Hulp > Particles en Simulaties

Physics : Verhoudingen en massa van munten goed krijgen ?

(1/7) > >>

blenderbrammetje:
Vraagje aan wie het weet :

Hoe zit dat nou met de Blenderunits , maten en gewichten in de physics engine.
Ik probeer munten te laten vallen en nadraaien, dat lukt maar het duurt een eeuwigheid.
Het lijkt wel alsof de munten 1000 kg wegen....

Ik heb dat al vaker gehad, maar hoe fix ik dit.
Niets helpt nu meer.... Ik heb ze echt wel een stuk kleiner gescaled, en apply transforms gedaan...
Massa op 0.1 , 0.2 ,10 , 15 , het helpt niets....  :(

De speed vernellen helpt iets maar dan verpruts ik het vallen.... :o

Update : Hier is het filmpje, ik heb de schijfjes 10 keer zo groot gemaakt , dat hielp
https://www.youtube.com/watch?v=fAV5ifdTuNU

JvL:
In principe kun je de massa van objecten aanpassen (er is zelfs een lijst met presets voor verschillende materialen) alleen weet ik zo even uit mijn hoofd niet precies waar dus kan ik je vanavond pas verder helpen als ik Blender voor mijn neus heb.

Kun je misschien alvast vertellen hoe je de boel precies opgezet hebt en welke physics je hebt toegepast?

JvL:
Misschien heb je hier wat aan?

http://cgcookie.com/blender/2013/02/28/rigid-body-physics-create-falling-buttons-image/

of deze?

https://www.youtube.com/watch?v=DDJig-OxgNc

IJp:
Heb je Gravity op 1000 staan?
En Damp op 0.000

blenderbrammetje:
Ja hoor , gravity staat gewoon aan... gewoon een blok met passive physics , standaard , geen bouncing....
Alle muntjes hebben cylinderphysics , ze zijn keurige cylindertjes natuurlijk, maar te high poly om mesh te kiezen....
Active...

Ik ga eerst dat filmpje van die Buttons eens kijken. ik heb gelukkig de Tekstversie van de letters bewaard , dus ik kan zo opnieuw beginnen.....
:)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie