Algemeen > Leden stellen zich voor

FF voorstellen en vraagje

(1/2) > >>

Stoelio1984:
 Update:dacht dat ik een mail kreeg als er reacties waren. Lees nu pas alles maar kan weer verder. Dank allen!


:)Hey allen, Stoelio1984 hier, 39 jaar jong en al even aan het inlezen in Blender. Ik schilder impressies van musicsongs en wil hier ook animaties van maken. Nu mijn vraagje : ik weet inmiddels hoe ik mijn Makehuman-figuur importeer in Blender alleen dan krijg je natuurlijk een blanco versie van dit figuur terwijl je in Makehuman kleurtje en kleertjes meegeeft. Met welke functie/button krijg je de kleertjes en kleurtjes terug op het geimporteerd MAkehuman-figuur?

Hartelijke groet,

Stoelio1984

Xan:
Welkom.

Zover ik weet komt MakeHuman met 4 add-ons voor blender

1 MH Community plug-in
2 MakeClothes
3 MakeSkin
4 MakeTarget2

Ze zitten in de folder van MakeHuman
Je kunt ze er uit halen en in Blender instaleren

Wat ik ervan begrepen heb zouden de plug-ins de IO [import export] tussen de twee vormen

Misschien dat iemand anders hier al met MH gespeeld heeft
Ik ben er nog niet aan toe gekomen
Te veel te ontdekken in Blender

EDIT: Typos
pas aan mijn eerste koffie  8)

IJp:
Welkome Stoelio1984
Je ziet het is momenteel niet druk hier met het mooie weer maar er zijn er altijd wel een paar die met dit weer de computer aan hebben ;)
Als ik in MakeHuman een figuur maak en in het tab Geometries het een kleur geen en in Materials kleding dan Export ik deze als Collada (dae).
en in de map waar ik het naar toe exporteer daar zit dan een map Textuur in en de file.dae
de importeer ik dan in Blender als Collada (dae).
en dan heeft het model kleur.
Succes.

roobol:
Welkom Stoelio.

Ja kan ook zonder rig exporteren als .fbx en dan uploaden naar mixamo.com (gratis adobe ID nodig) en dan gerigd met bewegingen en al weer downloaden.  Voor handmatige animatie kan je dan eventueel de mixamo control rig gebruiken.

Xan:
Misschien heb je het zelf al gevonden, dan is het voor de gene die zoekt
De manier zoals ze het zagen bij MakeHuman:

In Blender
preference > addon
installeer MPFB
mpfb-2.0.0-a2.zip vind je op https://download.tuxfamily.org/makehuman/releases/, is de laatste van 2022
blender heeft even een paar sec nodig, hij is groot

preference > addon > MakeHuman: mpfb
Settings
1e vul het adres in van je MakeHuman (doorgaans: Program Files\MakeHuman)
2e kun je de naam veranderen van de menu tab
3e vul het adres van de user folder (doorgaans: Documents\makehuman\v1py3\data)

Je herstart Blender (anders werkt het niet)

Dan start je MakeHuman naast Blender op
In de laatste tab Community > Socket > Accept Connections aanvinken
Vervolgens je creatie in elkaar zetten, je hoeft niet te saven 

Blender naar voren halen en in het N-menu > MPFB tab
New Human > From MakeHuman > Import Human
hij haalt het uit de lopende MakeHuman

Wat ik kan zien haalt hij alles over, ook bones. Al moet ik dat nog even uitzoeken want ik krijg zo'n variant waar ze de lucht uit gelaten hebben.

have fun

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie