Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - edwinzelf

Pagina's: [1]
1
Blender Interface / Re: Een foto naar 3d print
« Gepost op: 19 oktober 2014, 22:53:22 pm »
Welkom thuis ;)
Je hebt inderdaad al een leuk effect gemaakt.

Hier een kleine tutorial om een vertex groep te maken.

Hoi Ijp, bedankt voor de snelle totorial! Het selecteren in de foto vn bijvoorbeeld het hele dier is niet mogelijk volgens mij. Je kunt zijden van een figuur wel eenvoudig selecteren, maar niet met een platte foto. Ik ga morgenochtend nog eens kijken, maar wilde niet zo lang wachten deze keer met een antwoord :-)

2
Blender Interface / Re: Een foto naar 3d print
« Gepost op: 19 oktober 2014, 22:07:46 pm »
Overigens dit is een foto van een model wat ik gekocht heb op een website. Dit zou ik graag zelf van een foto maken...... Maar hoe he. Ik heb hem op een steen geplakt, anders valt hij om


3
Blender Interface / Re: Een foto naar 3d print
« Gepost op: 19 oktober 2014, 21:55:46 pm »
Excuses voor de late reactie. Ik was even op vakantie  8)
Ik heb een redelijk resultaat, als je op de image as plane een vertex groep maak van bijvoorbeeld alleen het hoofd en dit assign  dan heb je een vertex groep.
Kies nu Multiresolution en de Displace modifier.
Bij de Displace modifier selecteer je jou vertex groep en probeer nu maar wat instellingen bij de Multiresolution en de Displace modifier.

Ik hoop dat je dit effect bedoeld.
Succes. ;)
Ik heb serieus geen idee hoe je een vertex groep maakt, ik ga zo eens googlen.
Ik zag wel zonder de vertex groep dat ik met de modifier Multiresolution een tof effect krijgt.

Kun je misschien een image posten van het eindresultaat dat je nu hebt? Dan is het wat makkelijker om te beoordelen wat je moet doen om het juiste eindresultaat te krijgen.
Ik heb twee foto's toegevoegd. De originele foto en de foto na het printen. Voor de duidelijkheid heb ik er een lampje achter gezet. Het formaat is 4 x 5 cm.






4
Blender Interface / Een foto naar 3d print
« Gepost op: 01 oktober 2014, 20:33:26 pm »
Hoi, ik zou graag een foto willen omzetten in 3D print met behulp van Blender.

Inmiddels ben ik al een heel eind gekomen, maar krijg hem nog niet mooi genoeg.
Ik importeer de foto als image as planes, daarna voeg ik de modifier subdivision surface toe en stel deze in op simple mode en subdivision op 8. Daarna voeg ik de modifier Displace toe en selecteer de foto als texture en texture coordinates als UV. S stel ik in op 0,05. Daarna selecteer ik de Edit mode en selecteer Face. Selecteer de foto helemaal als wireframe en solid en kies daarna met extrude region de dikte.

Alleen is dit niet hoe ik de foto uiteindelijk zou willen printen. Ik zou het liefst het onderwerp eruit laten komen. Iemand enig idee of dat kan en hoe je dat doet?

Pagina's: [1]