbouw (vooral militaria) en heb sinds kort een 3D printer besteld (18 nov 2023), maar deze is nog niet aangekomen  :-\
Die 3D printer heeft me naar Blender geleid en de bedoeling is om in Blender eigen dingen te maken om dan af te printen voor te gebruiken in diorama's of om bepaalde zaken toe te voegen aan modellen.

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2024, 12:56:45 pm »
Welkom,

Diorama's ken ik wel, soortgelijk dan.
Ik heb vroeger warhammer 40K gespeeld.
Weken bezig om een landschap in elkaar te zetten om vervolgens met de legers tegen elkaar te vechten ergens op zolder.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2024, 14:30:01 pm »
Welkom Zaijtsev aka Bert
Mooi dat je Blender hebt gevonden en gaat uitproberen er zal zeker een weereld voor je open gaan met alle opties die je kunt benutten.
Hopelijk kunnen ze je hier op weg helpen.
Succes met Blender.
Hier een addon die je kunt gebruiken om te 3d printen met Blender
https://youtu.be/yAQWRsT3QAY?feature=shared

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 197
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2024, 17:21:32 pm »
Welkom Zaijtsev en veel plezier op het forum; ik ben heel benieuwd naar je 3D print avonturen, want dat is iets dat ik ook in mijn achterhoofd houd.
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Zaijtsev

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2024, 13:29:30 pm »
Thx Xan.
Enkele collega's van mij zijn ook bezig met Warhammer, maar heb er zelf geen ervaring mee. Tot nog toe heb ik vooral met styropur gewerkt om allerlei zaken te maken, maar aangezien ik voor mijn volgende project 7 personen wil namaken, gaat een 3D printer iets handiger zijn  ;) Ook om enkele kleine extra's zoals een kist, krukje, jerrycan's, ... te maken, zal een 3D printer me volgens mij veel beter kunnen helpen dan dat ik het zelf allemaal probeer te scratchen met styropur of styreen.

Thx IJp, ik heb ondertussen de addon al geïnstalleerd en ben de 119 lessen wat aan het bekijken en aan't overlopen  :)

Thx roobol. Als de printer (Uniformation GKTwo) toekomt en ik er mee overweg kan, ga je zeker wat zaken van mij hier kunnen bekijken  ;)

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2024, 10:14:04 am »
@Zaijtsev

Ik wil je bevindingen wel lezen.
Misschien ook iets voor mij, ik moddel er graag op los, de 'kijken waar het schip strand' methode. En het leukste, als ze geprint zijn kan ik ze in de verf zetten dan ben ik ook weer eens met mijn handen bezig.

Maar eerst een nieuw systeem.