Topic: The way of the samurai  (gelezen 392342 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #120 Gepost op: 19 februari 2014, 12:42:27 pm »
Handen zijn inderdaad wel lastig omdat je bij foutjes (zoals ik gemaakt had) al vrij snel misvormde handen krijgt. Daar komt nog bij dat handbewegingen best moeilijk realistisch te krijgen zijn.

Gisteravond even naar een metalconcert geweest maar vanavond weer lekker verder knutselen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #121 Gepost op: 21 februari 2014, 00:26:48 am »
Even een snelle preview. De lokken op haar voorhoofd bewegen nu ook mee maar ik heb het volumeverlies van de staart(en) nog niet opgelost. De linten moeten ook nog terug in de staarten.
Helaas heb ik het momenteel weer even extreem druk op mijn werk. Gisteravond had ik een deadline en morgen weer. Hopelijk heb ik komend weekend weer wat meer tijd.
http://www.youtube.com/watch?v=1wHn_yhFALE
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #122 Gepost op: 21 februari 2014, 20:43:53 pm »
JvL,
ik hou het kort ;)   Heel Mooi.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #123 Gepost op: 28 februari 2014, 23:26:29 pm »
Zo, het heeft even geduurt sinds de laatste update maar hier is er weer een.
Het haar is nu volledig in beweging maar dat heeft wel de nodige moeite en heel veel testen gekost.
Het volume van de staarten blijft nu redelijk gehandhaafd dus dat is mooi. De instellingen die hier voor nodig zijn zijn van zo veel dingen afhankelijk dat het je soms bijna tot wanhoop drijft.
Ik heb ook meerdere malen de staarten opnieuw gemodelleerd en met weight paint onder handen genomen maar ik denk dat dit het zo´n beetje moet gaan worden.
De zwaarden steken natuurlijk ook naar achter en zijn voorzien van collisioninstellingen omdat de staarten er anders doorheen bewegen.
Erg realistisch maar dit was ook gelijk een enorm struikelblok omdat dit ook voor de nodige problemen zorgt doordat de staarten `klem` kunnen gaan zitten en dan heel vreemd gaan vervormen
Het filmpje is niet overdreven duidelijk maar er volgt snel een betere. Ik houd jullie op de hoogte!

PS Tijd is overigens ook een berkende factor omdat ik tussendoor met twee andere dingen bezig ben. Ik ben met een 3D logo voor iemand bezig en ik ben een shirt logo bezig voor iemand die mee doet met de Highland Games (Schotse sterkste man wedstrijden waar ik zelf ook vrij lang aan meegedaan heb).

http://www.youtube.com/watch?v=sNDE0Fc800k
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2014, 23:28:23 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #124 Gepost op: 28 februari 2014, 23:45:42 pm »
Ziet er heel goed uit niets op aan te merken.
Maar tegen een Schotse sterkste man durf ik niet te kritisch te zijn. ;D ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #125 Gepost op: 01 maart 2014, 03:02:32 am »
Nog een beetje zitten sleutelen tussendoor en ik heb nu denk ik wel zo´n beetje de optimale instellingen voor nu.
Ik heb wel de collision van het korte zwaard gehaald want die bleef problemen veroorzaken.
Hier nog even een screencapture van de achterkant (niet de werkelijke snelheid).
http://www.youtube.com/watch?v=YJsDqPwo0To

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #126 Gepost op: 01 maart 2014, 19:00:59 pm »
Nog een test gedaan met volledige beweging. Let niet op de animatie van de sprong zelf want ik heb alleen de beweging in grove lijnen geanimeerd en verder niet op de timing gelet. Helaas was had ik een instelling voor de rok verkeerd staan maar in deze test is wel duidelijk te zien dat ik voor heftige beweging andere instelling nodig heb. En de zoektocht gaat verder......
http://www.youtube.com/watch?v=3Gz-MTwWh9E

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #127 Gepost op: 08 maart 2014, 22:17:49 pm »
Doordat ik met 2 andere Blenderprojecten eb 1 Photoshopproject bezig ben zal het nog een paar dagen duren voordat ik weer een uitgebreide update kan doen. Nog even geduld dus.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #128 Gepost op: 09 maart 2014, 11:08:31 am »
Ziet er weer heel goed uit op de achterzijde na maar dat hoef ik je niet te vertellen ;)
ik vindt het heel wat als je een karakter zo kunt laten bewegen respect. 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #129 Gepost op: 14 maart 2014, 23:05:33 pm »
Helaas deze week nog geen nieuwe updates doordat een ander Blenderproject nogal uitgelopen is maar vanaf maandag kan ik weer verder met mijn eigen animatie.
Zondag of maandag post ik het filmpje van de animatie die nu nog aan het renderen is maar hier alvast een preview (zonder al teveel te laten zien  ;)):



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #130 Gepost op: 15 maart 2014, 12:13:13 pm »
Ziet er weer gaaf uit die animatie beloofd weer wat ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #131 Gepost op: 20 maart 2014, 15:26:16 pm »
Zo, eindelijk weer updates.  ;)

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het oplossen van wat laatste probleempjes met de Cloth sims en dat is aardig gelukt. Ik heb verschillende instellingen uitgeprobeert op het stukje animatie dat ik in het laatste testfilmpje heb gebruikt omdat als de sims met deze bewegingen (grote en abrupte bewegingen) werken dan zullen zij in de andere scenes ook werken.

Vanavond zal ik de sim renderen en posten.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #132 Gepost op: 20 maart 2014, 23:54:10 pm »
Hier het beloofde testfilmpje. De kleding en het haar is nu grotendeels klaar en reageert zoals ik wil.
Er zitten nog wel een paar kleine dingen in die ik wil verbeteren maar dat zijn niet allemaal zichtbare dingen dus dat heeft niet direct haast.
Nu ben ik eigenlijk aangekomen bij het deel waarbij ik een storyboard moet gaan maken zodat ik ook kan bepalen welke poses en achtergronden/omgevingen ik allemaal nodig heb.
Daar zal ook nog genoeg werk in gaan zitten net als het maken van een tegenstander waar ze tegen moet gaan vechten.
Wat betreft het animeren zelf heb ik mij al aardig ingelezen en nu moet ik gaan kiezen tussen het Straight Ahead of het Pose to Pose animeren.
Deze methoden hebben allebei zo hun voor- en nadelen maar gelukkig kun je ze ook door elkaar gebruiken.
Omdat het animestijl moet worden denk ik dat Pose to Pose de voorkeur heeft omdat het daarbij makkelijker is om heel uitgesproken en dramatische poses te maken.
http://youtu.be/X0WWJKd4frc

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #133 Gepost op: 21 maart 2014, 09:42:58 am »
Zooo,

Dat ziet er vet uit! en heel echt ook doordat die kleding enzo gewoon beweegt.
Ben benieuwd naar wat voor verhaal erbij komt.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #134 Gepost op: 21 maart 2014, 12:48:12 pm »
Dank je!

Ik moet zeggen dat het voor mij ook wel een soort van spannend is welke kant het verhaal precies op zal gaan want ik heb meerdere plots met allerlei varianten in gedachten. Maar het verhaal moet ook nog eens gaan samenvallen met de muziek (die ik ook nog niet definitief uitgekozen heb  :o).
En ik zal nu voor het eerst ook nog met een storyboard moeten gaan werken.... :P